Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85o68s40e85f 56P58o42t54r 6790831387659

Pan Rýznar říká :

...."Záleží jen na nás, jaký jim k tomu dáme prostor".

Vy pane Rýznar jste známý křesťanobijec. Nechtěl byste nechat na křesťanech čemu sami budou věřit a koho sami budou poslouchat? Nebo snad si myslíte, že váš názor je tak moderní a pokrokový tak ho budete křesťanům násilím nutit? Jak to dělali nejrůznější diktátoři před vámi?.

Ve skutečnosti vaše názory nedávají žádný smysl.

Je to stejné nesmyslné a úsměvné, jako když někteří disktutéři předkládají, že věřící jsou lidé bez vůle, podléhají svým náboženským vůdcům, kteří je ohlupují. V dnešní době, kdy si každý může vybrat jakoukoliv i fantasmagorickou představu o světě!. Zkuste vy a ostatní vyznavači virtuálních falešných názorů se postavit na pevnou zem

0/0
27.2.2016 13:46
Foto

J57a45n 33R14ý97z54n38a47r 4411426833810

Pane Potre, křesťané si pochopitelně mohou věřit čemu chtějí. Bohudíky jsme sekulární demokratická společnost.

Diskutovaný článek je však trošku o něčem jiném. V první řadě je o tom, že kněží své věřící i celou společnost vodí docela vědomě za nos.

Zásadní pokles popularity církví je o tom, že si tuto skutečnost uvědomuje stále více lidí.

0/0
29.2.2016 9:11

J20o67s65e43f 50P62o40t76r 6330191217519

Pane Rýznare,

postavte se pevně na zem a zanechte vašich falešných virtuálních konspiračních představ , že kněží vodí věřící za nos. Znáte třeba některého katolického kněze ? Vysokoškolsky vzdělaný, téměř na posledním místě společenského řebříčku, s velice průměrným platem, bez rodiny, většinou ve studené kamenné faře.

Fakt si myslíte, že je vyškolen a chce vodit návštěvníky svého kostela za nos ?.

Ti chlapi prostě věří idei o Ježíši Kristu, což je pro většinu současné společnosti i pro vám nepochopitelné, že ?

Za to, že klesá popularita církví je vinna marxistická, v současné době neomarxistická teorie o nesmrtelnosti hmoty a o jejím dalším vývoji. Zaseli ji, hlavně do podvědomí euroaumerického okruhu myslitelé jako Darwin, Marx, Freud, Nietzsche, jejichž myšlenky jsou dnes již vyvrácené, ovšem jejich vysoká účinnost a současné působení stále přetrvává, díky jejich falešnému napojení na vědu.

+1/0
6.3.2016 2:01

J36o81s51e88f 84P74o22t12r 6790761967219

Opravuji : vina

0/0
6.3.2016 2:02

M41i82r63o40s53l68a36v 53K35u56l14h45a90v76ý 5209382301

Článek do jednoho hesla: nemám rád církve a ty, co boží slovo zprostředkují.

Daleko vážnějším předmětem kritiky, než vnímání Ježíše v trojjedinosti, je zcela nepochopitelné chování křesťanských duchovních včetně papeže. Po vylhaně mírové a pokrytecké výzvě 38 islámských učenců + dalších připojených (r.2007) pokračuje bratříčkování křesťanských duchovních s muslimy. V Koránu se najde vše a tak do dopisu papeži a dalším vyjmenovaným vytáhli to málo veršů, které zrovna nevybízí k nenávisti a násilí.

0/0
27.2.2016 0:14

J97a87n 34Š35v22a62d70l71e86n58k56a 9674709780

Pan Rýznar obecně píše články, jejichž jediné sdělení je, že nemá rád křesťanství a zejména katolickou církev. Nic více v nich není. K druhé části vašeho příspěvku - i v Bibli lze nalézt výzvy k násilí. Zvláště pak ve Starém Zákoně, který uznávají Židé. Křesťané mohou říkat, že Ježíšův Nový Zákon nade všechna starší přikázání postavil lásku. Ale Židům lze vyčítat právě takové výzvy k nenávisti jako muslimům. Bůh podle Starého Zákona vyhlazoval celé národy, aby se Židům dařilo dobře, protože oni jsou přece vyvolený národ. A to je podle jisté ideologie vede k tomu, že usilují o ovládnutí světa. Kam takovéto přesvědčení v minulosti vedlo, víme. A rovněž tak je doufám už nadmíru zřejmé, že naprostá většina Židů Starý Zákon nebere doslova a že se nesnaží zotročit svět, jako je to nyní přisuzováno muslimům. Problém dneška nejsou muslimové, ale přehnaná politická korektnost a podivná multikulturní ideologie, která brání jejich integraci. V českém prostředí pak silně působí i ruská propaganda, která se snaží narušit naše vazby k Západu a znovu nás dostat do područí ruské orientální despocie.

0/0
27.2.2016 0:27

Z40d90e67n32e19k 79H75o46r79n50e83r 4974101352473

přehnaná politická korektnost a podivná multikulturní ideologie ??

pokud víte, co tyhle pojmy znamenají, jak můžete tvrdit, že tyto postoje brání integraci? jestli ono to není tak, že se mluví o integraci, kde se muslim stane alespoň ateistou, když ne rovnou křesťanem, kdy zahodí svou kulturu a jazyk a zcela se poddá "angličtině"? latině? čemu vlastně? integrace znamená v evropě kulturní likvidaci z důvodu nadřazenosti evropské civilizace... blééé

0/0
27.2.2016 19:31

J52a93n 97Š12v72a58d77l18e86n15k69a 9114689800

Problém je, že multikulturalismus jaksi nefunguje a nelze nalézt dobrý příklad, že by někdy fungoval. Čili v zájmu zachování stability evropské civilizace je třeba trvat nikoli na ateismu či konverzi ke křesťanství, ale praktikování určité občanské formy islámu. Nechápu, co je na tom "blééé". Já tomu říkám pud sebezáchovy.

