Děkujeme za pochopení.
M80i78r11o52s35l32a71v 25C96e84s11t14r
Plně se ztotožňuji s vyjádřením Jiřího Kinkora.
Náboženství a víru zásadně odmítám, jako obrovské zlo, z něhož koření ničivá sebeobětní morálka a z ní přímo plynoucí pošlapání individualismu, sebevědomí, sebeúcty, hrdosti. Nahrazení absolutní autority rozumu a logiky slepou vírou v jakékoli oblasti lidského myšlení a jednání nemůže mít jiné než zhoubné a fatální účinky, protože principy správného jednání diktují přírodní zákony, nikoli nepochopitelná mystická autorita. Přírodní zákony se nebudou ohýbat podle nás, dávají lidem jasně a nemilosrdně vědět, co je změnitelné a co není. Přirozenost člověka - jako myslící a rozumem poznávající bytosti vyžadující svobodu ke svému přežití - změnitelná není.
Náboženství bylo historicky největší překážkou dosažení poznávací jistoty a racionální morálky. Díky potlačení rozumu podkopává víra lidský život v samém základu a v konečné instanci je odpovědná za hrozivý kolektivistický a multikulturní trend Ameriky a Evropy (o zbytku světa ani nemluvě), za ztrátu svobody a směřování k fašistické nebo dokonce islámské diktatuře.
Posílení vlivu náboženství je alternativou soudobého politického pragmatismu a morálního subjektivismu. Je alternativou, pro člověka, který v realitě tápe, protože mu někdo šátkem zavázal oči a provazem spoutal ruce za zády. Náboženství mu jako alternativu nabízí vypíchnutí obou očí. Existuje ale i jiná alternativa. Rozvázání rukou a šátku. Tu nabízí rozum.
J13i11ř48í 46S14v12o38b24o17d28a
Jiří Kinkor ve své úvaze "Měřítkem morálky je člověk" například vyzývá, abychom se "vrátili k rozumu a hlasitě odmítli zrůdnou morálku sebeobětování ničící tento svět".
Bible oproti tomu píše, že "nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele". Zajímalo by mne, koho by chtěl mít Jiří Kinkor vedle sebe, kdyby mu šlo o život – jestli někoho, kdo vyznává jeho vlastní filozofii, nebo někoho, kdo by pro jeho záchranu byl ochoten obětovat život.
Jiří Kinkor píše, že "Náboženství bylo historicky největší překážkou dosažení poznávací jistoty a racionální morálky". Nikoli. Největší překážkou poznání a hrozbou pro lidstvo jsou lhostejnost, arogance, bezcitnost a chamtivost.
Jiří Kinkor prosazuje "morální subjektivismus" a říká, že "měřítkem morálky je člověk". Jenže měřítkem morálky nemůže být člověk. Spousta lidí nekrade proto, že je to špatné, ale proto, že by je chytili a zavřeli. Musejí tedy respektovat morálku, kterou osobně vnímají jako překážku. Morálka (Pravda) není něco, co bychom měli vytvářet, ale něco, k čemuž bychom měli hledat vztah (přijmout nebo odmítnout). Raději bych se svěřil do rukou lékaře, který přijal životní krédo lásky k bližnímu, než do rukou lékaře, který je přesvědčen o tom, že z lidstva je třeba důsledně odstraňovat vše slabé a neduživé.
J87a34n 43R40á79ž
Je dobře, že o něčem, co přesahuje rácio přemýšlíte. Ale máte ještě dlouhou cestu k pochopení.
Upřímně Vám přeji, abyste se k poznání toho, co se hovorově nazývá vírou, dopracoval a přestal si klást otázku, co "víra" je
P.S. Trvá to dlouho, neb máme naše vědomí zaplevelené racionální pseudopravdou, ze co nelze dokázat neexistuje, než dospějete k úvahám o nesmyslnosti teto téze. Pak se, někdy rychle (naráz), někdy pozvolna přihodí něco, buddhisté to nazývají "osvícení" , kdy v existenci něčeho, co přesahuje naše vědomí, přestanete věřit, protože "víte". To je stav o kterém se zmiňuje Jung: " Já nevěřím, protože vím". A pak přestane být pro Vás víra v duchovní rozměr našeho bytí tématem pro polemiku,ale jen a pouze pro dialog.
