Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pověz nám - o pravdě, moudrosti, o domově.Rekviem za Ariela Šarona.

Naše životy začínají hledáním pravdy a většinou toužíme dojít k moudrosti. Ne všem se to podaří a tak ani netušíme jak se Moudrost vlastně pozná a projevuje.  Tento článek je tichou poctou Muži, který za veliký

X+

Ty který přicházíš z temnot a záříš jasem radostným

Pověz nám, co skrývá Temno v srdcích našich

Ty který přicházíš a záříš vítězstvím - ač krvácíš z mnoha ran

Pověz nám, co vzejde když zakryje nás Smrti stín.

 

Ano, Já jsem - ten, kdo časem a životy jen s prázdnou dlaní prochází

Co vyprávět mohu - o tom co se zjeví - ze všeho co jsem kdy prožil?

Mnohokrát jsem měl Pravdu .. a přesto prohrál životní pře podstatné.

Mnohokrát jsem držel Pravdu kolem pasu a nakonec jen drtil bolest a slzy.

 

Ostrouhal mrkvičku a jen se smutně díval

Díval jak se Pravda moje topí v močálech Pravd těch ostatních.

Neboť Pravda je pohled a pohled je droboučká výseč života Tvého.

Pravda je cesta a Cesta je Pravda vedle Pravdy, jen se v nich vyznat musíš.

 

Pověz nám tedy - Ty který přicházíš z Temnot do Světla a zase zpět

Jak máme poznat Pravdu, pro kterou stojí za to život položit?

:-)! Jen si šetři život svůj a za Pravdu ho nikdy nepokládej.

Neboť Já jsem ten, kdo Pravdu hledal miliony let.

 

Já jsem - ten, kdo umíral pro Pravdu v žalářích,

A jsem i ten kdo pro Pravdu se škvařil na hranicích inkvizice.

Pravdu jsem nacházel a o Pravdě jsem pochyboval.

Neboť jít za Pravdou je jako hledat konec duhy.

 

Hledat konec duhy a přinést jí kousek svým dětem pro radost.

Toť stejný úkol jako najít Pravdu a Neomylně ji držet,

Neomylně držet Pravdu a druhé posílat na smrt i do pekel.

Vyslovovat soudy neomylné, tak jak jste zvyklí od jiných.

 

Pomatený bloud řekne vám: Toť Pravda svatá

A pro tu já Tebe teď na Smrt i věčnou posílám.

Pro moji Pravdu svatou zemřou národy i se svými kulturami.

Zemřou národy i se svými kulturami - neboť odchýlili se od mé Pravdy.

 

Já jsem, však jaký jsem. Míru jsem moc nezažil.

Kdykoli se vzbudím, tak rychle šátrám po meči.

Šátrám po meči a Pravdu již po mnoho životů nehledám.

Šátrám po meči a místo Pravdy hájím své právo na šťastný život.

 

Prošel jsem Temnotou i Světlem a žil tisíce let na jejich rozhraní.

Stal jsem se Smrtí a stal jsem se životem.

Neboť Já jsem život i smrt - od chvíle kdy znám, že Pravda je jen záblesk pomíjivý.

Pravda zmizí dřív, než ji stačíš formulovat.

 

Pravda je jako raní rosa a blázen je ten kdo říká že ji drží.

Pravda je kratičká jen souhra okolností

Zlovolníkem zbabělým nazvi každého, kdo Pravdu do dogmat zamyká.

Ať jsi papež anebo král, Pravda vysměje se každému, kdo prý ji vlastní.

 

Pravda je jen Pravda a její velikost spočívá pouze a jedině - kdo mi poví v čem?

Velikost Pravdy tkví jedině v hromadách mrtvol, těch, kteří pro ni zemřeli.

Jen pýcha, strach a nadutost  definuje dogmata - Pravdy navěky

A jejich Bůh strnulý hyne v ohni pekelném i s jejich svatými.

