Homér místo PaeDrů a desatera - síla, naděje a prosperita
Toto je základ soudobé křesťanské etiky. Lze to i jinak - třeba s klasiky: nezabiješ! Proč, protože se to nevyplatí.
Ale je i jiný případ - pak vražda na tyranovi není zločinem a ty ho zabiješ. Proč? Protože se to vyplatí. a je to správné.
Čím se lišila první republika od současné reality? Těžko říci, něco podstatného nejsme schopni pojmenovat a uchopit.
Mohla by to být třeba klasická gymnázia s Homérem namísto Dobešovsko-Halíkovské etické či sexuální výchovy?
Slova hýbají, příklady táhnou. Klasické latinské úsloví. Jeho platnost je očividná. Pro marx-křesťanské teoretiky výchovy je to ovšem okrajový jev. Podle nich to není výchova.
Pochybujete? Podle současné pedagogiky např. ani zapálený učitel mechaniky,
ve svých hodinách nevychovává.
Tudíž je možno ušetřit a dát tam za něj nějakého huhňala.
Výsledek bude prý stejný.
Nevím, zda je možné obnovit četbu Homéra. Dnešní mládež spíše hraje world of warcraft /vovko/. Ale i to je archetypální příběh. Pro Halíka a jeho "akademiky" jsou prý Jungovy archetypy nepochopitelné.
A jsme u kořene věci. Ten však nejsou současní scholastičtí akademici schopni pochopit. Podlehli totiž Vatikánu a Halíkovi - Junga označují za blouznivce.
To nám vysvětlil např "psycholog" a "profesor" dogmatik Halík, v diskuzi o platnosti jungovy psychologie. Považuje totiž za zásadní otázku, jestli Jung svojí empirií nenapadá učení církve a nenapadá její dogmata. viz. doslov T.Halíka ke knize V. White- Bůh a nevědomí, teologie kontra psychologie.
Pak by totiž vstoupil na výsostnou půdu teologie a tam nemá podle Grygara a Halíka psycholog co dělat. To prý se stane šarlatánem, tak jako profesor Grof.
Dokonce za podpory české akademie věd. Kde je chyba, pane Hampl?
Za komunismu psycholog a terapeut, nyní sociolog a stále dogmatik
Halík totiž není ochoten připustit,
že nová empirie posouvá hranice teologie o kus dál!
Pane Hampl, jaký vliv má takový člověk - Halík a jeho křesťanští akademici - na Karlovu
universitu? Kouká z toho pěkná ostuda.
Jaký je - podle jungijánské nauky o výchově - rozdíl mezi četbou Homéra a hodinou náboženství? Pardon, chtěl jsem říci etické výchovy, pánové ministři školství - zelení i hnědí.
Při četbě příběhů typu Iliada a pod jsou žáci vtahováni svojí fantazií i prožíváním do světa archetypů a zvykají si využívat jejich sílu i moudrost. Tato schopnost pak zůstává natrvalo v jejich nevědomí a projevuje se ve všech rozhodovacích procesech úplně automaticky. Prostě se správně rozhodnou. Jak správně? No ve prospěch lidského rodu a tedy v souladu se záměrem Tvůrce.
Co se děje při hodině náboženství? Celkem nic - povídají si. Co se změní v posluchačích? Když si náhodou všimnou, že se rozhodují a budou mít čas a chuť, budou chvilku přemýšlet.
Stejně však nic nevymyslí, protože v životě málokdy někoho zabíjíme např. kuchyňským nožem ... a tak nakonec jednají podle nějakého archetypálního světa..... nejsou v něm ale doma. Bojí se života v tomto slzavém údolí i hříšného těla a jeho impulsů se kterými si neví rady. .....
Tak co teoretici pseudo křesťansko-humanistické výchovy. Bůh a nevědomí Halíkovi a církvi nejde dohromady.
Výchova a nevědomí - jak to ladí vám?
Katolík Halík na Karlově universitě vymezuje hranice výuky psychologie - tak aby nezasahovala do
výsostných vod teologie.
Pane Hampl, troufáte si vysvětlit fakt, že ani v pedagogické knihovně v Mikulantské, ani v Ústecké vědecké knihovně není Patočkova Filozofie výchovy?
