Toto je základ soudobé křesťanské etiky. Lze to i jinak - třeba s klasiky: nezabiješ! Proč, protože se to nevyplatí.
Ale je i jiný případ - pak vražda na tyranovi není zločinem a ty ho zabiješ. Proč? Protože se to vyplatí. a je to správné.
Čím se lišila první republika od současné reality? Těžko říci, něco podstatného nejsme schopni pojmenovat a uchopit.
Mohla by to být třeba klasická gymnázia s Homérem namísto Dobešovsko-Halíkovské etické či sexuální výchovy?
Slova hýbají, příklady táhnou. Klasické latinské úsloví. Jeho platnost je očividná. Pro marx-křesťanské teoretiky výchovy je to ovšem okrajový jev. Podle nich to není výchova.
Pochybujete? Podle současné pedagogiky např. ani zapálený učitel mechaniky,
ve svých hodinách nevychovává.
Tudíž je možno ušetřit a dát tam za něj nějakého huhňala.
Výsledek bude prý stejný.
Nevím, zda je možné obnovit četbu Homéra. Dnešní mládež spíše hraje world of warcraft /vovko/. Ale i to je archetypální příběh. Pro Halíka a jeho "akademiky" jsou prý Jungovy archetypy nepochopitelné.
A jsme u kořene věci. Ten však nejsou současní scholastičtí akademici schopni pochopit. Podlehli totiž Vatikánu a Halíkovi - Junga označují za blouznivce.
To nám vysvětlil např "psycholog" a "profesor" dogmatik Halík, v diskuzi o platnosti jungovy psychologie. Považuje totiž za zásadní otázku, jestli Jung svojí empirií nenapadá učení církve a nenapadá její dogmata. viz. doslov T.Halíka ke knize V. White- Bůh a nevědomí, teologie kontra psychologie.
Pak by totiž vstoupil na výsostnou půdu teologie a tam nemá podle Grygara a Halíka psycholog co dělat. To prý se stane šarlatánem, tak jako profesor Grof.
Dokonce za podpory české akademie věd. Kde je chyba, pane Hampl?
Za komunismu psycholog a terapeut, nyní sociolog a stále dogmatik
Halík totiž není ochoten připustit,
že nová empirie posouvá hranice teologie o kus dál!
Pane Hampl, jaký vliv má takový člověk - Halík a jeho křesťanští akademici - na Karlovu
universitu? Kouká z toho pěkná ostuda.
Jaký je - podle jungijánské nauky o výchově - rozdíl mezi četbou Homéra a hodinou náboženství? Pardon, chtěl jsem říci etické výchovy, pánové ministři školství - zelení i hnědí.
Při četbě příběhů typu Iliada a pod jsou žáci vtahováni svojí fantazií i prožíváním do světa archetypů a zvykají si využívat jejich sílu i moudrost. Tato schopnost pak zůstává natrvalo v jejich nevědomí a projevuje se ve všech rozhodovacích procesech úplně automaticky. Prostě se správně rozhodnou. Jak správně? No ve prospěch lidského rodu a tedy v souladu se záměrem Tvůrce.
Co se děje při hodině náboženství? Celkem nic - povídají si. Co se změní v posluchačích? Když si náhodou všimnou, že se rozhodují a budou mít čas a chuť, budou chvilku přemýšlet.
Stejně však nic nevymyslí, protože v životě málokdy někoho zabíjíme např. kuchyňským nožem ... a tak nakonec jednají podle nějakého archetypálního světa..... nejsou v něm ale doma. Bojí se života v tomto slzavém údolí i hříšného těla a jeho impulsů se kterými si neví rady. .....
Tak co teoretici pseudo křesťansko-humanistické výchovy. Bůh a nevědomí Halíkovi a církvi nejde dohromady.
Výchova a nevědomí - jak to ladí vám?
Katolík Halík na Karlově universitě vymezuje hranice výuky psychologie - tak aby nezasahovala do
výsostných vod teologie.
Pane Hampl, troufáte si vysvětlit fakt, že ani v pedagogické knihovně v Mikulantské, ani v Ústecké vědecké knihovně není Patočkova Filozofie výchovy?
Nejspíše proto:
Výchova je formace lidské schopnosti ke společenství takovým způsobem,aby kulturní obsah,jehož se starší generace dopracovaly,byl předán generaci nové,která se tímto stane plnoprávným členem ve společnosti starších.
Patočka,J.:Filozofie výchovy,Praha,PeDF UK 1997,str.22
Vážený pane rektore UK, rád bych vás upozornil, že podle vašich otitulovaných šašků na PeDF
tohle už neodpovídá definici výchovy - kterou oni vyučují studenty UK.
Troufáte si tohle zodpovídat?
Podobné téma:
Mezi rozumem a instinktem - klerikálové na pedagogických fakultách
Duše kontra psyché - kdo ovládá naše školství?
Evropská pedagogika v koncích a deprimovaný Papandreu
Pedagogika v koncích - jak je to s výchovou a nevědomím?
Jelich debilitis v čele pedagogických fakult a pedagogický výzkum
Za co platíme ministra školství a jeho zaměstnance? x pí.Teplá
Profesor Pafko a eutanázie - zmatení a chaos v hlavě i hodnotách
Armáda české republiky - proč, nač a zač?
Halíkova Křesťanská akademie - proč má logo s mudrci z východu :-)?
Bludný balvan č.3 pro křesťanskou akademii-Primát teologie nadvědou
Bludný balvan č.2 pro kardinála Duku za ne-vztah psyché a duše
17.listopadu - 22 let nesvobody psychologie jako vědy část II.
17.listopadu - 22 let nesvobody psychologie jako vědy část I.
Ústí nad Labem, 15.11.2011