Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B15e33d84ř62i10c36h 15D59v38o63ř52á89k 2232768306764

Zásadně by si měl každý uvědomit rozdíl mezi vírou a náboženstvím. A dnešní křesťanské církve stojí na náboženství a uniká jim význam víry.

0/0
25.6.2014 17:01
Foto

J43a31n 25R35ý18z52n11a17r 4231786213670

Souhlasím s vámi jen částečně. Víra - jako racionální přesvědčení či domněnka je docela nebezpečná i individuálně, natož kolektivně.

    Když už víra, tak jako postupně zobecňovaná zkušenost - tu ale křesťanství dnešní doby fakticky nezná a oficiální teologické fakulty všech církví se jí bojí.

0/0
26.6.2014 13:42
Foto

J90a93n 34R98ý20z67n24a63r 4181196343250

Věřící by si měli uvědomit jedno - jsou neuvěřitelně směšní! Proč?

     Trvají na tom že teologie je věda a zároveň - s tou samou argumentací -  zpochybňují psychologii, která je klasickou empirickou vědou.

    Pro nás ostatní je to právě naopak.

0/−2
24.6.2014 23:15
Foto

J90i11r57k46a 48O82u93l89i85c63k47ý 3657253961545

Kdo a kde zpochybňuje psychologii?

Mimochodem, já tvrdím, že třeba i filozofie je věda.

Jinak, evidentně jste směšný vy sám, neboť Vám oponují i lidé mimo víru

+1/0
25.6.2014 0:13

J31i76ř49í 31M24r47k75v46i68č27k90a 8132196160221

Asi tak. jsem skalním ateistou, ale nevidím nejmenší důvod proč tvrdit o věřících něco podobného.

0/0
25.6.2014 8:45
Foto

J35a22n 89R19ý26z50n53a69r 4741946273760

Psychologii zpochybňuje jako zdroj zkušenosti i encykliky Jana Pavla II. Fides et Ratio.

   Filozofie je zcela jistě věda, ale nikoli filozofie křesťanská. Filozofie hledá pravdu padni komu padni. Kdežto křesťanská filozofie je pouhopouhé filozofování nad dogmaty té či oné denominace.

   Pokud by křesťanská filozofie byla skutečnou filozofií, tak nemůže mít problém ani s nevědomím ani s karmou.

   Navíc by filozofie jasně poukazovala na rozpory v dogmatech.

   Oponentura je zdravá a jsem za ni vděčný i vám - děkuji.

   Jakákoli jasně formulovaná námitka je zdrojem poznání - ať už ji uznám anebo ne. Vždy se musím zamyslet ... a všimnout si i emocí, které ve mně ta námitka vzbuzuje.

0/0
26.6.2014 13:48

J96i36ř56í 67S82v22o22b91o86d67a 9865208763256

Obávám se, že směšný jste spíše Vy. Nevím nic o tom, že by typický věřící odmítal psychologii jako vědu.

Zato Vy tvrdíte, že stará a všeobecně uznávaná vědecká disciplína, tedy teologie, není vědou. Jenže právě tento názor působí poněkud směšně. Abyste účinně zpochybnil teologii jako vědu, musel byste použít trochu lepší argumentační kalibr, než svůj článek plný gramatických, stylistických i logických chyb.

O psychologii pak tvrdíte, že je "klasickou empirickou vědou". Jenže empirické poznání zahrnuje nejen empirii konstitutivní, korektivní a vnější, ale také tzv. empirii vnitřní a také tzv. transcendentní zkušenost. Proto také většina učebnic psychologie zmiňuje typické biblické příběhy jako modelové psychologické situace. Známým pojmem je např. tzv. "Adamův strach". Většinu obyvatel planety lze totiž označit za věřící, takže psychologie tuto skutečnost prostě nemůže ignorovat.

Teologii odmítáte uznat jako vědu, ale v jednom ze svých předchozích článků píšete o tom, že Kristus nevstal z mrtvých, ale "zemřel vyzářením", užíváte pojmy jako "vědomí zemřelého", píšete o kontaktu zemřelých "s naší sférou" atp. atd. Patrně tyto pojmy považujete za příklad "empirického poznání".

Možná, že věřící jsou opravdu "neuvěřitelně směšní", Vy jste však směšný zcela uvěřitelně.

+1/0
25.6.2014 9:09

J83a72n 38M35e74r15t80a 3132760171748

To, že existuje fenomén víry a psychologie ho může zkoumat, ovšem neznamená, že by teologie byla empirickou vědou.

0/0
26.6.2014 0:06
Foto

J25a41n 92R34ý97z30n92a77r 4411196243790

Lidé mají šest smyslů -pět fyzických a šestým je intuice, či přístup do vědomí. Tuto intuici je potřeba čistit a kultivovat - o tom oficiální křesťanství na rozdíl od psychologie nechce nic vědět.

    Docela směšný je i Jan Pavel II. ve své teologii těla, kde tvrdí, že Boha nejvíce a nejintimněji zažíváme fyzickými smysly skrze hmotné stvoření.

    Jan Pavel II tak naprosto pomíjí kategorii prožívání a popírá intuici a onen šestý smysl. Boha nejintimněji zažíváme právě tímto šestým smyslem .... a naše současná psychologie to - na rozdíl od teologů - už ví. I když to pochopitelně popisuje jinak ... neboť co je to Bůh? Právě o této otázce ví Jung i Grof nesrovnatelně více než posledních 10 papežů dohromady.

0/−1
26.6.2014 13:54

J92a61n 23Š16v46a54d74l68e48n89k88a 9694479700

Je pozoruhodné, že stejných chyb, jaké vyčítá teologům, se dopouští sám pan Rýznar svou bezmeznou důvěrou v Junga a Grófa, ačkoli jejich učení nebylo nikdy prokázáno vědecky. Že by mentální násilí? "Oni mají pravdu, a že to není v souladu s vědeckými poznatky, to mě nezajímá." Že, pane Rýznare?

0/0
24.6.2014 13:56
Foto

J10a94n 72R78ý26z21n65a56r 4201646763530

Pane Švadlenko, vykašlete se na kostel a na Grygara ... a především na křesťanskou vědu. Křesťanským natvrdlům to trvá 350 let - jak jste se dočetl.

      Jak chcete vědecky prokázat slepým princip fotoaparátu?

      V bývalých západních státech je běžně Grof uznáván a psychospirituální krize je v číselníku nemocí. Diskuze o Jungovi se dějí akorát v klubech křesťanské akademie.

     Ti vaši křesťanští vědci zpochybňují čínskou medicínu, přesto že je desítky let uznávána světovou zdravotnickou organizací.

    Co vyvodíte ze skutečnosti, že vám Duka, Grygar, Halík apod lhali o čínské medicíně nejspíše vědomě? Důvěřujete jim?

   ...............     Platnost Grofa i Junga se prokazuje kazuistikami léčených pacientů.

0/−2
24.6.2014 23:12
Foto

J15i61r91k13a 23O45u50l58i38c91k42ý 3827123181425

Takže jen nenávistný agresívní psychopat? Jak jinak si vyložit ono spojení "křesťanská natvrdla" ..... ?

Pane Rýznare, že jste se s církví rozešel a nerozdejchal jste to, Vám ještě nedává právo ostatní urážet. Sám sebe tím shazujete na úroveň pologramota, který se sice ohání titulem ing. (mimochodem znám pár lidí s vysokoškolským vzděláním, kteří jsou ale totálními hlupáky), ale jinak není schopen své myšlenky bez urážek obhájit.

A pokud mi budete ctít vyčítat toho pologramota, tak nezapomeňte, že sám jste začal :-/

0/0
25.6.2014 0:11
Foto

P12a71v91e96l 37D38v46o25ř83á30k 5839785844210

Zdejší věřící nechť mi prominou, ale teologie nemůže být věda z jediného důvodu, a to že se věnuje něčemu, co doposud nebylo ani potvrzeno, ani vyvráceno. Kdežto všechny ostatní vědní obory se mohou o něco konkrétního a "hmatatelného" opřít.

Pokud chápeme teologii jako vědu, která zkoumá archiválie, týkající se víry, náboženství či církve, je to OK. Pokud bude ale zkoumat existenci Boha (a pod.), přestává být vědou. Ať už chápeme Boha jako nějakou energii, přírodní zákony, vlny, vše prostupující vyšší inteligenci nebo podobně, nemůžeme jej nikdy pochopit a poznat, protože se nachází v  dimenzi mimo náš reálný svět. Pokud budeme říkat, že  "takto to Bůh chce", není to vlastně rouhání?