J97i77ř59í 76S12v95o50b72o12d21a
Dovolil bych si na tomto místě uvést jedny z nejcitovanějších veršů Bible, které poměrně jasně vyjadřují, jaký smysl má v křesťanství víra:
"Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem..."
Přímo o víře pak hovoří tyto verše:
"Co je platné, moji bratří, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit? Kdyby některý bratr nebo sestra byli bez šatů a neměli jídlo ani na den, a někdo z vás by jim řekl: „Buďte s Bohem – ať vám není zima a nemáte hlad,“ ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co by to bylo platné? Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá. Někdo však řekne: „Jeden má víru a druhý má skutky.“ Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích."
Není co dodat. Existuje nějaké lepší a názornější vysvětlení smyslu víry?
J88a98k46u63b 27M91o78r93a30v95č49í12k
A co takové skutky bez víry? Ty nejsou možné?
Jinak, že by mi zrovna tyto verše přišly nějak názorné, to rozhodně říct nemůžu.
P21a45v72e79l 56V61é89b76r
Samozřejmě, že mezi vírou a přesvědčením je velký rozdíl:
Když jsem byl malý, tak mně maminka říkala, že ho mám jen na čurání. Tehdy jsem tomu věřil. Dnes jsem o tom přesvědčený.
M34a91r22t39i77n 53K11a95v54k48a
Pane Rýznare, vy jste si udělal svého boha z psychologie. Bohužel. Psychologie je však pavěda, vsugerující dojmy léčenému a pak ty dojmy léčí. To Vám říkám jako člověk, který psychologii studoval a pak studium vzdal vzhledem k poznání, že nejlepším psychologem byly naše babičky.....Máš bolavé srdce? Vezmi sekyrku a jdi naštípat dříví.
J19a82k57u74b 47M41o38r26a93v20č21í44k
" Psychologie je však pavěda"
Na to jste přišel konkrétně jak, resp. co je pro vás definicí pavědy?
F13r93a56n72t25i79š83e79k 85K67š68í13r
Mám také svou víru, kterou jsem hledal celý svůj život a před dvěma roky, ve svých 52 letech jsem ji nalezl. Je to víra, že dobrovolné vztahy mezi lidmi a svoboda dokáže vyřešit jakýkoliv problém, jakoukoliv poruchu v lidské společnosti. Násilí naopak vede jen ke kumulaci dalších a dalších problémů a k potřebě stále většího násilí.
Podle mne je víra to v co věříme, bez ohledu na to, jakým způsobem jsme k této víře došli.
J84i67r24k71a 98L75i69b90e67ň26s34k89ý
Víra a (niterné) poznání jsou dvě různé věci, víra je vskutku jen přesvědčení často nadiktované, předané, spirituální poznání je jiná kategorie a z něj také ovšem roste víra. Víra zahrnuje i odhad, předpoklad, dedukci...aj.
M88a27r82t14i37n 31K22a74v62k50a
Pane Jiří. Víra je poznání a jako taková racionální. Věřit jen proto, že věřím je cestou do pekel.
B24o54h97u28m18í93r 24Š90i59m26e22k
Hm, sleduj křesťanskou víru bedlivěji! Třeba máš o současném křesťanském světě jen rigidní, fixní představu.
Víra je Dar.
Díky za diskusi, vážím si Tvého hledání.
J19a87n 57R53ý79z17n19a94r
Hledáte i vy, anebo už jste našel?
Víra je dar ve smyslu nalézt něco anebo ve smyslu narodit se ve věřící rodině?
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky