V základech krize - křesťanský sentiment
Má v této společnosti vlastně vůbec někdo chuť něco podstatného řešit a objevit universální klíč k pandořině skříňce euroatlantické civilizace?
Kdo jej má vůbec hledat? Ti kdo vládnou, kradou a rozhodují za půlmilionové platy?
Anebo ti kdo si navzájem v universitních talárech potvrzují své bláboly? To tedy dělat nebudou ani omylem. První ani ti druzí.
Pravda prý osvobozuje a léčí. Ale co kdyby tak náhodou osvobodila mocné od moci a vyléčila ty kdo touží a lační po spravedlnosti z jejich bezmoci?
Kdo má odvahu jít proti proudu kauzality a nacházet korelace synchronicity - ti, kdo tušenou a přesto zákonnou příčinnost popírají a zahalují do hávu nepoznatelné a neproniknutelné Boží vůle?
Vstupujeme na půdu sociologie. V zásadě můžeme mluvit o sociologii stojící buď na marxismu anebo na křesťanské filozofii.Všechny ostatní evropské směry jsou jen hybridy těchto směrů.
Marxismus stojí na tezi:"společenské bytí/konání/ je primární a společenské vědomí je sekundární. Když marxistický sociolog hledá kořen současného problému v minulosti, položí otázku:"co se STALO špatně?". Taková sociologie je bezcenná, neboť co se stalo, již se nemůže odestáti.
Inverzí marxovy teze dostaneme budhistickou sociologii.
Ta stojí na primátu vědomí nad bytím a dále na zákonu příčiny a následku. Tedy učení o karmě. Vědomí je nad časem i mimo čas a tudíž se budhistický sociolog bude ptát: "co JE špatně?". Taková otázka už má hluboký smysl.
Podle budhistické sociologie můžeme teď hned začít měnit jednání, názory, postoje, způsob prožívání emocí a pozitivní změna se zákonitě dostaví. Rychlost změny závisí na intenzitě sjednocení.
Křesťanská sociologie je naprosto bezzubá a v důsledcích nebezpečná. Primát vědomí nad bytím uznává, ale popírá existenci zákona příčiny a následku a vše halí(k) do křesťanského sentimentu - Bůh to dobře řídí a jak řek pan Havel, tak pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Ale stejně podle nich nakonec přijde apokalypsa, kterou vítězně přežijí jen křesťané a tak se ti křesťané ani nemají co namáhat. A my ostatní se máme bát. Ať děláme co děláme, stejně to máme marné.
Křesťanský sentiment /KS/ má mnoho podob a úkolů.
Základním úkolem křesťanského sentimentu je maskovat všechny prvky křesťanské schizofrenie.
Ta prolíná celou dogmatiku a zejména její uplatnění v reálném životě.
Např. nikdo z teologů není schopen a ochoten uznat psyché jako podmnožinu duše a účinnou psychoterapii jako něco hodnotného pro "život časný i věčný". Že pak je směšná celá nauka o duši a vše co je na ní postaveno jim díky KS nemůže dojít.
Křesťanský sentiment má tři základní polohy:
1. My sisedneme si k televizi a náš Bůh to nějak zařídí /pravdoláskaři/
2. do toho hrabat nebudeme, tam hrozí inkvizice a věčné zatracení
3. ON /Grygar,Barták/ je z naší církve a tak je to NÁŠ člověk
Všechny tyto polohy jsou zcela matoucí a jdou zásadně proti nalezení kořenu problému i proti zásadní změně - no nedej Bůh!
Jak je na tom islámská sociologie. Není tak zbabělá jako křesťanská sociologie. Jasně říká, že Bůh zasahuje a mění přírodní zákony. Počítá s neustálými Aláhovými zásahy do dění.
Mohli bychom s trochou zjednodušení říci, že islámská sociologie počítá s bezvýhradnou aktivitou člověka /věřícího/ a nevybízí k pasivitě. Před apokalipou očekává přichod Mahdího - který má zmírnit důsledky apokalipsy, případně ji plně odvrátit.
