Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

dva mraky

2. 11. 2011 23:58
zajimam se farmakologii

A proto jsem stravil mnoho minut pokusem najit v textu neco o ni.Pak dalsi bolestne minuty najit naznaky struktury pristupne bezne vzdelanemu cloveku a nic. Supr blog

0 0
možnosti

Světlonoš_v01

3. 11. 2011 0:07
Re: zajimam se farmakologii

můj názor je, že se v jeho případě jedná o člověka nemocného nebo bývalého nemocného, možná dokonce mu byla diagnostikována schizofrenie. Z nějakého důvodu nenávidí psychology nebo psychiatry (trochu se mu to plete), kteří mu ať už skutečně nebo domněle nějak ublížili. To je alespoň to co čtu mezi řádky jeho blogů.

žádný psycholog schizofrenii vyléčit nedokáže. Rozhovory (psychoterapie) mají jen podpůrnou roli. Hlavní roli hrají medikamenty (antipsychotika), protože schizofrenie je onemocnění mozku. Stejně jako nemocné srdce nevyléčím pomocí rozhovorů, tak ani nemocný mozek nevyléčím pomocí rozhovorů. A mozek je mnohem složitější orgán než srdce. Jenže to onen pán moc nechápe. Já bych ho bral s rezervou

1 0
možnosti

Světlonoš_v01

2. 11. 2011 23:42
vy v tom máte solidní guláš

Vždyť vy ani nechápete rozdíl mezi psychologem (absolvent filosofické fakulty) a psychiatrem (lékař co absolvoval studium medicíny). Grofa a jeho práci znám dost dobře, četl jsem od něj asi 3 knihy, z nichž nejlepší je Za hranice mozku. A co víc, já jsem se jeho výzkumy rozhodl ověřit sám na sobě - experimentoval jsem se změněnými stavy vědomí s drogami (LSD) i bez drog (holotropní dýchání). S částí Grofových teorií souhlasím, část jich považuju za Grofovy iluze a nesouhlasím s tím. Ta kniha o mystice mi přijde postižená tou stejnou formou iluze, jakou má i Grof. Ta hypotéza že mystický zážitek má něco společného se schizofrenií je dle mého chybná. Schizofrenie je onemocnění mozku, podobně jako třeba Parkinsonova choroba. Přesný mechanismus není ještě znám, předpokládá se role dopaminu. Naproti tomu mystický zážitek je o něčem jiném

0 0
možnosti

Michal007

2. 11. 2011 23:24
K mystice

Zmínění Jan od Kříže či P. Pio zaujímají i v rámci křesťanství poněkud extrémní polohu. Nicméně jeden princip je u všech mystiků společný a zásadní, dobře to vyjádřil R. Čemus:

...Duchovní autoři proto varují, aby člověk nikdy nevěřil "duchovním viděním", pokud mu netečou slzy pokání po tváři. Jinak je v nebezpečí, že bude považovat "rejdění démonů" ve vlastní duši za vnuknutí Ducha svatého jenom proto, že se převlékli za anděly světla. Ti pak člověka rychle přesvědčí, že v dokonalosti na něj ostatní nemají.

0 0
možnosti

Cynyc_

2. 11. 2011 11:50
Od začátku blogerské činnosti pana Rýznara

mám pocit, že je blázen, ale nenapadlo mě, že na to má i papír.

1 0
možnosti

kterej

2. 11. 2011 8:51
že vy jste si vysadil prášky!

;-€

1 0
možnosti

iacobau

2. 11. 2011 8:46
Nějak se ztrácím!

Máte podobnou zkušenost s tímto textem?

0 0
možnosti

VašekIV

2. 11. 2011 7:47
A nejhorší ze všeho jsou trpaslíci!

Ty potvory vám vlezou všude. A jak rychle se množí!!

0 0
možnosti

Danny boy

2. 11. 2011 7:42
Církev má stále velkou moc.

Možná je lepší krmit hříšníky chemikáliemi, než je upalovat.;-) Nejsem odborník, ale mám dojem, že klinická psychologie nemůže schizofrenikům nijak pomoct.

0 0
možnosti

MAXIMUS PERMAGNUS

2. 11. 2011 7:16
tak to je schíza ...

myslíte si,že někdo pochopí,co nám chcete sdělit ? Víte ,co je to "slovní guláš" ?

0 0
možnosti

kterej

2. 11. 2011 6:40
TO JE ALE SLINT

;-O;-O;-O

1 0
možnosti
  • Počet článků 228
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1556x
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA.
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.