Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pedagogika, školství a pod.

Jan Rýznar

Akademici na univerzitách nejsou směšní, oni jsou to mafiáni.

Jaké jsou skutečné kvality našich akademiků? Co se děje na našich univerzitách? Pod okázalými hábity probíhá tvrdý boj o obrovské peníze. A také o slávu a moc. Pravda a poznání musí vyhovovat předchozímu. O vzdělávání studentů jde až posléze. A hlavně tak, aby nebyl narušován bod první. Smutné a varující.

16.2.2014 v 10:12 | Karma článku: 23.88 | Přečteno: 1856 | Diskuse

Jan Rýznar

Výchova - o čem to tak asi je?

Zaujal mě kratičký textík pí. Platznerové: tygr domácí s podtitulkem kdo koho vychovává. Matka se v něm s povzdechem ptá, jestli vychovává ona dítě, anebo naopak dítě vychovává ji. Veršovánka o tygrovi domácím  je kratič

28.1.2013 v 7:33 | Karma článku: 5.94 | Přečteno: 402 | Diskuse

Jan Rýznar

Čemu tak asi rozumí PhDr-psycholog vyučující na Karlově universitě?

PhDr. Václav Mertin v rozhovoru pro český rozhlas hájil nové, nespojité písmo pro naše budoucí prvńáčky. Větší cancy jsem hodně dlouho neslyšel.

22.12.2012 v 9:03 | Karma článku: 18.37 | Přečteno: 3067 | Diskuse

Jan Rýznar

Výkresy a grafika na obecné škole 20.let - fotoblog

30 vybraných škol učí prvňáčky zjednodušenému víceméně tiskacímu písmu - Comenia Script. Současná generace má prý s klasickým písmem problémy jak při čtení, tak při psaní. Dávám tedy na blog grafický a výtvarný standard vesni

24.2.2012 v 7:33 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 1235 | Diskuse

Jan Rýznar

Obviníme ministra školství anebo všechny rektory českých universit?

Císař je úplně nahý. Ale jelikož je to císař, tak mu to nikdo nesmí prozradit. Proč také, vždyť je to normální. Jako první se osmělil český ministr školství. Svými povinnými "připouštěcími" testy se alespoň opovážil jeho výsosti českému univerzitnímu školství nabídnout klobouk. Jak je v éře křesťanského havlokreténizmu obvyklé, tak se vede diskuze jen a pouze okolo zmíněných testů.

23.11.2011 v 13:05 | Karma článku: 13.08 | Přečteno: 1403 | Diskuse

Jan Rýznar

Konečně máme pravdomluvného ministra školství

Dnes jsme se od p.Dobeše dozvěděli, že mentálně retardovaný jedinec klidně dosáhne na bakalářský titul. Vzhledem k tomu, že pan ministr je diplomovaný psycholog :-), tak snad ví o čem mluví! Pan Dobeš - zřejmě na radu Výboru pro obranu rodičovských práv - vidí řešení v testování páťáků a deváťáků s definitivním razítkem - schopen či neschopen středoškolského či vysokoškolského studia.

22.11.2011 v 10:46 | Karma článku: 20.35 | Přečteno: 1957 | Diskuse

Jan Rýznar

Mezi rozumem a instinktem - klerikálové na pedagogických fakultách

V dané době jsem nucen se zabývat pedagogikou, potažmo výchovou. Neustále narážím na naprosté nepochopení role nevědomí, instinktu a prožívání emocí. Nikdo z těchto nedovzdělaných PhD. na psycho a pedofakultách nepochopil ani nezastupitelnou roli instinktu v životě, ani nutnost očisty instinktu /např. traumaterapii, EMDR/ pro správné fungování rozumové složky osobnosti.

14.11.2011 v 16:13 | Karma článku: 13.99 | Přečteno: 1640 | Diskuse

Jan Rýznar

Duše kontra psyché - kdo ovládá naše školství?