A kolik toho víme o našem reálném světě? 1%? Kéž by!

+2/−2
24.6.2014 10:56
Foto

J54a67r82o70m67í34r 94P92e94t41ř37í32k 6174961709988

R^R^R^

+2/−2
24.6.2014 11:10

M16i77l69o91š 49D60v93o39ř91á68č67e46k 2185818380664

Teologie by mohla byt v prvni fazi vedou, ktera se zabyva samotnou existenci viry, tady muze zkoumat lidskou psychiku ve spojeni s virou obecne, pak v Boha, ktera by mohla byt druhou, navazujici na prvni. Vedu studujici lidskou psychiku by bylo tezko zpochybnit jako vedu.

+1/−1
24.6.2014 11:18
Foto

P64a46v82e34l 58D21v44o82ř46á18k 5759595694150

Vy oba pánové (resp. soudruzi) jste zase místo teologie vynalezli marx-leninismus. Každý, kdo jej zná, se může skvěle uplatnit v jakémkoliv oboru. Jak se psávalo. Universální věda.

Každá uzavřená ideologie jednou sama sebe popře, i když se bude snažit jinak smýšlející likvidovat fyzickým či psychickým terorem.

Jedině svobodná a otevřená mysl může vést k novému poznání.

Naštěstí si to většina moderních církví uvědomila.

0/0
24.6.2014 19:30

R30o48b53e84r23t 16H18o91r70á93č72e53k 5782986666575

I současná věda je silně ideologizovaná, o nezávislém bádání nelze hovořit. Duch doby snad působí vice než ve středověku.

+3/0
24.6.2014 9:31

M84a22r13t69i66n 70K23a46v49k94a 4436851542412

Ve středověku byly univerzity na rozdíl od dnešních skutečně svobodné. A to jak ve smyslu náboženském, vědeckém i politickém. 

Ostatně hodně lidí se ohání středověkem, Brunem a není to tak dávno, co někteří vědci přišli o práci, univerzitní místa apod. , jen proto, že zveřejnili studii, které odporovali dnešnímu korektnímu pohledu na svět a život.

+3/0
24.6.2014 9:58
Foto

J83a44n 69R86ý48z29n92a32r 4671326573710

Právě kvůli odideologizování vědy se zabývám mentálním násilím jakožto "vědeckou" metodou.

    Pane Horáčku, duchem dnešní doby je internet a masmédia. Miliónům lidí lítá v hlavě cca 10 stejných událostí či problémů. Výsledkem je dojem takové divné lepivosti.

    Internet působí jako šílený rezonátor emocí.

    sv.Hildegarda z Bingenu: "přírodní pohromy a katastrofy jsou poslední možností Boží moci, jak obnovit a nastolit rovnováhu emocí".

+1/−1
24.6.2014 10:06

M74i88l61o15š 42D44v26o88ř32á62č56e10k 2475598340174

Pokud prirazujete ideologizovana=penize asi budu souhlasit.

+1/0
24.6.2014 10:31
Foto

J45a28n 71R32ý47z39n19a38r 4831916593460

Ideologizace vědy jde přes peníze, ale vždy je dobré si uvědomit čí peníze a v čí prospěch ....

     Ideologizace vědy jde ale také ruku v ruce s akademickými zkostnatělými Kašpárky.

