Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zřejmě každý známe nějakého jiného Halíka. O sekulárním státu se vyjadřuje např. v textu

http://halik.cz/cs/tvorba/clanky-eseje/nabozenstvi-spolecnost/clanek/40

Nevšiml jsem si, že by se o něm vyjadřoval pejorativně, jen konstatuje jeho přednosti i nedostatky.

Pseudonáboženská symbolika marxismu-leninismu v kapli na Božetěchově byla opravdu mimořádná, Vaše popsané vystoupení oceňuji.

1 0
možnosti
Foto

J17a28n 59R43ý68z20n34a58r

28. 10. 2013 19:14

Díky za odkaz na článek. Považuji jej však za naprosto zmatečný. T. Halík ztotožňuje sekularizaci společnosti  s jevem úpadku náboženskosti - z čehož má jako kněz pochopitelně obavy. Jedná se o dva naprosto nezávislé fenomény.

      Pan T. Halík i v daném článku naprosto nechápe sekulární společnost jako základ demokracie.

     Mám za to, že ani naprostá většina současných katolíků nemá zájem o život ve společnosti, která by byla přímo ovládána církví a kněžími.

     Dále si T. Halík /na rozdíl např od T. G. Masaryka/ nedovede představit nenáboženskou etiku - což považuji za zásadní filozofické selhání.

     Ta posluchárna v kostele na Božetěchově  s Marxem, Leninem a Engelsem namísto oltářního obrazu je skutečně nezapomenutelná.

1 0
možnosti

státy mame sekulární a bezkulární .o):-P

0 0
možnosti
Foto

J38a48k38u44b 96R78o90t26h

28. 10. 2013 15:57

Srdečně pozdravuji paní sestru V a připojuji se k jejímu dotazu,

3 1
možnosti

Je vidět, že paní sestra pošetilého bratra je velice rozumná paníR^

1 1
možnosti

Stát je vždy vázán na nějakou ideologii, protože ho řídí lidé, a proto neexistuje nikdy ani náboženská neutralita.

1 1
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS