Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Modlitba a píseň nad hrobem - Jiří 23 let

Před nějakým časem mi dcera představila svého přítele a kamaráda - tati to je Jirka, za dva roky bude záchranářem. Byl mi sympatický. Říkal jsem si proč ne. časem jsme si docela dobře rozuměli. K mému údivu jsem zjistil, že nad jeho postelí u nich doma visí stejné obrazy jako nad mým pracovním stolem. Ano, jsou to ty v perexu a v článku ....

I když nejsem tímto tělem, mohu doufat, že pomohu mnohým

 kliknutím na podtržené texty se dostanete k odkazům a odpovídajícím článkům na blogu i na netu

 Jakým způsobem si jej našla mi bylo záhadou - na mnoho věcí jsme se dívali stejně a občas si rozuměli  i beze slov.

Před dvěmi týdny mi zavolal syn - táto, Lucky Jirka je po smrti. Začala mi tuhnout krev v žilách.

Po dvou dnech jsem mluvil s dcerou a bylo  ještě hůř.... sebevražda v autě. Zničeho nic, bez racionálních důvodů a varovných signálů. Jen se před několika dny začalo měnit jeho chování.

Tuhla mi krev v žilách. Před šesti lety jsem si osobně prošel těžkou psychospirituání krizí,  vyvolanou nejspíše konfliktem v rodině. Docela dobře tedy vím, jak vypadají sebevražedné impulsy.

Jdete po ulici a zničeho nic uděláte vlevo vbok a začnete přecházet - auto vám téměř přejede špičky nohou.

Dojíždíte autem na červenou, v pohodě přibržďujete. Najednou obrovský puls či příkaz jakoby zvenčí - jeď! V autě se mi to stávalo v mnoha podobách. Ale stačilo zvednout telefon, zavolat kamarádovi - který mě vším provázel - domluvit s ním schůzku a byl pokoj. Takhle se mi to opakovalo cca 3x.

Jedete autem odpočatí ráno po volné silnici. Najednou "klimbnete" a uděláte myšku vlevo. Právě v okamžiku, kdy vás na jinak prázdné silnici předjíždí auto.

Co je ochotna naše společnost vědět o těchto procesech a zákonitostech? Zničeho nic se změní stav vědomí a vstoupí něco z nevědomí. Vzhledem ke zkušenostem transpersonální psychologie to rozhodně nemusí být vaše osobní nevědomí.

Je otázkou, zda něco takového jako osobní nevědomí vůbec může existovat.

Na úrovni nevědomí je vše propojeno.

Jak - Bůh ví. Ale je.

Konec konců budhistická psychologie učí, že individuální mysl je iluze. Docela bych mohl toto konstatování podepsat.

Může psychopat a neuzavřený konflikt s ním  v jedné rodině, vyvolat podobné fenomény v úplně jiné rodině?

Těžko říci, ale podoba Jiříkova osudu s tím, čím jsem si procházel já před šesti lety je děsivá.

Výsledek je pochopitelně jiný. Měl jsem za sebou životní zkušenosti, osm let meditací a šest let energeticklých cvičení. Nebyl jsem tedy těmto silám vydán úplně všanc.

Také jsem věděl kam zavolat a byl pokoj. I když se to třeba po několika měsících zopakovalo.

Transpersonální psychologie disponuje kazuistikami, které tyto zkušenosti popisují a léčí.

Určitě budu jako jeden z mnohých volat Halíky, Grygary a jiné bojovníky proti transpersonální psychologii k zodpovědnosti.

Budu je volat k zodpovědnosti tady i na věčnosti. Uvědomují si "křesťanští" akademikové tuto zodpovědnost? Je to jejich OSOBNÍ zodpovědnost.

Memento mori - pamatuj na smrt. Čeká nás všechny. Ale Jiří zemřít nemusel.

Kde leží hranice mezi sebevraždou a vraždou? To není otázka pro právníka - ale pro psychologa a morálního teologa!

Óm ami déva hrí - i když Tvé tělo spí, Tvůj duch - či vědomí - kráčí dál.

Kéž Tě obejmou Vítězové Hněviví i Pokojní a dopomohou Ti vstoupit tam, kde budeš moci pomáhat mnohým.

Tak jak jsi to měl v úmyslu na tomto světě.

Pokoj věčný Ti přát nebudu. O něj nestojím nejspíše ani já.

Ale kéž se Ti daří co nejlépe a stále stoupáš ke hvězdám..... Třeba se tam někdy setkáme.

 

Podobné téma:

Chvála Moudrosti

Tajemství krásy života

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy I.

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy II.

Nad hrobem mých rodičů - táta - smrt v kruhu rodiny

Nad hrobem mých rodičů - máma - smrt v nemocnici

Spravedlnost čeká, až se jí někdo ujme. ...

7.leté slečny - líbí se? - fotoblog

 

Ústí nad Labem, 23.7.2012

 

Ing. Jan Rýznar

 

 

 

Autor: Jan Rýznar | pondělí 23.7.2012 12:36 | karma článku: 13,72 | přečteno: 1652x
  • Další články autora

Jan Rýznar

Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.

Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.

16.1.2019 v 7:53 | Karma: 16,28 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou

Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.

26.12.2017 v 14:30 | Karma: 21,83 | Přečteno: 1183x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci

Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.

22.10.2017 v 9:23 | Karma: 21,31 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.

Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.

16.10.2017 v 7:56 | Karma: 32,39 | Přečteno: 1589x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Kdo já to jen vlastně jsem?

Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.

18.3.2017 v 8:10 | Karma: 14,49 | Přečteno: 333x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nevěřte lžím a pomluvám, obhajuje Babiš neúčast na jednání o důchodech

23. dubna 2024  14:49

Poslanec a šéf ANO Andrej Babiš na svém účtu na sociální síti X zveřejnil video, ve kterém...

Zakázky TSK jen vyvoleným. Za manipulaci tendrů soudí 15 lidí a čtyři firmy

23. dubna 2024  13:46,  aktualizováno  14:44

Hlavní líčení v kauze zmanipulovaných zakázek Technické správy komunikací hlavního města Prahy...

Připomene hrůzné činy, řekl Pavel. V Letech otevřeli památník holokaustu

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  14:36

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Ruka na plynu, v druhé kalašnikov. Rusové začali útočit na motorkách

23. dubna 2024  14:35

Premium Ruské jednotky na donbaské frontě vsadily na lehkou techniku a kvůli vysokým ztrátám na obrněncích...

  • Počet článků 228
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1556x
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA.
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.