0/0
24.6.2014 23:17

J64i62ř54í 79K21i93n94d33l 2838437623977

Pro vaši informovanost Galileonestrávil ve vězení jediný den a nikdy nebyl mučen. Proti Galileovi mluvilaskutečnost, že mu byly dokázány evidentní omyly v jeho dosavadní vědecképráci.  Popíral například existenci komet, odmítal akceptovat, že Jupitermá své měsíce, obíhající kolem něj a nechtěl připustit, že mořský příliv jezpůsoben přitažlivostí Měsíce. Dnes je z ryze vědeckého hlediska zřejmé,jak hluboce se Galileo v tomto mýlil.  Pochybnosti muselo vzbuzovattaké arogantní vyjadřování Galileovo, který častoval své vědecké oponentynadávkami typu „osel“, „imbecil“ apod.Tímvším se stával nevěrohodným. Žalobci však byli jeho kolegové – přírodovědci.Galilea neobviňovali z toho, že hlásá heliocentrický názor, ale že ho předkládájako absolutní a závaznou pravdu, nikoli jako pravděpodobnou vědeckou hypotézu Galileo nebylnadto obviněn ani z kacířství, pouze z neúcty k Písmu sv. a zlehčování jehovážnosti, čehož se měl údajně dopustit svým kategorickým setrváváním naheliocentrismu jako jediné prokázané pravdě. Bylodsouzen k opravdu „krutému“ trestu: musel se tři roky modlit jednou týdně sedmkajících žalmů.  Galileo byl ubytován v nádherné vile Mediceů vŘímě, kde měl možnost věnovat se vědeckému bádání. Zemřelr. 1642, když předtím přijal svátosti a kněz, který jej zaopatřoval, mu přinesltaké papežovo požehnání.

+6/−2
24.6.2014 8:51
Foto

J68a65n 18R30ý87z68n48a87r 4931856863480

Pane Kindle, celý váš příspěvek je naprosto jasným příkladem dopadů a neustálého používání mentálního násilí k obhajobě křesťanství.

    Nebudu dlouze rozebírat. Říkáte, že Galileo nikdy nebyl mučen. V tom máte pravdu. Ale už když to řeknete či napíšete, tak zasloužíte facku. Víte proč?

    Galileo Galilei byl ve svých 69. letech přiveden do mučírny inkvizice.

    To vám nestačí pane Kindle? Co vlastně vy křesťané ještě uděláte pro obhajobu neobhajitelného?

     Co je to mentální násilí pane Kindle? Přivést 69. letého muže do mučírny inkvizice a důkladně ji s ním projít to už je hodně za hranou mentálního násilí!

+4/−3
24.6.2014 10:17

O59n35d34ř45e79j 32K31o49l84á78ř 1343695183751

Mám rád kvalitní polemiky. Bohužel tato fantasmagorie zdaleka nedosahuje kvalit takového Dawkinse.

+2/−1
24.6.2014 8:41

O87n53d63ř11e32j 11K65o73l62á80ř 1313885503241

"Teologie přestala být vědou na konci čtvrtého století - první nám známou popravou heretika. Považovat teologii za vědu, znamená spolu s teology uznávat anebo spíše predikovat a deklarovat omezenost lidského poznání."

Teologie a filosofie byly až do scholastiky neoddělitelné.

+2/−1
24.6.2014 8:37

J53i70ř52í 77K74i15n30d85l 2698597533607

Představte si, pane Koláři, že církev se vždy zajímala vědou a zejména atronomií a třicet kráterů na měsící je pojmenovaných pro církevních astronomů zejména z řádu Jezuitů. Církev byla první, která konstatovala, že hádání z hvězd a planet o osodu lidí je pavěda. Například Kopernik nejenže nikdy neměl kvůli svémuheliocentrickému názoru potíže s církevní autoritou, ale naopak papežPavel III., jemuž věnoval svůj spis „O pohybu nebeských těles“, jmenovalKopernika členem Papežské akademie a s poctami jej v Římě přijal.

+2/−1
24.6.2014 8:56

O22n22d23ř89e41j 47K22o21l80á93ř 1343925623841

Aby nedošlo k nedorozumění, ten text v uvozovkách je citace pana Rýznara.

0/0
24.6.2014 9:02
Foto

P82a85v71e53l 24D89v81o17ř95á23k 5369555944120

Pokud považujete astronomii, matematiku, fyziku, chemii, botaniku etc. součástí (pododdílem) teologie, tak prosím.

Také bych tu nemluvil o církvi, ale o přínosu jednotlivých kněží (a pod.), kteří měli přístup ke knihám, pro jiné nedostupných. A kteří měli se svým bádáním mnohdy potíže.

+3/0
24.6.2014 11:04
Foto

J54a12n 83R14ý56z70n88a53r 4591726493820

Brutální násilí a trest smrti za herezi těsně před začátkem institucionalizovaného křesťanství je jasným důkazem, jakými metodami byla teologie formována a udržována fakticky od začátku až do dnešní podoby.

