Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ideová základna pro pravici 21. století vychází z marxismu

Po 22 letech svobody budeme mít v zastupitelských sborech najednou více komunistů, marx-leninistů. Je skutečně marx-leninismus tak přitažlivý? Anebo jen se opět ukazuje naprostá neschopnost křesťanství - jakožto ideové hloubkové z

TAKHLE ZAČÍNAL LENIN ...

kliknutím na podtržené texty se dostanete k odkazům a odpovídajícím článkům na blogu i na netu

Křesťanská paradigmata jsou v základech všech  současných věd - nejen společenských. Křesťanství a jeho paradigmata však nemůže a nesmí být ideovou základnou pravice v 21. století.

Z jednoho prostého důvodu: křesťansví nikdy nechtělo ani popisovat a ani ovlivňovat společenské procesy. Křesťanství pouze - ze společenského a sociologického hlediska - přikrylo legalitu vládnoucí třídy a stávajících společenských struktur.

Jedině církev a Bůh může prý tyto procesy ovlivňovat. Nicejský koncil, který formuloval základní vyznání víry, však řídil přímo císař a nikoli papež! Takto bylo křesťanství koncipováno. Světská moc v minulosti vždy zasahovalo přímo či nepřímo do učení, věrouky a tím i TRADICE  křesťanských církví.

Příkladem ještě z 20.století může být Habsburská monarchie.

Mezi křesťanstvím a pravicí je další zásadní rozpor: pravicový individualizmus. Moc každého nad svým vlastním osudem, životem a štěstím. Naproti tomu křesťanská malost a nicotnost člověka před nepoznatelným a nevyzpytatelným Bohem reprezentovaným a zvidětelňovaným bigotním klérem.

Pro člověka je Bůh ve svých vlastnostech prý nepoznatelný. Klerus tyto vlastnosti a zákonitosti však prý zná. Tudíž si přisvojil právo rozhodovat o pravdivosti ve všech vědních oborech.

Politická strana či směr však musí stát zcela bezpodmínečně na FUNKČNÍM POPISU společenských zákonitostí. Zákonitosti musí být popsány tak, aby umožnily vyvolat společenskou změnu. Jinak jsou pro politika naprosto nezajímavé - anebo také škodlivé či sebevražedné.

Křesťanství ze sociologického hlediska vyhovovalo v období otrokářského a feudálního řádu.

Kapitalismus zcela nutně začal krvavou lázní velké francouzské revoluce. Ne nadarmo se k těmto řezníkům změny společenského vědomí dle Marxe, či kolektivního nevědomí dle Junga hlásí a přidává Lenin se svojí zrůdnou modifikací marxismu.

Proč musela začít průmyslová revoluce krví kněží, biskupů a zákazem křtu malých dětí pod trestem smrti?

Prostě proto, že křesťanská teologie není věda, ale mocenský nástroj pro tvorbu a snad i modifikaci společenského vědomí /Marx/ či kolektivního nevědomí / Jung/.

 

Krví zbrocenou gilotinou ukončila nastupující "buržoasie"

výsadní nadvládu církve nad společenským vědomím!

Marxistickou definici společenského vědomí najdete na konci tohoto článku.

Bez změny "společenského vědomí" nemůže proběhnou žádná zásadní změna ve společnosti. Bohužel nadvláda církve nad vzděláním a vědou tehdejší společnosti neumožnila nic jiného, než onu gilotinu.

"Buržoasie" však zapomněla. Odmítla Marxe a přišel Lenin. O pár let později katolík Hitler s nápisem "Gott mit uns" na hrudi invazních armád.

Není náhodou, že ani dnešní křesťané neuznávají Junga ani Marxe. Natož Grofa a kvantovou fyziku.

Je smutnou skutečností že se od křesťanů nakazili tímto nesmyslným předsudkem i lídři českých pravicových politických stran.

V křesťanství sehrává aktivní roli nepatrná hrstka lidí - biskupů, kardinálů a papežů. Ti rozhodují o tom, co uznají za pravdivé a tak jsou vlastně jedinou a největší silou ve společnosti, která formuje společenské vědomí více méně uvědoměle.

Všechny ostatní vrstvy společenské vědomí formují naprosto chaoticky. Jsou tudíž bez rozhodujícího a směrodatného vlivu na společnost.

Křesťanství a bohužel i celá společnost popíráním Junga,Grofa a jejich následovníků ignorují možnost uvědomělého formování společenského vědomí - nevědomí.

