Pedagogika, školství a pod.
Jan Rýznar
Akademici na univerzitách nejsou směšní, oni jsou to mafiáni.
Jaké jsou skutečné kvality našich akademiků? Co se děje na našich univerzitách? Pod okázalými hábity probíhá tvrdý boj o obrovské peníze. A také o slávu a moc. Pravda a poznání musí vyhovovat předchozímu. O vzdělávání studentů jde až posléze. A hlavně tak, aby nebyl narušován bod první. Smutné a varující.
Jan Rýznar
Výchova - o čem to tak asi je?
Zaujal mě kratičký textík pí. Platznerové: tygr domácí s podtitulkem kdo koho vychovává. Matka se v něm s povzdechem ptá, jestli vychovává ona dítě, anebo naopak dítě vychovává ji. Veršovánka o tygrovi domácím je kratič
Jan Rýznar
Čemu tak asi rozumí PhDr-psycholog vyučující na Karlově universitě?
PhDr. Václav Mertin v rozhovoru pro český rozhlas hájil nové, nespojité písmo pro naše budoucí prvńáčky. Větší cancy jsem hodně dlouho neslyšel.
Jan Rýznar
Výkresy a grafika na obecné škole 20.let - fotoblog
30 vybraných škol učí prvňáčky zjednodušenému víceméně tiskacímu písmu - Comenia Script. Současná generace má prý s klasickým písmem problémy jak při čtení, tak při psaní. Dávám tedy na blog grafický a výtvarný standard vesni
Jan Rýznar
Obviníme ministra školství anebo všechny rektory českých universit?
Císař je úplně nahý. Ale jelikož je to císař, tak mu to nikdo nesmí prozradit. Proč také, vždyť je to normální. Jako první se osmělil český ministr školství. Svými povinnými "připouštěcími" testy se alespoň opovážil jeho výsosti českému univerzitnímu školství nabídnout klobouk. Jak je v éře křesťanského havlokreténizmu obvyklé, tak se vede diskuze jen a pouze okolo zmíněných testů.
Jan Rýznar
Konečně máme pravdomluvného ministra školství
Dnes jsme se od p.Dobeše dozvěděli, že mentálně retardovaný jedinec klidně dosáhne na bakalářský titul. Vzhledem k tomu, že pan ministr je diplomovaný psycholog :-), tak snad ví o čem mluví! Pan Dobeš - zřejmě na radu Výboru pro obranu rodičovských práv - vidí řešení v testování páťáků a deváťáků s definitivním razítkem - schopen či neschopen středoškolského či vysokoškolského studia.
Jan Rýznar
Mezi rozumem a instinktem - klerikálové na pedagogických fakultách
V dané době jsem nucen se zabývat pedagogikou, potažmo výchovou. Neustále narážím na naprosté nepochopení role nevědomí, instinktu a prožívání emocí. Nikdo z těchto nedovzdělaných PhD. na psycho a pedofakultách nepochopil ani nezastupitelnou roli instinktu v životě, ani nutnost očisty instinktu /např. traumaterapii, EMDR/ pro správné fungování rozumové složky osobnosti.
Jan Rýznar
Duše kontra psyché - kdo ovládá naše školství?
Mám krásnou dceru Lucii. Nedávno přišla s tím, že měla na VŠ konflikt s vyučující psychologie: použila termín duše, namísto psyché. Lucka konstatovala, že je to asi nějaká komunistka, která neví, že v rámci transpersonální psychologie se tyto pojmy téměř překrývají.
Jan Rýznar
Evropská pedagogika v koncích a deprimovaný Papandreu
Několik pravdivých výroků Obamy a Sarkozyho pobouřilo Evropu. http://zpravy.idnes.cz/papandreu-je-pomateny-rekove-jsou-nuly-rekl-sarkozy-obamovi-prx-/zahranicni.aspx?c=A111110_151014_zahranicni_brm Zato fakt, že pouze 5 ze 100 studentů českých pedagogických fakult má zájem na hlubším porozumění učiva nikoho nepobuřuje. Zkrátka nemají důvod - na všech evropských humanitních VŠ existuje úzus, co se bude učit a co se učit nebude. Kritéria pravdivosti a prospěšnosti nikdo nepoužívá. K obhajobě jakéhokoli titulu na našich humanitních VŠ - od Bc až po PhD - stačí vytrvalost a trocha servility. Uznávané "kapacity" se citují navzájem. Čím více servility, tím více citací. Tím větší "odborník, znalec a kapacita." Zkrátka pacifistická scholastika jako základní vědecká metoda na evropských humanitních fakultách. A servilita jako kritérium úspěšnosti.
Jan Rýznar
Pedagogika v koncích - jak je to s výchovou a nevědomím?
Podle současné pedagogiky a jejích definic učitel v hodině matematiky či přírodovědy nevychovává. A tak si už i učitelé na vysokých školách stěžují na nedostatečně motivované studenty. Podle současné pedagogiky a jejích definic totiž nevychovává ani matka své dítě - nedělá to totiž záměrně a s úmyslem vychovávat. Kdo tedy vychovává naši mládež? Naše škola to rozhodně není. Sice o tom trochu mluví, ale nemá na to ani ambice, ani schopnosti a natož funkční didaktiku.
Jan Rýznar
Jelich debilitis v čele pedagogických fakult a pedagogický výzkum
..... Výborně, já myslim že jste to trefil a vystihl naprosto přesně. Zvláště tyto dva body - 1. Podstata je v tom,že Romský temperament je natolik divoký, že Romský intelekt se vůbec nedostane ke slovu! - 2. Specifikem soužití "bílých" dětí s romským etnikem je fakt, že nikoli gádžové pozvednou etický standart Romů. Ale "bílé" děti následují standart Romské mládeže. Livrak8 ....
Jan Rýznar
Za co platíme ministra školství a jeho zaměstnance? x pí.Teplá
Jsem elektroinženýr a ze zájmu si přidělávám bakalářskou pedagogiku - učitelství odborných předmětů.Všechny zkoušky mám dávno hotové a hrnu před sebou bakalářku.Téma: "Výchovné problémy středních odborných škol". Přečetl jsem hory knih o výchově a filozofii výchovy. V současnosti ta bakalářka nejde napsat. Co je výchovný problém nelze definovat. Kde je mez mezi výchovou a vzděláním nikdo neví. Prakticky použitelná definice výchovy není. MŠMTV - v r.2000 slavnostně konstatovalo, že vlastně neznáme výchovný cíl, či ideál a tak se Bílá kniha 2000 výchovou téměř nezabývá. Před týdnem vláda přijala geniální materiál, který se dotýká speciálního školství. Podíváme se na klíčový strategický odstavec.
Počet článků 228 | Celková karma 0.00 | Průměrná čtenost 1556 |
Seznam rubrik
- Armáda, bezpečnost, sebeobrana
- Nezařazené
- Zdraví a psyché
- Vztahy,rodina
- Spol.vědy, církve a politika
- Spiritualita-poezie
- Spiritualita,církve
- Sociologie
- Pedagogika, školství a pod.
- Politologie
- Politika - ekonomie
- Politika
- Osobní
- Křesťanství - u konce s dechem
- Kvantová fyzika, duch, hmota
- Fotoblog
- Filozofie vědy
- Etika, občan a stát
- Aforizmy, významy slov