Můžeme konstatovat, že když křesťanské sociologii sebereme její křesťanský sentiment,
tak na tom bude úplně stejně jako islámská sociologie.
Křesťanský sentiment neúspěšně zastírá naprosto zásadní shodu islámské i křesťanské sociologie.
Celospolečenské pravdoláskařství vůči křesťanskému sentimentu znemožnilo výuku funkční
budhistické sociologie, potažmo i psychologie.
Budeme mít konečně odvahu se ozvat, anebo budeme čekat na zásadní kolaps?
Zajímavým pramenem islámských postojů léčící pravdoláskařský multikulturalismus jsou Teologické texty č.3/2011, str. 132: Když se islám vzdal rozumu. R.R.Reylly
Nad tímto článkem se můžeme zamyslet, jak "daleko" by bylo křesťanství od islámu, pokud bychom byli schopni strhnout celospolečenský křesťanský sentiment.
Na podobné téma jinde:
Dvě předkožky Ježíše Krista. Ale kde jsou ptáky?
Ústí nad Labem, 12.11. 2011
Jan Rýznar
Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.
Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.
Jan Rýznar
Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou
Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.
Jan Rýznar
Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci
Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.
Jan Rýznar
Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.
Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.
Jan Rýznar
Kdo já to jen vlastně jsem?
Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.
Jan Rýznar
Jiří Grygar trucuje a odmítá státní vyznamenání. Že by zdravá sebekritika?
Vynikající popularizátor astronomie a zneuznaný hegemon katolicko - křesťanské demagogie vůči humanitním vědám, katolický astrofyzik Jiří Grygar odmítl svoji nominaci na státní vyznamenání. Co je v pozadí?
Jan Rýznar
Proč křesťanské církve zarytě popírají vědomí, nevědomí i šestý smysl?
Cca 20 let si uvědomuji největší trapnost celého křesťanského světa v 21. století. Tou je deklarovaná a vynucovaná představa oddělenosti a snad i izolovanosti "duší" žijících lidí mezi sebou a od sebe.
Jan Rýznar
Vánoční zamyšlení - idea a ideologie.
Život má spoustu paradoxů. Ty však jako celek dávají smysl. O vánocích narážíme na jiný paradox. Již jej nejspíše ani nevnímáme. Můžeme právě teď položit otázku, zda on - a celek do kterého patří - vůbec dává nějaký smysl.
Jan Rýznar
Co samet zamlčel - Germanizace českých nežidovských podniků po září 1938
V debatách na počátku 90.let - nad údajným bezprávím Benešových dekretů - byl zamlčen jeden velice důležitý aspekt. Němci ihned po záboru pohraničí zabrali všechny ne-německé průmyslové i zemědělské podniky pod německou správu.
Jan Rýznar
11.11. Den válečných veteránů
Kontinuita české státnosti nestačila vzniknout. Tím více pozornosti si zaslouží dnešní svátek - Den válečných veteránů.
Jan Rýznar
Vědomí i nevědomí, takové i makové - Marx, Jung, Grof. Základní pojmy
Východní filozofie po staletí pracují s vědomím a myslí. Mají desítky exaktních výrazů pro různé podoby a stavy mysli i vědomí. Západní filozofie se zatím k ničemu takovému dopracovat nemohla.
Jan Rýznar
Základní pravda o tzv. zjevených náboženstvích - judaizmu, křesťanství a islámu.
Pojem "zjevená náboženství" usvědčuje ze lži sám sebe. Pravdivý a oprávněný by totiž mohl být pouze v jednotném čísle - "zjevené náboženství". Základní problém je v tom, že z oné "zjevenosti nauky" prý plyne absolutní pravdivost.
Jan Rýznar
Květen 1945 u dědy na gruntu: Strachu bylo dost, teď je čas pro radost ....