Mám krásnou dceru Lucii. Nedávno přišla s tím, že měla na VŠ konflikt s vyučující psychologie: použila termín duše, namísto psyché. Lucka konstatovala, že je to asi nějaká komunistka, která neví, že v rámci transpersonální psychologie se tyto pojmy téměř překrývají.

13.11.2011 v 9:58 | Karma článku: 14.86 | Přečteno: 1849 | Diskuse

Jan Rýznar

Evropská pedagogika v koncích a deprimovaný Papandreu

Několik pravdivých výroků Obamy a Sarkozyho pobouřilo Evropu. http://zpravy.idnes.cz/papandreu-je-pomateny-rekove-jsou-nuly-rekl-sarkozy-obamovi-prx-/zahranicni.aspx?c=A111110_151014_zahranicni_brm Zato fakt, že pouze 5 ze 100 studentů českých pedagogických fakult má zájem na hlubším porozumění učiva nikoho nepobuřuje. Zkrátka nemají důvod - na všech evropských humanitních VŠ existuje úzus, co se bude učit a co se učit nebude. Kritéria pravdivosti a prospěšnosti nikdo nepoužívá. K obhajobě jakéhokoli titulu na našich humanitních VŠ - od Bc až po PhD - stačí vytrvalost a trocha servility. Uznávané "kapacity" se citují navzájem. Čím více servility, tím více citací. Tím větší "odborník, znalec a kapacita." Zkrátka pacifistická scholastika jako základní vědecká metoda na evropských humanitních fakultách. A servilita jako kritérium úspěšnosti.

11.11.2011 v 11:30 | Karma článku: 21.03 | Přečteno: 1517 | Diskuse

Jan Rýznar

Pedagogika v koncích - jak je to s výchovou a nevědomím?

Podle současné pedagogiky a jejích definic učitel v hodině matematiky či přírodovědy nevychovává. A tak si už i učitelé na vysokých školách stěžují na nedostatečně motivované studenty. Podle současné pedagogiky a jejích definic totiž nevychovává ani matka své dítě - nedělá to totiž záměrně a s úmyslem vychovávat. Kdo tedy vychovává naši mládež? Naše škola to rozhodně není. Sice o tom trochu mluví, ale nemá na to ani ambice, ani schopnosti a natož funkční didaktiku.

7.11.2011 v 7:30 | Karma článku: 11.46 | Přečteno: 1152 | Diskuse

Jan Rýznar

Jelich debilitis v čele pedagogických fakult a pedagogický výzkum

..... Výborně, já myslim že jste to trefil a vystihl naprosto přesně. Zvláště tyto dva body - 1. Podstata je v tom,že Romský temperament je natolik divoký, že Romský intelekt se vůbec nedostane ke slovu! - 2. Specifikem soužití "bílých" dětí s romským etnikem je fakt, že nikoli gádžové pozvednou etický standart Romů. Ale "bílé" děti následují standart Romské mládeže. Livrak8 ....

1.11.2011 v 12:55 | Karma článku: 25.53 | Přečteno: 1729 | Diskuse

Jan Rýznar

Za co platíme ministra školství a jeho zaměstnance? x pí.Teplá

Jsem elektroinženýr a ze zájmu si přidělávám bakalářskou pedagogiku - učitelství odborných předmětů.Všechny zkoušky mám dávno hotové a hrnu před sebou bakalářku.Téma: "Výchovné problémy středních odborných škol". Přečetl jsem hory knih o výchově a filozofii výchovy. V současnosti ta bakalářka nejde napsat. Co je výchovný problém nelze definovat. Kde je mez mezi výchovou a vzděláním nikdo neví. Prakticky použitelná definice výchovy není. MŠMTV - v r.2000 slavnostně konstatovalo, že vlastně neznáme výchovný cíl, či ideál a tak se Bílá kniha 2000 výchovou téměř nezabývá. Před týdnem vláda přijala geniální materiál, který se dotýká speciálního školství. Podíváme se na klíčový strategický odstavec.

1.11.2011 v 0:24 | Karma článku: 36.00 | Přečteno: 2397 | Diskuse
Počet článků 224 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1486
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA. V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.