Tak vlastně papež spolu s většinou evroatlanských politiků zametá schody dalšímu Leninovi, Hitlerovi či Stalinovi.

Je dobré si uvědomit, že Lenin byl Jungův současník.

Na Junga i na Lenina je nutno hledět jako na Marxovy pokračovatele!

Jungovi se podařilo procesy a zákonitosti kolektivního nevědomí alias společenského vědomí popsat z pohledu lékaře a terapeuta. Jeho pohled a interpretace je léčivá.

Lenin v tutéž dobu podlehl touze  provést násilím totéž. Zvenčí. Bez jakéhokoli pochopení procesu tvorby společenského vědomí.

Lenin i novodobí Marxisté naprosto ignorují Marxem popisovanou i tušenou sílu individuálního společenského vědomí a jeho zpětný vliv na život společnosti.

Totéž dělá církev od počátku a s ní naprostá většina politiků. Sociolog Halík i Keller jsou toho zářným příkladem.

Křesťanská civilizace je díky sv.Jeronýmovi a jeho "překladům" tóry naprosto mimo prastarých znalostí o fungování těchto sil. - Viz druhá poznámka pod tímto článkem.

Všichni, kdo nejsou ochotni akceptovat nepředstavitelný osobní vliv jedince jako je např. Mojžíš

na formování společenského vědomí a následně i bytí té doby,

přivolávají nového Hitlera anebo Stalina.

Tyto společenské procesy byly známy všem východním kulturám. Naše rádoby "křesťanská kultura" je naprosto mimo. Tyto kultury popisují i zásadní vliv osobností zcela nepatrných a mimo hlavní proud politiky žijících.

Základy těchto procesů jsem se pokusil popsat v článcích Wu - wei jako základ euroatlantické sociologie pro 21. století část první a část druhá.

Zkrátka:

Kdo dokáže ovlivňovat a tvořit společenské vědomí,tak tvoří a ovlivňuje i hmotnou skutečnost.

 Existuje vzestupný proud vědomí. Tento vzestupný proud vědomí vzniká NEJEN lidskou činností na úrovni činů, myšlenek i emocí. Pro naši civilizaci jej "objevil" Karel Marx.

Vzestupný proud vědomí není veřejné mínění - jak už ví nejen Jiří Paroubek.

Ale zároveň existuje sestupný proud vědomí který se vrací "odrazem" toho vzestupného od jemnohmotných a lidmi plně poznatelných zákonů.

Tento odraz je možno ve velké nouzi popsat také jako Boží vůli.

Politik i občan se k Bohu může "modlit". Ale nikdy nesmí uznat primát teologie nad vědou.

Jen tehdy můžeme skutečně vstoupit do 21. století.

 

 Poznámka první - Společenské vědomí dle Marxe:

Prvky vědomí jedinců opakující se rozdílnou formou v dané skupině. Je jí společné, utváří se na základě společných zájmů a činnosti z ní vyplývající, spoluvytváří jakoukoli skupinu, třídu či národ. Je vytvářeno individuelním vědomím a naopak jej vytváří. Obojí může vznikat a vyvíjet se jen v dialektické jednotě, ve vzájemné podmíněnosti.

Společenské vědomí v sobě obsahuje minulost, tj. tradice a zvyky, současnost, tedy odraz minulé i existující reality, ale také budoucnost, například záměry a cíle určitých skupin. Není ukončeno smrtí žádného jednotlivce, který je jeho nositelem. Je výrazně stálejší a zániku odolnější než vědomí individua, které je jeho nositelem; je reprodukovatelné. Současně je společenské vědomí k vědomím individuí autonomní, není závislé na momentálních změnách ve vědomí jednotlivců. Má velký vliv na úspěšnost či neúspěšnost probíhajících společenských procesů a obráceně je jejich kladnými i zápornými výsledky ovlivňováno.

Společenské vědomí má nejrůznější složky: národní, náboženské, etické, právní, technické, estetické, aj. Běžně společenské vědomí mívá i své falešné stránky, obsahuje pověry, mýty, sny a iluze; často i výplody fantazie a vědomé nepravdy minulých interpretů. Člověk je součástí každé skupiny jen do té míry, do jaké si osvojí její vědomí, ale i do jaké míry jej spoluvytváří.