O našich předcích víme jen málo a o reálných dějinách ještě méně. Můj děda od mámy byl sedlák v Krumpachu v Zábřehu na Moravě. Jeho životní krédo znělo: "Boj je život vyvolených a smrt je jejich vítězstvím."
Jan Rýznar
Práce s vlastní energií. Její transmise v měkkém a tvrdém čchikungu
Při používání rádia a TV považujeme za samozřejmé, že energie z jejich vysílačů se line krajinou a prostupuje budovy podle docela jiných zákonitostí než potom, energie zvuku a obrazu z radio a TV příjímačů vyplňuje místnost i prostor.
Jan Rýznar
Pane Halíku: Já jsem ... také Charlie!
V zamyšlení nad postojem docenta sociologie Karlovy univerzity p. Tomáše Halíka o prý nutné servilitě k náboženským představách našich bližních mě napadl kratičký bonmot - anebo vtip - o Ježíšovi, sexualitě, křesťanství i islámu.
Jan Rýznar
17. listopad - 25 let svobody - co se u mě změnilo?
17. listopad je pro mě významné výročí. Jsem velice vděčný za svobodu pro naši zemi. Díky svým rodičům i příbuzným jsem po svobodě toužil již od svého početí. Doslova od svého početí.
Jan Rýznar
Kdo jsem? Člověk, muž a žena. My :-)
Touha vysílaná k těm, od kterých nás docela zbytečně dělí třeba jen několik kilometrů. Ty kilometry nás však možná spíš spojují, než jen dělí.
Jan Rýznar
Velice problematický produkt našich univerzit: ř-k kněz.
Jedním z produktů našich univerzit je mimo jiné římsko-katolický kněz. Někdo možná namítne, že dotyčný se knězem stává až tím, že mu na hlavu položí biskup ruce ... Naše univerzity však dotyčnému předtím důkladně vysvětlí, ja
Jan Rýznar
Pravdivost v našich osobních a příbuzenských vztazích.
Pravdivost v osobních vztazích - zejména s těmi nejbližšími - je základem zdraví, štěstí prosperity i finanční hojnosti.
Jan Rýznar
Omyly naší civilizace - pomíjivý jako myšlenka.
Všeobecně se traduje, že myšlenka beze stopy zaniká, jakmile ji pustíme ze zřetele. Veliký omyl. S myšlenkou je to jako se světelným paprskem - také nezaniká, když zhasneme baterku. Letí si klidně dál prostorem rychlostí 300.000 k
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 228
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1556x
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.
Seznam rubrik
- Aforizmy, významy slov
- Etika, občan a stát
- Filozofie vědy
- Fotoblog
- Kvantová fyzika, duch, hmota
- Křesťanství - u konce s dechem
- Osobní
- Politika
- Politika - ekonomie
- Politologie
- Pedagogika, školství a pod.
- Sociologie
- Spiritualita,církve
- Spiritualita-poezie
- Spol.vědy, církve a politika
- Vztahy,rodina
- Zdraví a psyché
- Nezařazené
- Armáda, bezpečnost, sebeobrana
Oblíbené blogy
- Andrea Anna Peldová
- Klára Mandausová
- David Nebeský
- Vanda Vávrová
- Jan Havelka
- Tomáš Briaský
- Kamil Novotný
- Pavel Tichý
- Tomáš Foldyna
- Jiří Mazánek
- Ivo Leinveber
- Karel Boháček
Co právě poslouchám
Oblíbené knihy
- Japonské umění války
- Kabala peněz
- Sedm návyků vůdčích osobností
- Kahlil Gibrán-promluv ...
- Tibetská kniha o životě a smrti
- J.Vacek - O jednotě a zlu
Oblíbené stránky
- Taiji.sk
- Dětský hospic Plamienok
- Problematika psychopatie
- kvantová psychologie
- Školákem v protektorátu