+3/−3
24.6.2014 9:16

J76i38ř43í 58K46i58n24d89l 2328447233267

To, že byl Galie Galiei přiveden do mučírny iknvice je lež jako hrom. Z historických pramenů je jednoznačné, že tomu tak nikdy nebylo. Pokud to tvrdíte, z jakých písmených materiálů vycházíte. Vsadím se, že z kuministického školství.

+1/0
24.6.2014 19:54
Foto

J45a62n 78R14ý25z10n62a84r 4521196653770

Prolhaný katolíku p. Kindle vycházím např. z Wikipedie:  

      "O měsíc později (21. června), byl na příkaz papeže podroben zkoumání záměrů, formálnímu procesu zahrnujícímu ukazování nástrojů mučení obviněnému.[zdroj?] Při tomto procesu řekl, „Jsem zde, abych byl poslušný, ale já nezastával koperníkovské názory poté, co bylo rozhodnutí učiněno, jak jsem již řekl.“

    http://cs.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei  

     Pane Kindle, přestaňte bezmezně věřit kněžím a teologům, sedněte k internetu a najdete vše potřebné. A nevystavíte se tak blamáži.

0/−1
24.6.2014 23:23
Foto

J20i29r46k91a 94O38u35l98i13c40k23ý 3527733471755

Wikipedie je jediný zdroj Vašich informací? No, tak to je dost slabé ....

0/0
25.6.2014 0:22
Foto

J76a40r14o78m20í88r 67P68e92t91ř83í38k 6594191639408

Jsem zvědavý, zda na Vás pan Oulický také podá trestní oznámení.

Více zde: http://jaromirpetrik.blog.idnes.cz/c/414812/Katolicka-moralka-Naciste-doposud-nebyli-exkomunikovani.html

Za mne karma, i když nesouhlasím s tím, že si křesťané holocaust vymodlili.

+2/−1
24.6.2014 8:32

O66n71d64ř47e26j 22K32o93l93á18ř 1243225143491

Musím s povděkem kvitovat, že v oblasti zdravého úsudku převyšujete autora.

0/−1
24.6.2014 8:41
Foto

J35a40r76o33m84í53r 47P39e54t88ř52í60k 6524101209108

Vzhledem k tomu, že jsem si přečetl Mein Kampf, tak z něj vyplývá, že Hitler svoji nenávist k židům nespojoval s křestanstvím.

+2/0
24.6.2014 8:47

M75a88r49t10i56n 80K18a10v58k64a 4186191842122

Pokud byste ten Mein Kampf opravdu četl, tak byste věděl, že Hitler spojoval svojí nenávist k židům právě s křesťanstvím, protože podle Hitlera bylo křesťanství židovským jedem, který otrávil Evropu a germánské národy.

+3/−1
24.6.2014 9:59
Foto

J74a54n 64R53ý65z52n60a35r 4331196913360

Ano ... tak to bylo.

A také tvrdil, že židé stojí za komunistickým režimem v SSSR .... tuto fabulaci přejímali i velice vysocí katoličtí hodnostáři. Vyhovovala jim.

+2/−1
24.6.2014 10:11

M27a75r93t65i68n 31K82a92v42k34a 4726141912542

Kteří vysocí hodnostáři pane Rýznare? To, že v bolševickém hnutí a ve vedení kominterny převažovali Židé na to nikdo nepotřeboval Hitlera a jeho Mein Kampf. To jste se mohl dočíst i v prvorepublikových novinách.

+4/0
24.6.2014 10:49

J32i76ř74í 30M45r37k54v52i24č97k95a 8982436670491

Trockij, Antonov-Ovsejenko, Kameněv, Zinovjev, Béla Kun........:-)

+2/0
24.6.2014 12:05
Foto

J49a64r39o17m29í62r 42P15e91t94ř85í35k 6914681499818

Pokud by toto byl výklad Hitlerova postoje vůči křesťanům, tak by z logiky tohoto výroku Hitler zahájil holocaust proti křesťanům a ne proti židům.

Ale historii známe.

Holoucaust proti židům zahájil Hitler bez jakékoliv výjimky, ale co se týká křesťanů, tak ty příliš nepronásledoval. Kromě židů daleko více pronásledoval komunisty a levici obecně.

Pokud by platil Váš výklad Hitlerova Mein Kampfu, tak by nemohli křesťané zastávat nejvyšší státní funkce - viz Tiso, nebo Pavelič.