Poznámka druhá: starozákoní texty i Ježíšovy promluvy byly zapisovány v básnických symbolických jazycích starohebrejštině, aramejštině apod. Jakýkoli překlad do logických jazyků /např. latina/ je jen jednou z mnoha možných interpretací.

Kouzelný je např. verš 25 v 19 kapitole knihy Job. Já vím, že můj Spasitel žije .... v nejnovějším římskokatolickém překladu je použit však konečně obrat Já vím, že můj Obhájce žije ... tak se však zcela zásadně mění celý smysl textu ve velice choulostivém bodě. Viz poznámkový aparát Jeruzalémské bible.

 

Podobné téma:

Schwarzenberg s Halíkem jdou zachránit Euro

Jaký je rozdíl mezi křesťanstvím a marxismem? Nepodstatný?

Wu - Wei jako základ euroatlantické sociologie pro 21.století I.

Wu - Wei jako základ euroatlantické sociologie pro 21.století II.

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy I

Levice,pravice - co s odbory? Cha cha chááá! Už jsou doma .... I.

Římskokatolický kněz - můžeme mu říkat duchovní?

Kam vede Grygara, Halíka i !! nás !! jejich primitivní dualismus?

Socialismus, komunismus, nebe - bude něco z toho fungovat?

Jsou džihád,fatva apod. k smíchu?Nikoli,likvidují neurotransmitery

Teologie je věda stejně jako astronomie či biologie.Cha cha chá!

Jiří Grygar: Pokus o katolickou vědu skončil v r.1886 Freudem

Na čem stojí autorita římsko-katolické církve?

Spravedlnost čeká, až se jí někdo ujme. ...

V základech krize - křesťanský sentiment

 

Ústí nad Labem, 22.10. 2012

 

Ing. Jan Rýznar

 

 

 

 

 

 

Autor: Jan Rýznar | pondělí 22.10.2012 7:33 | karma článku: 13,01 | přečteno: 1135x
  • Další články autora

Jan Rýznar

Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.

Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.

16.1.2019 v 7:53 | Karma: 16,28 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou

Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.

26.12.2017 v 14:30 | Karma: 21,83 | Přečteno: 1183x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci

Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.

22.10.2017 v 9:23 | Karma: 21,31 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.

Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.

16.10.2017 v 7:56 | Karma: 32,39 | Přečteno: 1589x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Kdo já to jen vlastně jsem?

Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.

18.3.2017 v 8:10 | Karma: 14,49 | Přečteno: 333x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Rýznar

Jiří Grygar trucuje a odmítá státní vyznamenání. Že by zdravá sebekritika?

Vynikající popularizátor astronomie a zneuznaný hegemon katolicko - křesťanské demagogie vůči humanitním vědám, katolický astrofyzik Jiří Grygar odmítl svoji nominaci na státní vyznamenání. Co je v pozadí?

3.6.2016 v 12:34 | Karma: 31,94 | Přečteno: 2345x | Diskuse| Věda

Jan Rýznar

Proč křesťanské církve zarytě popírají vědomí, nevědomí i šestý smysl?

Cca 20 let si uvědomuji největší trapnost celého křesťanského světa v 21. století. Tou je deklarovaná a vynucovaná představa oddělenosti a snad i izolovanosti "duší" žijících lidí mezi sebou a od sebe.

26.2.2016 v 2:48 | Karma: 14,67 | Přečteno: 1029x | Diskuse| Věda

Jan Rýznar

Vánoční zamyšlení - idea a ideologie.

Život má spoustu paradoxů. Ty však jako celek dávají smysl. O vánocích narážíme na jiný paradox. Již jej nejspíše ani nevnímáme. Můžeme právě teď položit otázku, zda on - a celek do kterého patří - vůbec dává nějaký smysl.

25.12.2015 v 8:33 | Karma: 8,83 | Přečteno: 407x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Co samet zamlčel - Germanizace českých nežidovských podniků po září 1938

V debatách na počátku 90.let - nad údajným bezprávím Benešových dekretů - byl zamlčen jeden velice důležitý aspekt. Němci ihned po záboru pohraničí zabrali všechny ne-německé průmyslové i zemědělské podniky pod německou správu.

17.11.2015 v 9:05 | Karma: 30,34 | Přečteno: 1790x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

11.11. Den válečných veteránů

Kontinuita české státnosti nestačila vzniknout. Tím více pozornosti si zaslouží dnešní svátek - Den válečných veteránů.