Nejspíše proto:
Výchova je formace lidské schopnosti ke společenství takovým způsobem,aby kulturní obsah,jehož se starší generace dopracovaly,byl předán generaci nové,která se tímto stane plnoprávným členem ve společnosti starších.
Patočka,J.:Filozofie výchovy,Praha,PeDF UK 1997,str.22
Vážený pane rektore UK, rád bych vás upozornil, že podle vašich otitulovaných šašků na PeDF
tohle už neodpovídá definici výchovy - kterou oni vyučují studenty UK.
Troufáte si tohle zodpovídat?
Podobné téma:
Mezi rozumem a instinktem - klerikálové na pedagogických fakultách
Duše kontra psyché - kdo ovládá naše školství?
Evropská pedagogika v koncích a deprimovaný Papandreu
Pedagogika v koncích - jak je to s výchovou a nevědomím?
Jelich debilitis v čele pedagogických fakult a pedagogický výzkum
Za co platíme ministra školství a jeho zaměstnance? x pí.Teplá
Profesor Pafko a eutanázie - zmatení a chaos v hlavě i hodnotách
Armáda české republiky - proč, nač a zač?
Halíkova Křesťanská akademie - proč má logo s mudrci z východu :-)?
Bludný balvan č.3 pro křesťanskou akademii-Primát teologie nadvědou
Bludný balvan č.2 pro kardinála Duku za ne-vztah psyché a duše
17.listopadu - 22 let nesvobody psychologie jako vědy část II.
17.listopadu - 22 let nesvobody psychologie jako vědy část I.
Ústí nad Labem, 15.11.2011
Jan Rýznar
Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.
Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.
Jan Rýznar
Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou
Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.
Jan Rýznar
Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci
Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.
Jan Rýznar
Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.
Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.
Jan Rýznar
Kdo já to jen vlastně jsem?
Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.
Jan Rýznar
Jiří Grygar trucuje a odmítá státní vyznamenání. Že by zdravá sebekritika?
Vynikající popularizátor astronomie a zneuznaný hegemon katolicko - křesťanské demagogie vůči humanitním vědám, katolický astrofyzik Jiří Grygar odmítl svoji nominaci na státní vyznamenání. Co je v pozadí?
Jan Rýznar
Proč křesťanské církve zarytě popírají vědomí, nevědomí i šestý smysl?
Cca 20 let si uvědomuji největší trapnost celého křesťanského světa v 21. století. Tou je deklarovaná a vynucovaná představa oddělenosti a snad i izolovanosti "duší" žijících lidí mezi sebou a od sebe.
Jan Rýznar
Vánoční zamyšlení - idea a ideologie.
Život má spoustu paradoxů. Ty však jako celek dávají smysl. O vánocích narážíme na jiný paradox. Již jej nejspíše ani nevnímáme. Můžeme právě teď položit otázku, zda on - a celek do kterého patří - vůbec dává nějaký smysl.
Jan Rýznar
Co samet zamlčel - Germanizace českých nežidovských podniků po září 1938
V debatách na počátku 90.let - nad údajným bezprávím Benešových dekretů - byl zamlčen jeden velice důležitý aspekt. Němci ihned po záboru pohraničí zabrali všechny ne-německé průmyslové i zemědělské podniky pod německou správu.
Jan Rýznar
11.11. Den válečných veteránů
Kontinuita české státnosti nestačila vzniknout. Tím více pozornosti si zaslouží dnešní svátek - Den válečných veteránů.
Jan Rýznar
Vědomí i nevědomí, takové i makové - Marx, Jung, Grof. Základní pojmy
Východní filozofie po staletí pracují s vědomím a myslí. Mají desítky exaktních výrazů pro různé podoby a stavy mysli i vědomí. Západní filozofie se zatím k ničemu takovému dopracovat nemohla.
Jan Rýznar
Základní pravda o tzv. zjevených náboženstvích - judaizmu, křesťanství a islámu.