Kromě toho by z logiky tohoto výroku byl úhlavním nepřítelem Hitlera Vatikán, ale jak víme, měl Hitler měl s Vatikánem docela dobré vztahy, konkordát s ním uzavřel až po vydání Mein Kampfu. Pokud by se Hitler řídil výrokem, který uvádíte, tak jako první napadený musel nutně být Vatikán.

+2/−1
24.6.2014 10:19

M59a60r21t30i82n 60K13a73v63k81a 4736611952692

Takže jste Mein Kamf nečetl. 

Vy rozhodně historii neznáte. Už jen ty vaše plky o konkordátu. To je smlouva mezi papežským stolcem a státem kde žijí katoličtí křesťané o tom, že katolíkům nebude bráněno v jejich svobodném vyznání víry, nebude jim bráněno v pedagogické a sociální činnosti apod. Navíc konkordát byl připravován daleko dříve než se vědělo, že Hitler se stane kancléřem. V době podpisu byl navíc nejvyšším představitelem Německa Paul von Hindenburg a nikoli Adolf Hitler. Tento konkordát je stále platný a je součástí právního řádu i současné Spolkové republiky Německa. 

To, že Hitler napsal Mein Kampf znamenalo v té době asi tolik, jako když vy píšete blogy. Tedy nic. Takových pamfletů proti Židům bylo napsáno v té době mnoho a těžko někdo mohl tušit, že se to o pár let později stane učebnicí německého nacionalismu. Kdyby se to bralo podle tohoto, tak dnes bychom nesměli číst a vydávat Palackého, Nerudu, Havlíčka Borovského, Jiráska, Baara, Demla, Vrchlického apod. Protože všichni tyto napsaly polemiky, eseje a další, proti židům a mnohdy dost nevybíravé. 

Hitler těžko mohl jít otevřeně proti křesťanům, když v Německu bylo 60 procent protestantů a skoro 40 procent katolíků. Proto také v roce 1938 zabrzdil Hitlera, který chtěl po vydání Mit brenneder sorge   a vystoupení kardinála Falhabera ostře zakročit proti církvi Hitler mu v tom zabránil, že na to bude čas až po konečném vítězství. Ze stejného důvodu nezakročil ostřeji ani proti kardinálovi von Galenovi (Vestfálský lev), který měl v roce 1941 měl kázaní proti nacismu a politice eutanázie.

+2/−1
24.6.2014 10:44

M69a86r25t53i91n 69K43a95v72k90a 4896701812352

napsali apod. :-)

+1/0
24.6.2014 10:53
Foto

J58a12r61o82m73í25r 45P47e32t46ř65í88k 6614641539468

Ale prosím Vás.

Mein Kampf se stal hlavní ideologickou knihou nacismu a dokonce i němečtí snoubenci ji dostávali ke svatbě.

Pro Hitlera a nacistické Německo to nebyly žádné pamflety, ale nacistická Bible.

A chcete říct, že v Německu bylo 100% křesťanů, když uvádíte 60% protestantů a 40% katolíků?

Pogromy na židy Hitler pořádal od svého nástupu k moci, již v roce 1935 byly přijaty rasové Norimberské zákony a co dělalo těch údajných 100% křesťanů?

Pochopil bych, že z počátku Hitler nemohl příliš proti křesťanům jít, ale až si neomezeně upevnil moc, tak začal v roce 1942 židy masově vraždit ve vyhlazovacích táborech. A pokud by Hitler tak nenáviděl křesťany, proč proti nim jako takovým nic nepodnikl až do konce války, když se řídil svojí biblí Mein Kampf? A proč dopustil, aby křesťané zastávali nejvyšší státní funkce? Vždyť to nemá logiku, co píšete.

+2/−2
24.6.2014 11:08

M88a80r19t32i34n 97K20a48v76k78a 4486631862292

V roce 1933 se nacisté snažili udržet zdání demokracie a prezidentem byl Hindernburg, který byl i pro západní země zárukou toho, že Německo se bude držet minimálně základních principů demokracie. Vy jste jak ten generál po boji, že? 