 

Držitelé Pravdy sedí v kostelích i v mešitách a navzájem pro Pravdu se vraždí.

Držitelé Pravdy haldami mrtvých svoji Pravdu posilují.

 

Ty však, kdo chceš vyhrát nad časem,

A navíc zkrátit utrpení v těle, ve světě i po smrti - na Pravdu klidně zapomeň.

Ty prosím jen se vydej na cestu.

Zapomeň na Pravdu a tak nestaneš se mrtvolou, mrtvolou navěky.

 

Dýchej zhluboka, zakotvený ve smyslech a čase přítomném.

Zakotvený ve smyslech a čase přítomném - brzy zjistíš Pravdu bolesti i bolest Pravdy.

Pravdu pak navěky převelice rád opustíš.

Rozhlédneš se unaveně a uzříš Moudrost, moudrost rozprostřenou všude kolem tebe.

 

Uzříš Moudrost, Moudrost, která Pravdu vylučuje.

Moudrost Pravdu vylučuje tak že všechny omyly do Pravdy uvádí

Moudrost Pravdu ponižuje tím, že každou Pravdu jako omyl usvědčí.

Moudrost ráda Pravdě ustoupí - luskne prsty a Pravda viditelným zlem se stává.

 

Ty kdo chceš šťastným být, šťastným teď i po smrti, klidně nechej pravdu být.

Nechej pravdu klidně jít a držitelům Pravdy zdaleka se vyhýbej.

Držitelům Pravdy zdaleka se vyhýbej a Štěstí obejme Tebe i Tvé přátele.

Moudrost je rub a Štěstí je líc. Stejně tak jako Pravda je líc a Smrt navěky je její rub.

 

Zůstávej v Moudrosti a život půjde s Tebou

Zůstávej v Moudrost a Pravdy se neobávej.

Pravdy se neobávej, neboť zůstávat v Moudrosti Pravdu vylučuje

A také - teď snad to přijde - zůstávat v Moudrosti je radost.

 

Moudrost je Radost, která nad časem i Pravdou vítězí.

 

 

 

Podobné téma:

Bezpečnostní politika "státu" Israel - inspirace nejen pro Evropu.

Křesťanství jako přímý zdroj holocaustu.

Duše a tělo - veselý úvod do transpersonální psychologie

Profesor Pafko a eutanázie - zmatení a chaos v hlavě i hodnotách

Doteky meče

Boj se nás

Krédo Samuraje - na čem stála moc Japonska do zač. 20. století.

Hrdost muže nejen v dnešní době - Aakhan Jor

Promluv k nám ... O atentátu na říšského protektora

Koleda vánoční v r.2013.

Promluv k nám ... O Radosti

Velikonoční rytmus Vítězného.

Život - cesta, hledání anebo jen hra? 

Když ti dojdou síly ...

Domov

Když ti dojdou síly ...

Chvála Moudrosti

Evropa - vlast, rodina, dojná anebo kojná?

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy II.

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy I.

Já, Evina, život a realita

 

Ústí nad Labem, 12.1.2014

 

Jan Rýznar 

Autor: Jan Rýznar | neděle 12.1.2014 22:11 | karma článku: 6,78 | přečteno: 334x
  • Další články autora

Jan Rýznar

Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.

Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.

16.1.2019 v 7:53 | Karma: 16,28 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou

Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.

26.12.2017 v 14:30 | Karma: 21,83 | Přečteno: 1183x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci

Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.

22.10.2017 v 9:23 | Karma: 21,31 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.

Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.

16.10.2017 v 7:56 | Karma: 32,39 | Přečteno: 1589x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Kdo já to jen vlastně jsem?

Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.

18.3.2017 v 8:10 | Karma: 14,49 | Přečteno: 333x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:05

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

Vrchní soud rozhodne o odvolání muže, který dostal devět let za týrání družky

25. dubna 2024  8:49

Olomoucký vrchní soud dnes rozhodne o odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

  • Počet článků 228
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1556x
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA.
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.