Čemu tak asi rozumí PhDr-psycholog vyučující na Karlově universitě?
kliknutím na podtržené texty se dostanete k odkazům a odpovídajícím článkům na blogu i na netu
Tato figurka české vědy studovala psychologii za totáče, promovala v r. 1975. Nyní mrví výuku na katedře psychologie FF Karlovy university.
V osobní kartě na Karlově universitě - CV tento šášula s akademickým titulem nemá uvedeny žádné sebezkušenostní výcviky. Zato však spoustu vydaných knížek, které napsal. Bohužel je specializován na školní a poradenskou psychologii. Takže poskytuje "odborná" vyjádření pro ministerstvo školství a sdělovací prostředky.
Naštěstí je p. Mertin docela upřímný:
Štěpánka ČECHOVÁ, moderátorka:
Druhý náhled je ale v tom, že zastánci toho klasického vázaného psaní tvrdí, že ta provázanost písmen zároveň podporuje jakousi provázanost myšlenek a tok myšlenek i tok toho vyjadřování dítěte, že vlastně rozvíjí v tom mozku něco, co souvisí potom jaksi s plynulou myšlenkou a s plynulým vyjadřováním. Je to tak?
Václav MERTIN, dětský psycholog:
To nevím. Ale víte, musíme sbírat data, která existují a existují data z řady států, kde vlastně to vázané písmo úplně při výuce nevyužívají a položme si otázku, na kterou možná někdo odpoví, že opravdu jsou hloupější, ale nejsou to státy úplně zanedbatelné, takže já to beru jako takový přirozený experiment, že tyto státy používají víceméně hůlkové písmo a ty lidi nepostrádají kreativitu, nepostrádají efektivní myšlení, takže já, ten můj názor je spíš skeptický ve smyslu toho, že když děti nebudou psát vázaně, takže se nějakým způsobem výrazně omezí. .... konec citace
Známá nedávno na Karlově universitě jako absolventka psychologie promovala. Docela mě šokovala tím, co a jak je učí. Kašpárci bez jakýchkoli sebezkušenostních výcviků - natož v práci s nevědomím. Vše relativizují a nic neví.
Mimo jiné, prý není doloženo, že se pod vlivem traumatu psyché štěpí. Jak tohle mohou učit studenty ještě v dnešní době, naprosto netuším. Raději jsem se pro jistotu zeptal známé - PhDr. psychologie - s certifikovaným výcvikem EMDR.
Všechny metody traumaterapie považují za naprosto nezvratně prokázáno, že trauma štěpí psyché. Štěpení psyché je možná pro mnohé složitě představitelné. Ale nespletu se, když toto konstatování přepíšu do podoby:
Trauma narušuje až znemožňuje synchronizaci levé a pravé hemisféry!
Tak tohle pan doktor psychologie Mertin, vyučující na Karlově universitě, neví. Nebo spíše nechce vědět. Přesto na toto téma píše knihy. Např: "Alternativní pohled na dyslexii. Specifické poruchy učení a chování."
Paradoxem současné humanitní pseudovědy je, že tyto knihy mají údajně dokazovat jeho erudici a vědeckost. O jaké vědeckosti může být řeč u někoho, kdo nejspíše nerespektuje sto let staré Jungovo konstatování:
V psyché je reálné vše co působí a jakkoli se projevuje.
...
Jakákoli dys-lexie je projevem traumatu!
Trauma se skrze psyché přenáší do těla a tam zůstává.
Léčba traumatu je vždy více otázkou fyziologie než psychologie.
Dysgrafie je naprosto typická. Žák neovládá myšlenkovými pochody jemnou motoriku. Trauma v těle vítězí.
O co jde při traumatu?
Původně celistvá zdravá psyché je děsivým zážitkem roztržena na min. dvě části:
1) část v které je uloženo trauma - co nejhlouběji do nevědomí/zapomenout/
2) zbytek psyché degeneruje do "Já přežití" tedy to co z psyché zůstalo.
Vrátíme se k tématu - výuka spojitého písma v laskavé atmosféře pomáhá obnovovat původní funkce zdravé psyché.
Efektivita pravohemisférické výuky jasně dokazuje, prospěšnost používání grafomotoriky při procesu učení. O nějaký krasopis jde tedy až tak za osmé. Jeden z odborníků na pravohemisférické učení - Petr Vladyka - s oblibou říkává:"Tyto zákonitosti zná každý neurolog. Na psychologické fakulty však zatím tyto poznatky nedorazily."
Odpověď na otázku redaktorky je tedy naprosto jasná:
Výuka nespojitého písma sníží stresování silně postižených žáků, ale naprosto nebude kompenzovat fyziomotorická traumata u méně postižených žáků!
Silně postižených žáků je nesrovnatelně méně než těch,
kde je kompenzace klasickou výukou možná.