Ano, byly přijaty norimberské zákony a také hned následovalo vystoupení kardinála Falhabera. To, že se něco děje ve východním Polsku předal Vatikán USA, Velké Británii i SSSR. Na tento popud vystoupil kardinál von Galen "Jsou nyní zabíjeni, brutálně vražděni bezbranní nevinní; jsou utlačováni i lidé jiné rasy, jiného původu... Stojíme tváří v tvář neslýchanému vražednému šílenství národa!" , křesťané dělali hodně a mnozí za to zaplatili životem, jako mučedníci z křesťanské organizace Bílá růže kolem sourozenců Schollových, kteří vydávali letáky, které tajně distribuovali na veřejnost, kde upozorňovali na vraždění židů. Když byl zahájen program T4, tak ve všech katolických kostelích probíhali tiché demonstrace  a nejen to, ale také zabraňování převozu zdravotně postižených do vyhlazovacích klinik a to i na pokyn nejvyšších církevních představitelů včetně von Galena. Ve svém důsledku to stálo nakonec život přes sedmdesát německých kněží, protože ti nebyli na rozdíl od von Galena pro nacisty nebezpečím, že by to mohlo vést k odporu proti nim.Mimo těchto kněží byl popraven o protestantský pastor Bonhoeffer.  

Co Hitler dopustil? Že Tiso byl ve vedení Slovenského státu? A proč by to nedopustil? Jemu to bylo jedno, pokud to neohrožovalo jeho zájmy. Hitler byl v některých věcech pragmatik.

+1/0
24.6.2014 11:31
Foto

J40a22n 77R76ý24z61n30a89r 4861806333310

:-)!

Mé konstatování, že si křesťané holocaust vymodlili je částečně provokace - dávám vymodlili do " ".

Na druhé straně je toto konstatování hluboce pravdivé. Leccos si totiž "vymodlíme" svým myšlením, životem a postoji - aniž bychom o to skutečně prosili.

Nebo alespoň ne v té skutečné podobě - v jaké to či ono přijde.

+2/0
24.6.2014 9:05
Foto

J64i78r86k13a 18O77u52l35i12c19k61ý 3587113591905

To se má asi takto:

Slušní lidé, kteří škobrtnou, když jim to někdo předhodí, přemýšlejí o obhajobě, přemýšlejí, jak své škobrtnutí napravit, uvažují nad tím, co udělali takového, že jim druhý sděluje, že v jeho výrocích a činech zaznamenává přestoupení světského zákona. Zločinec kolem sebe v takovém případě jen kope.;-)

Krásné úterý přeji, Jaromírku

+2/−1
24.6.2014 9:06

M23a16r94t76i80n59a 12M16o53u20d83r49á 7900263976929

"Jirka Oulický 37315; 23.6.2014, 21:16  

..... přestaň se už navážet do katolíků (POZN:Jaromíre Petříku), protože s tím, že jsem některé tvoje výroky poslal k posouzení a od toho se budou odvíjet další kroky, které ve vztahu k nactiutrhači, stalkerovi a obhájci zločinl komunismu Jaromíru Petříkovi z Boskovic podniknu. 

První informace, kterou mám je ta, že by posudek mohl být pozitivní z hlediska porušení hned pěti paragrafů Trestního zákona. 

A pokud ten posudek takto přijde, pak otevřeně říkám, že to budu já, kdo na tebe podá trestní oznámení." 

AHA... 

+2/0 doporučit 23.6.2014 21:16

0/0
24.6.2014 19:47

M38a97r12t43i40n60a 72M70o69u21d60r27á 7300593286759

zdroj: http://blog2.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A140623_414812_blogidnes&vlakno=66703030

0/0
24.6.2014 19:48
Foto

J64i69r16k83a 91O13u52l70i61c71k43ý 3917333371605

Však já to nepopírám, jen hovořím o tom, co dělá slušný člověk, pokud se dostane do situace, že mu někdo dává najevo, že přestupuje zákon.

Je to problém pochopit?

0/0
24.6.2014 19:53

M19a13r25t33i59n97a 25M60o62u42d33r16á 7690973836849

Je problém pochopit, že v očích některých lidí může být plané plácání na blogu menším prohřeškem než reálné a opakované udávání konkrétních osob za jejich zády, které se provalí jen tak mimochodem, když se to hodí k jejich zastrašování (= mentální násilí v pojetí páně Rýznara)?

Lidé a metody jsou holt stále stejné...

Kdybychom komouše a jejich StB neměli, museli bychom si ji vymyslet Rv

0/−1
24.6.2014 20:52



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.