Poděkování mým učitelům

9. 11. 2011 7:30:00
Mám na mysli to,čemu se mnohdy říká duchovní cesta. Cestu vnitřní transformace, která začíná sebepoznáním a pokračuje vnitřními změnami. Mohu konstatovat, že až po letech jsem si na ten trvalý proud vnitřních změn zvykl.

X+

kliknutím na podtržené texty se dostanete k odkazům a odpovídajícím článkům na blogu i na netu

 Ti, kteří chodí "za duchovnem" do kostelů, většinou očekávají nějakou jistotu. Mojí formou jistoty je jistota v nejistotě.

Ta se hodí i ve vztahu s ženou, :-).  Muž je schopen vnímat svět v plnosti jedině skrze ženu.

Pokud zatuhne v jakékoli jistotě, o svoji ženu nejspíše přijde.

Nanejvýš mu zůstane její fyzické tělo. Ale to, co je oba mělo spojovat - s Tím a Vším co je přesahuje - už je nenávratně pryč.

A teď už k mým učitelům - od těch posledních k těm nejstarším.

Miroslava Belanská učitelka slovenské větve šaolinského čchikungu a taiji. Mistryně SR v taiji. Můj tajný stříbrný hlásek, který vede a učí i když kolem nikdo není.  http://www.taiji.sk/

Ve cvičení taiji a čchikungu mám v současnosti integrované veškeré meditační techniky, které jsem se učil.

ShiFu Shi DeLon 31.generace šaolinských mnichů-bojovníků, 12 generace Čchen Tchaj-ťi-čchuan, PhD. čínské medicíny, instruktor speciálních jednotek v 6.světových armádách  - i jeho mohu občas slyšet když je třeba a nikdo kolem není.                                 http://www.shaolin.org.uk/en/index.html

Jiří Vacek  meditace na Já Jsem, metoda rozpouštění a transformace ega.Hodně si jej vážím i proto, že jsem jej a jeho učitele potřeboval během meditace celkem dost provokovat - umožnili mi to a moc jim za to děkuji.                                                              http://www.jirivacek-satguru.cz/

Lama Ole Nydahl a budhismus diamantové cesty mi umožnil  rozpoznat a rozpouštět křesťanský sentiment. Tím mi dopomohl ke stále pravdivějšímu pohledu na křesťanství jako takové. Tedy i na moje katolické kořeny v tradiční moravské katolické rodině.            http://bdc.cz/index.php?option=content&task=view&id=12&Itemid=35

Jan Šedivý křesťanská kontemplace, Čech žijící v Německu. U nás cca 100 žáků, v Německu tisíce. Síla tónování a společného meditačního zpěvu.         http://www.schweigemeditation.de/

16.Karmapa Randung Rigpa Dordže

Roman Steiger vědomá komunikace a tvorba komunit podle amerického vojenského psychiatra Scotta Pecka. Plnohodnotná meditace formou mluvené řeči vytvářející intenzivní energetické propojení skupiny. Zážitek který naprosto rozboural mé představy o limitech meditace.

Wilhelm Steinmuller traumaterapie prostřednictvím fyziologie a všímavosti. Původně německý právník vyučující na německých právních fakultách teorii státu a práva.

Radim Ress kamarád a terapeut. Systemické konstelace, konstelace traumatu, voice dialog. Nepředstavitelná síla sebepoznání a poznání osobních a osobnostních struktur. Nebojí se v podstatě ničeho. Příjmá i extrémní klienty.                         http://www.ress.cz/

Vyučující psychologie na našich vysokých školách by k němu měli povinně chodit na sebepoznávací terapie. Hodně by se divili!

Sevila Kačenová přítelkyně, kamarádka a terapeutka. Poté co mě bratr nacpal na psychiatrii tak měla odvahu mi říct abych vysadil prášky a pokračoval podle jejích instrukcí. Určitě mohu říci že ta vynucená medikace vše jen ztížila a zkomplikovala. Specializace na děti a rodinu. 8-leté dítě které propadalo děsům natolik, že ztratilo schopnost být ve škole, vyléčila za 3 týdny. Těchto případů jsem u ní viděl mnoho.                                                           http://www.dic-saop.cz/html/kacenova.html

Pavel Simon  čchi-kung styl orel v hnízdě      http://www.bodhidharma.cz/pages/cz/styl-orel-v-hnizde.php

Vlado Stanko a pí.Verišina učitelé čchikungové školy čung-juan čchi-kung

Matka Lasana, Matka Diesana tohle se těžko popisuje.Jezdil jsem tam tak 4x ročně asi 4 roky. Teď se tam stavuji jen vyjímečně. Přesto jsou mým trvalým zdrojem. Výrok Matky Diesany :"Nikdy bych se nedala učit učitelem, který k tomu potřebuje slova," na mě hodně zapůsobil. A až po mnoha letech jsem objevil jeho pravdivost a sílu.   http://www.matkalasana.cz/

Pavla Mašková cesta ženy a naprostá odevzdanost do Boží vůle. Já ji vnímal tak, že padla jako hadr na podlahu se slovy jako panebože pomoz ... a ono jí to fungovalo. Po nějakém uvažování jsem svůj vlastní postoj popsal jako: Tak hele Pane Bože, řekni mi, co mám dělat, ale pak mi do toho nekecej.Byla první, kdo vnímal moji modlitbu a poskytl mi zpětnou vazbu. Nejprve mi vynadala. Říkala, že moji modlitbu vnímá tak, jako kdybych jí to tloukl kladivem do hlavy.    http://www.cestoudomu.cz/

Jaroslav Polák  tensegrita - energetické a šamanské cvičení z jižní Ameriky. Slávek mě vedl v době, kdy jsem poprvé začal vnímat energii. Jeho zásady:

"Bojovník nebuduje štíty, ale sbírá a shromažďuje energii. Jinak je slabý bojovník za silnými štíty."

"Kdo chce být majákem musí počítat s tím, že na něj budou nalétávat můry."

zásadním způsobem formovaly moji další cestu. Díky moc.

Lila Vadžra maďarský vadžrajánový mnich. Budhistická filozofie. Práce s energií pomocí budhistické recitace a vadžrajánové recitace. Po 3 letech každodení recitace se začaly samovolně vynořovat energetické formy textů.   Díky moc.

Bhante Ashin Ottama zásadní a osudové setkání. Katolíkovi, který byl rozhodnut vyrazit na cestu meditace a vnitřní změny zprostředkoval teravádový budhismus takovým způsobem, že jsem neměl problém obě nauky propojovat. Až díky postojům ostatních křesťanů jsem byl donucen konstatovat, že v křesťanství je spousta vážných problémů.              http://www.bodhipala.cz/

Meditace vipassana - rozvoj všímavé pozornosti. Doporučil bych ji jako základ všech duchovních cest včetně anebo zejména pro taiji a čchi-kung

Meditace mettá - milující laskavost

Míla, matka mých dětí když jsem ji poprve viděl vařit, tak jsem vykulil oči údivem. Sůl sypala přímo ze solničky. Když jsem se ptal, jak to dělá, tak mi řekla kouzelné slůvko PŘIMĚŘENĚ. To byla kategorie,kterou jsem ve svých 23 letech vůbec neznal.

Dušan Holý    judo - v 15 letech z nemehla začal dělat muže, který se nebojí ani spadnout ani s někým seknout o zem. To vše a spoustu dalšího jsem se ale mohl naučit jen díky kamarádovi Pavlu Podešvovi. On mě tam přivedl a hecoval - když jsem si po 6 minutách rozcvičky myslel, že už zdechnu ... a trénink trval dvě hodiny.

Jan Kincl můj učitel fyziky v 6. - 9. třídě. V 8. třídě nás šest jelo na krajskou fyzikální olympiádu a všichni jsme byli do 9. místa - z neznámé vsetínské ZDŠky. Učitel nepoviného fyzikálního praktika. Měl jsem jej vyloženě rád. Svým způsobem mě přikryl před šikanou ředitelem z náboženských důvodů.

P.Jaroslav Bíbr první učitel náboženství.Bylo mi 8 let a povídali jsme si o zázračném rybolovu kdy nakonec apoštolé vytáhli nějaký počet - tuším že 360 ryb. Na moji otázku:"Pane faráři, jak se to ví, že těch ryb bylo právě 360?" Jsem dostal odpověď, že ten příběh zapsal evangelista Jan, který byl účastníkem tohoto lovu. Pan farář tuto příhodu vykládal potom v neděli z kazatelny. Velice mě udivilo, že se ke mně ihned naklonila máma: "Jeníčku, že jsi to byl ty, kdo se ptal?"

 

citát na závěr:  Jeho Svatost Dalajláma: "Buddhismus a ani jiné náboženství by neměla být únikovou cestou těm, kteří "doma" neuspěli. Každý by měl mít za cíl stát se silnou a svému okolí prospěšnou osobností především ve své kultuře a sobě vlastním prostředí, kde má své kořeny."

 

Podobné téma :   Bod zlomu - poděkování i radost

 

Ústí nad Labem, 9.11.2011

 

Jan Rýznar

 

Autor: Jan Rýznar | středa 9.11.2011 7:30 | karma článku: 18.42 | přečteno: 4421x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka...Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Pavel Nitka

Jaký to je milý dědeček aneb Stářím moudrost nezískáš...

Vždyť určitě celý život pracoval, staral se o své blízké, jedl jen kvalitní potraviny a nikdy na veřejnosti nemluvil sprostě. Dokonce i mouchám vyrobil ve své dílně krmítko...

18.3.2024 v 19:20 | Karma článku: 8.07 | Přečteno: 197 | Diskuse

Ján Chomík

U kaderníka

Márne sa snažím spomenúť si, kedy som bol prvýkrát u kaderníka. Je to však pravdepodobne jedna z tých spomienok, ktorú moja pamäť už definitívne pochovala.

18.3.2024 v 18:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 76 | Diskuse

Josef Ulman

Ja ně prarassijskij...!

Včera jsem na jednom fóru dostal tip na video nechvalně proslulého Petra Hájka, ve kterém dělá rozhovor s Jindřichem Rajchlem.

18.3.2024 v 10:10 | Karma článku: 20.69 | Přečteno: 511 | Diskuse

Michal Merhaut

František Dvořák – archeologií proti nacistům

Do dveří kolínského muzea vešlo několik mužů, jeden po druhém, s potřebným časovým rozestupem. Hlavní bylo, ničím na sebe nepoutat pozornost okolí. Byl letní podvečer roku 1941.

18.3.2024 v 8:12 | Karma článku: 16.07 | Přečteno: 223 | Diskuse
Počet článků 228 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1556
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA. V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...