PhDr. Kašpárek učí na Karlově universitě. Vůbec to však není schopen takto popsat.
Dysletik by měl mít možnost projít traumaterapií a nikoli celé populaci povolovat nižší standart. Pan odborník na školní psychologii není schopen konstatovat, že
O krasopis možná až tak nejde.
O jednu z forem přirozené traumaterapie jde zcela určitě.
Říká panu PhDr. Mertinovi něco Vojtova metoda?
Podobně funguje výuka spojitého písma.
Za prokázaný je také považován přenos nevyléčených traumat na následující generace. Matka a plod totiž nemají psyché odděleny - splývají spolu. Dítě tedy okopíruje vše, co nese matka. Oddělování začíná porodem a dokončuje se ve třech - sedmi letech dítěte.
Sluší se tedy konstatovat, že
plošné zavedení písma comenia script může mít během dvou generací fatální následky.
Tím nechci vyloučit použití nespojitého tiskacího písma Comenia Script pro těžké dysgrafiky .... jen nikdo z pseudopedagogů - slovutných profesorů ještě slovutnějších institucí - není schopen fundovaného rozboru.
Vyučující na našich universitách
působí této republice více škod, než naši politici.
Jak je možné, že nedovzdělaný pohrobek minulosti jako PhDr. Mertin učí 23 let po revoluci na Karlově universitě?
To není antikomunismus, ale realita. Odpor komunistů a křesťanů k Jungovi a nevědomí s.Mertinovi znemožňuje normálně chápat současnou psychologii v celé její šíři.
Přesto učí na Karlově universitě. A pro ministerstvo školství vypracovává "odborné" posudky.
Diplom z Karlovy university je bezcený hadr papíru. Něco shnilého je ve státě dánském ... nejen ve strakovce. Ještě více na rektorátech našich universit.
Tento článek není kritikou jmenovaného akademika ale instituce, která mu zdání vědeckosti
propůjčuje - našeho universitního školství.
Pro zajímavost mohu nabídnout grafický standart vesnické jednotřídky před sto lety - viz:
Výkresy a grafika na obecné škole 20.let - fotoblog
Podobné téma:
Za co platíme ministra školství a jeho zaměstnance? x pí.Teplá
Jelich debilitis v čele pedagogických fakult a pedagogický výzkum
Pedagogika v koncích - jak je to s výchovou a nevědomím?
Bludný balvan č.3 pro křesťanskou akademii-Primát teologie nadvědou
Bludný balvan č.2 pro kardinála Duku za ne-vztah psyché a duše
Kabala času, čas kabaly - model osobnosti v kabale
17.listopadu - 22 let nesvobody psychologie jako vědy část II.
17.listopadu - 22 let nesvobody psychologie jako vědy část I.
Kliničtí psychologové i Halík - volavky farmaceutického průmyslu
Současná sociologie jako křesťansko-komunistická pavěda
Comenia Script je jen velký byznys, tvrdí grafoložka
Ústí nad Labem, 22.12.2012
Jan Rýznar
Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.
Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.
Jan Rýznar
Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou
Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.
Jan Rýznar
Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci
Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.
Jan Rýznar
Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.
Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.
Jan Rýznar
Kdo já to jen vlastně jsem?
Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.
Jan Rýznar
Jiří Grygar trucuje a odmítá státní vyznamenání. Že by zdravá sebekritika?
Vynikající popularizátor astronomie a zneuznaný hegemon katolicko - křesťanské demagogie vůči humanitním vědám, katolický astrofyzik Jiří Grygar odmítl svoji nominaci na státní vyznamenání. Co je v pozadí?
Jan Rýznar
Proč křesťanské církve zarytě popírají vědomí, nevědomí i šestý smysl?
Cca 20 let si uvědomuji největší trapnost celého křesťanského světa v 21. století. Tou je deklarovaná a vynucovaná představa oddělenosti a snad i izolovanosti "duší" žijících lidí mezi sebou a od sebe.
Jan Rýznar
Vánoční zamyšlení - idea a ideologie.
Život má spoustu paradoxů. Ty však jako celek dávají smysl. O vánocích narážíme na jiný paradox. Již jej nejspíše ani nevnímáme. Můžeme právě teď položit otázku, zda on - a celek do kterého patří - vůbec dává nějaký smysl.
Jan Rýznar
Co samet zamlčel - Germanizace českých nežidovských podniků po září 1938
V debatách na počátku 90.let - nad údajným bezprávím Benešových dekretů - byl zamlčen jeden velice důležitý aspekt. Němci ihned po záboru pohraničí zabrali všechny ne-německé průmyslové i zemědělské podniky pod německou správu.
Jan Rýznar
11.11. Den válečných veteránů
Kontinuita české státnosti nestačila vzniknout. Tím více pozornosti si zaslouží dnešní svátek - Den válečných veteránů.