11.11.2015 v 7:18 | Karma: 10,18 | Přečteno: 393x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Vědomí i nevědomí, takové i makové - Marx, Jung, Grof. Základní pojmy

Východní filozofie po staletí pracují s vědomím a myslí. Mají desítky exaktních výrazů pro různé podoby a stavy mysli i vědomí. Západní filozofie se zatím k ničemu takovému dopracovat nemohla.

20.10.2015 v 7:33 | Karma: 9,06 | Přečteno: 579x | Diskuse| Věda

Jan Rýznar

Základní pravda o tzv. zjevených náboženstvích - judaizmu, křesťanství a islámu.

Pojem "zjevená náboženství" usvědčuje ze lži sám sebe. Pravdivý a oprávněný by totiž mohl být pouze v jednotném čísle - "zjevené náboženství". Základní problém je v tom, že z oné "zjevenosti nauky" prý plyne absolutní pravdivost.

14.8.2015 v 12:33 | Karma: 15,73 | Přečteno: 1053x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Květen 1945 u dědy na gruntu: Strachu bylo dost, teď je čas pro radost ....

O našich předcích víme jen málo a o reálných dějinách ještě méně. Můj děda od mámy byl sedlák v Krumpachu v Zábřehu na Moravě. Jeho životní krédo znělo: "Boj je život vyvolených a smrt je jejich vítězstvím."

15.6.2015 v 1:00 | Karma: 16,02 | Přečteno: 758x | Diskuse| Ostatní

Jan Rýznar

Práce s vlastní energií. Její transmise v měkkém a tvrdém čchikungu

Při používání rádia a TV považujeme za samozřejmé, že energie z jejich vysílačů se line krajinou a prostupuje budovy podle docela jiných zákonitostí než potom, energie zvuku a obrazu z radio a TV příjímačů vyplňuje místnost i prostor.

18.1.2015 v 15:20 | Karma: 8,80 | Přečteno: 663x | Diskuse| Věda

Jan Rýznar

Pane Halíku: Já jsem ... také Charlie!

V zamyšlení nad postojem docenta sociologie Karlovy univerzity p. Tomáše Halíka o prý nutné servilitě k náboženským představách našich bližních mě napadl kratičký bonmot - anebo vtip - o Ježíšovi, sexualitě, křesťanství i islámu.

16.1.2015 v 12:30 | Karma: 23,06 | Přečteno: 1486x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

17. listopad - 25 let svobody - co se u mě změnilo?

17. listopad je pro mě významné výročí. Jsem velice vděčný za svobodu pro naši zemi. Díky svým rodičům i příbuzným jsem po svobodě toužil již od svého početí. Doslova od svého početí.

16.11.2014 v 9:03 | Karma: 9,28 | Přečteno: 460x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Kdo jsem? Člověk, muž a žena. My :-)

Touha vysílaná k těm, od kterých nás docela zbytečně dělí třeba jen několik kilometrů. Ty kilometry nás však možná spíš spojují, než jen dělí.

29.9.2014 v 12:02 | Karma: 7,05 | Přečteno: 290x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Rýznar

Velice problematický produkt našich univerzit: ř-k kněz.

Jedním z produktů našich univerzit je mimo jiné římsko-katolický kněz. Někdo možná namítne, že dotyčný se knězem stává až tím, že mu na hlavu položí biskup ruce ... Naše univerzity však dotyčnému předtím důkladně vysvětlí, ja

22.7.2014 v 7:35 | Karma: 21,97 | Přečteno: 1928x | Diskuse| Věda

Jan Rýznar

Pravdivost v našich osobních a příbuzenských vztazích.

Pravdivost v osobních vztazích - zejména s těmi nejbližšími - je základem zdraví, štěstí prosperity i finanční hojnosti.

30.6.2014 v 7:30 | Karma: 8,31 | Přečteno: 561x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Omyly naší civilizace - pomíjivý jako myšlenka.

Všeobecně se traduje, že myšlenka beze stopy zaniká, jakmile ji pustíme ze zřetele. Veliký omyl. S myšlenkou je to jako se světelným paprskem - také nezaniká, když zhasneme baterku. Letí si klidně dál prostorem rychlostí 300.000 k

28.6.2014 v 9:03 | Karma: 13,07 | Přečteno: 683x | Diskuse| Věda
  • Počet článků 228
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1556x
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA.
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.