V základech krize - křesťanský sentiment

12. 11. 2011 17:46:08
Děsuplná neschopnost evropských politiků řešit stabilitu Eura i problematiku nikábu a edukace Romů. Trvale klesající porodnost. Politikové, kterým na kontech záhadně naskakují desítky i tisíce milionů v Kč i Eurech. Seismické

 

Má v této společnosti vlastně vůbec někdo chuť něco podstatného řešit a objevit universální klíč k pandořině skříňce euroatlantické civilizace?

Kdo jej má vůbec hledat? Ti kdo vládnou, kradou a rozhodují za půlmilionové platy?

Anebo ti kdo si navzájem v universitních talárech potvrzují své bláboly? To tedy dělat nebudou ani omylem. První ani ti druzí.

Pravda prý osvobozuje a léčí. Ale co kdyby tak náhodou osvobodila mocné od moci a vyléčila ty kdo touží  a lační po spravedlnosti z jejich bezmoci?

Kdo má odvahu jít proti proudu kauzality a nacházet korelace synchronicity - ti, kdo tušenou a přesto zákonnou příčinnost popírají a zahalují do hávu nepoznatelné a neproniknutelné Boží vůle?

Vstupujeme na půdu sociologie. V zásadě můžeme mluvit o sociologii stojící buď na marxismu anebo na křesťanské filozofii.Všechny ostatní evropské směry jsou jen hybridy těchto směrů.

Marxismus stojí na tezi:"společenské bytí/konání/ je primární a společenské vědomí je sekundární. Když marxistický sociolog hledá kořen současného problému v minulosti, položí otázku:"co se STALO špatně?". Taková sociologie je bezcenná, neboť co se stalo, již se nemůže odestáti.

Inverzí marxovy teze dostaneme budhistickou sociologii.

Ta stojí na primátu vědomí nad bytím a dále na zákonu příčiny a následku. Tedy učení o karmě. Vědomí je nad časem i mimo čas a tudíž se budhistický sociolog bude ptát: "co JE špatně?". Taková otázka už má hluboký smysl.

Podle budhistické sociologie můžeme teď hned začít měnit jednání, názory, postoje, způsob prožívání emocí a pozitivní změna se zákonitě dostaví. Rychlost změny závisí na intenzitě sjednocení.

Křesťanská sociologie je naprosto bezzubá a v důsledcích nebezpečná. Primát vědomí nad bytím uznává, ale popírá existenci zákona příčiny a následku a vše halí(k) do křesťanského sentimentu - Bůh to dobře řídí a jak řek pan Havel, tak pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Ale stejně podle nich nakonec přijde apokalypsa, kterou vítězně přežijí jen křesťané a tak se ti křesťané ani nemají co namáhat. A my ostatní se máme bát. Ať děláme co děláme, stejně to máme marné.

Křesťanský sentiment /KS/ má mnoho podob a úkolů.

Základním úkolem křesťanského sentimentu je maskovat všechny prvky křesťanské schizofrenie.

Ta prolíná celou dogmatiku a zejména její uplatnění v reálném životě.

Např. nikdo z teologů není schopen a ochoten uznat psyché jako podmnožinu duše a účinnou psychoterapii jako něco hodnotného pro "život časný i věčný". Že pak je směšná celá nauka o duši a vše co je na ní postaveno jim díky KS nemůže dojít.

Křesťanský sentiment má tři základní polohy:

1. My sisedneme si k televizi a náš Bůh to nějak zařídí /pravdoláskaři/

2. do toho hrabat nebudeme, tam hrozí inkvizice a věčné zatracení

3. ON /Grygar,Barták/ je z naší církve a tak je to NÁŠ člověk

Všechny tyto polohy jsou zcela matoucí a jdou zásadně proti nalezení kořenu problému i proti zásadní změně - no nedej Bůh!

Jak je na tom islámská sociologie. Není tak zbabělá jako křesťanská sociologie. Jasně říká, že Bůh zasahuje a mění přírodní zákony. Počítá s neustálými Aláhovými zásahy do dění.

Mohli bychom s trochou zjednodušení říci, že islámská sociologie počítá s bezvýhradnou aktivitou člověka /věřícího/ a nevybízí k pasivitě. Před apokalipou očekává přichod Mahdího - který má zmírnit důsledky apokalipsy, případně ji plně odvrátit.

 

Můžeme konstatovat, že když křesťanské sociologii sebereme její křesťanský sentiment,

tak na tom bude úplně stejně jako islámská sociologie.

 

Křesťanský sentiment neúspěšně zastírá naprosto zásadní shodu islámské i křesťanské sociologie.

 

Celospolečenské pravdoláskařství vůči křesťanskému sentimentu  znemožnilo výuku funkční

budhistické sociologie, potažmo i psychologie.

 

 

Budeme mít konečně odvahu se ozvat, anebo budeme čekat na zásadní kolaps?

 

Zajímavým pramenem islámských postojů léčící pravdoláskařský multikulturalismus jsou Teologické texty č.3/2011, str. 132: Když se islám vzdal rozumu. R.R.Reylly

Nad tímto článkem se můžeme zamyslet, jak "daleko" by bylo křesťanství od islámu, pokud bychom byli schopni strhnout celospolečenský křesťanský sentiment.

Na podobné téma jinde:

Dvě předkožky Ježíše Krista. Ale kde jsou ptáky?

 

Ústí nad Labem, 12.11. 2011

 

Jan Rýznar

 

 

 

 

 

Autor: Jan Rýznar | sobota 12.11.2011 17:46 | karma článku: 13.70 | přečteno: 1554x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Jiří Žamboch

Prokazatelně lživý titulek o spotřebitelské náladě:

Titulek Seznam Zprávy: "Blbá nálada ustupuje, Češi se cítí ekonomicky nejlépe za tři a půl roku" znamená, že autor neumí napočítat do tří (let). Důkazem jeho lživosti jsou přitom informace přímo z článku.

29.3.2024 v 9:14 | Karma článku: 18.57 | Přečteno: 220 | Diskuse

Michal Sabó

Nechte nám Mrazíka! Proč Češi stále milují Rusko a staré časy?

Česká veřejnost je rozdělena na dvě poloviny. Jedna podporuje Ukrajinu, druhá si stojí za Ruskem. Co vede lidi k hájení tyranie?

29.3.2024 v 6:45 | Karma článku: 17.49 | Přečteno: 513 | Diskuse

Jiří Žamboch

Putinovo dnešní vojenské srovnání NATO a Ruska záměrně kulhá.Situace Ruska je o dost lepší

Dnešní srovnání NATO Putinem dalším chytrým Putinovým tahem.Prohlášení "Rusko vydává desetkrát méně na obranu než Spojené státy, tak je ruský útok na NATO nesmyslný." má ukolébat veřejnost evropských členů NATO.Je to však jinak.

28.3.2024 v 20:10 | Karma článku: 14.33 | Přečteno: 388 | Diskuse

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 14.99 | Přečteno: 249 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 29.95 | Přečteno: 669 | Diskuse
Počet článků 228 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1556
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA. V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...