Jan Rýznar
Vědomí i nevědomí, takové i makové - Marx, Jung, Grof. Základní pojmy
Východní filozofie po staletí pracují s vědomím a myslí. Mají desítky exaktních výrazů pro různé podoby a stavy mysli i vědomí. Západní filozofie se zatím k ničemu takovému dopracovat nemohla.
Jan Rýznar
Základní pravda o tzv. zjevených náboženstvích - judaizmu, křesťanství a islámu.
Pojem "zjevená náboženství" usvědčuje ze lži sám sebe. Pravdivý a oprávněný by totiž mohl být pouze v jednotném čísle - "zjevené náboženství". Základní problém je v tom, že z oné "zjevenosti nauky" prý plyne absolutní pravdivost.
Jan Rýznar
Květen 1945 u dědy na gruntu: Strachu bylo dost, teď je čas pro radost ....
O našich předcích víme jen málo a o reálných dějinách ještě méně. Můj děda od mámy byl sedlák v Krumpachu v Zábřehu na Moravě. Jeho životní krédo znělo: "Boj je život vyvolených a smrt je jejich vítězstvím."
Jan Rýznar
Práce s vlastní energií. Její transmise v měkkém a tvrdém čchikungu
Při používání rádia a TV považujeme za samozřejmé, že energie z jejich vysílačů se line krajinou a prostupuje budovy podle docela jiných zákonitostí než potom, energie zvuku a obrazu z radio a TV příjímačů vyplňuje místnost i prostor.
Jan Rýznar
Pane Halíku: Já jsem ... také Charlie!
V zamyšlení nad postojem docenta sociologie Karlovy univerzity p. Tomáše Halíka o prý nutné servilitě k náboženským představách našich bližních mě napadl kratičký bonmot - anebo vtip - o Ježíšovi, sexualitě, křesťanství i islámu.
Jan Rýznar
17. listopad - 25 let svobody - co se u mě změnilo?
17. listopad je pro mě významné výročí. Jsem velice vděčný za svobodu pro naši zemi. Díky svým rodičům i příbuzným jsem po svobodě toužil již od svého početí. Doslova od svého početí.
Jan Rýznar
Kdo jsem? Člověk, muž a žena. My :-)
Touha vysílaná k těm, od kterých nás docela zbytečně dělí třeba jen několik kilometrů. Ty kilometry nás však možná spíš spojují, než jen dělí.
Jan Rýznar
Velice problematický produkt našich univerzit: ř-k kněz.
Jedním z produktů našich univerzit je mimo jiné římsko-katolický kněz. Někdo možná namítne, že dotyčný se knězem stává až tím, že mu na hlavu položí biskup ruce ... Naše univerzity však dotyčnému předtím důkladně vysvětlí, ja
Jan Rýznar
Pravdivost v našich osobních a příbuzenských vztazích.
Pravdivost v osobních vztazích - zejména s těmi nejbližšími - je základem zdraví, štěstí prosperity i finanční hojnosti.
Jan Rýznar
Omyly naší civilizace - pomíjivý jako myšlenka.
Všeobecně se traduje, že myšlenka beze stopy zaniká, jakmile ji pustíme ze zřetele. Veliký omyl. S myšlenkou je to jako se světelným paprskem - také nezaniká, když zhasneme baterku. Letí si klidně dál prostorem rychlostí 300.000 k
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 ... | další |
- Počet článků 228
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1556x
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.
Seznam rubrik
- Aforizmy, významy slov
- Etika, občan a stát
- Filozofie vědy
- Fotoblog
- Kvantová fyzika, duch, hmota
- Křesťanství - u konce s dechem
- Osobní
- Politika
- Politika - ekonomie
- Politologie
- Pedagogika, školství a pod.
- Sociologie
- Spiritualita,církve
- Spiritualita-poezie
- Spol.vědy, církve a politika
- Vztahy,rodina
- Zdraví a psyché
- Nezařazené
- Armáda, bezpečnost, sebeobrana
Oblíbené blogy
- Andrea Anna Peldová
- Klára Mandausová
- David Nebeský
- Vanda Vávrová
- Jan Havelka
- Tomáš Briaský
- Kamil Novotný
- Pavel Tichý
- Tomáš Foldyna
- Jiří Mazánek
- Ivo Leinveber
- Karel Boháček
Co právě poslouchám
Oblíbené knihy
- Japonské umění války
- Kabala peněz
- Sedm návyků vůdčích osobností
- Kahlil Gibrán-promluv ...
- Tibetská kniha o životě a smrti
- J.Vacek - O jednotě a zlu
Oblíbené stránky
- Taiji.sk
- Dětský hospic Plamienok
- Problematika psychopatie
- kvantová psychologie
- Školákem v protektorátu