Pojem "zjevená náboženství" usvědčuje ze lži sám sebe. Pravdivý a oprávněný by totiž mohl být pouze v jednotném čísle - "zjevené náboženství". Základní problém je v tom, že z oné "zjevenosti nauky" prý plyne absolutní pravdivost.
Jan Rýznar
Květen 1945 u dědy na gruntu: Strachu bylo dost, teď je čas pro radost ....
O našich předcích víme jen málo a o reálných dějinách ještě méně. Můj děda od mámy byl sedlák v Krumpachu v Zábřehu na Moravě. Jeho životní krédo znělo: "Boj je život vyvolených a smrt je jejich vítězstvím."
Jan Rýznar
Práce s vlastní energií. Její transmise v měkkém a tvrdém čchikungu
Při používání rádia a TV považujeme za samozřejmé, že energie z jejich vysílačů se line krajinou a prostupuje budovy podle docela jiných zákonitostí než potom, energie zvuku a obrazu z radio a TV příjímačů vyplňuje místnost i prostor.
Jan Rýznar
Pane Halíku: Já jsem ... také Charlie!
V zamyšlení nad postojem docenta sociologie Karlovy univerzity p. Tomáše Halíka o prý nutné servilitě k náboženským představách našich bližních mě napadl kratičký bonmot - anebo vtip - o Ježíšovi, sexualitě, křesťanství i islámu.
Jan Rýznar
17. listopad - 25 let svobody - co se u mě změnilo?
17. listopad je pro mě významné výročí. Jsem velice vděčný za svobodu pro naši zemi. Díky svým rodičům i příbuzným jsem po svobodě toužil již od svého početí. Doslova od svého početí.
Jan Rýznar
Kdo jsem? Člověk, muž a žena. My :-)
Touha vysílaná k těm, od kterých nás docela zbytečně dělí třeba jen několik kilometrů. Ty kilometry nás však možná spíš spojují, než jen dělí.
Jan Rýznar
Velice problematický produkt našich univerzit: ř-k kněz.
Jedním z produktů našich univerzit je mimo jiné římsko-katolický kněz. Někdo možná namítne, že dotyčný se knězem stává až tím, že mu na hlavu položí biskup ruce ... Naše univerzity však dotyčnému předtím důkladně vysvětlí, ja
Jan Rýznar
Pravdivost v našich osobních a příbuzenských vztazích.
Pravdivost v osobních vztazích - zejména s těmi nejbližšími - je základem zdraví, štěstí prosperity i finanční hojnosti.
Jan Rýznar
Omyly naší civilizace - pomíjivý jako myšlenka.
Všeobecně se traduje, že myšlenka beze stopy zaniká, jakmile ji pustíme ze zřetele. Veliký omyl. S myšlenkou je to jako se světelným paprskem - také nezaniká, když zhasneme baterku. Letí si klidně dál prostorem rychlostí 300.000 k
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 228
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1556x
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.
Seznam rubrik
- Aforizmy, významy slov
- Etika, občan a stát
- Filozofie vědy
- Fotoblog
- Kvantová fyzika, duch, hmota
- Křesťanství - u konce s dechem
- Osobní
- Politika
- Politika - ekonomie
- Politologie
- Pedagogika, školství a pod.
- Sociologie
- Spiritualita,církve
- Spiritualita-poezie
- Spol.vědy, církve a politika
- Vztahy,rodina
- Zdraví a psyché
- Nezařazené
- Armáda, bezpečnost, sebeobrana
Oblíbené blogy
- Andrea Anna Peldová
- Klára Mandausová
- David Nebeský
- Vanda Vávrová
- Jan Havelka
- Tomáš Briaský
- Kamil Novotný
- Pavel Tichý
- Tomáš Foldyna
- Jiří Mazánek
- Ivo Leinveber
- Karel Boháček
Co právě poslouchám
Oblíbené knihy
- Japonské umění války
- Kabala peněz
- Sedm návyků vůdčích osobností
- Kahlil Gibrán-promluv ...
- Tibetská kniha o životě a smrti
- J.Vacek - O jednotě a zlu
Oblíbené stránky
- Taiji.sk
- Dětský hospic Plamienok
- Problematika psychopatie
- kvantová psychologie
- Školákem v protektorátu