0/0
27.2.2016 20:14
Foto

J80a77r95o67m84í34r 15P98e18t87ř29í50k 6314511539848

Takže za problémy křesťanů může Putin...

To je správné myšlení našich katolíků

0/0
29.2.2016 18:05
Foto

J38a64n 70R46ý48z15n62a68r 4681156803220

Pane Kulhavý, když už argumentujete tak jak argumentujete: onen vámi zmiňovaný Korán prý také zprostředkovává slovo boží.

Prostě buď věci mají smysl anebo nemají. Tím, že je někdo vydává za slovo boží přece ten smysl získat nemohou!

0/0
29.2.2016 9:04

J59a44n 13Š19v74a77d98l68e15n11k41a 9494229460

Možná proto, že se jedná o abstraktní pojmy, jež doposud nemají konkrétní obsah, který by šlo vědecky testovat.

0/0
27.2.2016 0:03
Foto

J93a89n 23R53ý17z55n66a42r 4301416463960

Mýlíte se pane Švadlenko. Všechny pojmy z psychologie a psychoterapie jsou vědecky testovány. Nejprůkazněji kazuistikami klientů.

Církevnickým potentátům to však boří jejich manipulativní představy a tak vykřikují nějaké nesmysly. V současnosti však už dokřičeli

0/0
29.2.2016 17:23

M43i42r71e42k 98P26i28n34k86a58s 7522251407566

Vědecky testovatelné je třeba to, že největší úspěšnost při léčbě alkoholiků a narkomanů mají křesťanské organizace ( např. Teen Challenge ). Teorie C. Junga podrobně neznám, ale myslím, že též nejsou testovatelné a v práci s jednotlivými pacienty též nebyl úspěšný.

0/0
6.3.2016 10:12
Foto

P73a54v25e32l 62D38v96o35ř67á68k 5789545614720

Ony to popírají navenek, kdežto ve skutečnosti je využívají pro zotročení oveček.

+1/0
26.2.2016 12:33

J65a91n 11P82a77v38l79í64k 2367432675421

Freud popsal tzv. individuální nevědomí, kolektivní nevědomí je objev C.G. Junga.

+1/0
26.2.2016 10:05
Foto

J33a92n 22R16ý40z69n37a76r 4981926863140

Díky za upřesnění.

0/0
26.2.2016 18:47

M19i82l67o46š 16D13v73o29ř70á66č60e30k 2655518420624

Zajimavy clanek. Diky.

+1/0
26.2.2016 8:06
Foto

J28a92n 89R88ý88z93n95a72r 4411556613470

:-)

0/0
26.2.2016 9:02

M84i33l95e66n98a 23N78o67v54a21n27s29k39a 4932227619369

Zajímavý článek, i když s lecčíms v něm by se dalo přinejmenším polemizovat.

Zabývat se tím, co dnes křesťasnký klérus hlásá, aby uhájil svou ideologii, nedává smysl. Kapři si rybník nevypustí - takže od církevních hodnostářů nelze očekávat, že by byli ochotni vážně diskutovat o jevech a faktech, které mohou zpochybňovat doktrínu o všemohoucnosti, vševědoucnosti a lásce Boha k lidem jako Stvořitele všeho.

Kdyby připustili diskuzi, a na argumenty, ne-li přímo na některé důkazy toho, že ne všechny tyto jejich "božské" postuláty korelují s děním na Zemi, to nemohou. A tak jejich nejmocnější zaklínadlem je "Víra v Boha není o důkazech, je o víře!" ;-D

Lidé potřebují často věřit, že existuje někdo Všemocný, kdo jim pomůže v těžkých situacích a tak nakonec přijímají tvrzení, že někdo takový je.

Zajímavým důkazem tohoto lidského přijímání "božské" nadlidské pomoci je buddhismus. Buddha sám v žádného boha nevěřil. A jeho učení, které šířil, nebylo o sladění s nějakým bohem, o pomoci boha, o modlení se k vyšší moci,... Ale po jeho smrti se vytvořil kult zbožštění samotného Budhy a z učení se stalo náboženství významně se odchylující ve fundamentu od původního učení. Přesto je budhismus podstně blíže pravdivému přístupu k tomu, čemu se v článku říká vědomí-kolektivní vědomí,... možná i nadvědomí.

+2/0
26.2.2016 6:34

M61i84l74e28n94a 23N80o98v96a24n30s87k71a 4722737579219

Možná mnohem blíže vysvětlení toho vyššího působení na lidstvo a jevy na našeho světa, kdy na nás působí nejen dobro, ale i zlo - a to i na hodné lidi, kterým způsobuje nevysvětlitelné utrpení, je v tom že to kolektivní nadvědomí (spojené) je průmětem jak vědomí (činů a myšlenek) lidí dobrých, tak zlých . A proto v tom spojení vzniká síla působící na jevy a lidi někdy zlem a někdy dobrem. Rozhodně ne homogenně dobře, jak prezentuje křesťanství své pojetí božského principu.

Jung a Freud (a tady je můj ne úplný souhlas) sice pracovali s nadosobními složkami - ale nesouhlasím s pojetím, že interakcí vzniká kolektivní nevědomí. Podle výše uvedené co píši, jde o nadvědomí.

Ve 20. století však také nejde hovořit o ryzích marxistech. Do Marxových teorií byl implementován leninský princip a nástroje budování cesty k moci, uzurpování moci a udržení moci. Tím, že se těchto principů uchopili kariérní lidé s násilnickou povahou (což principy vlastně pro realizaci potřebovaly), tím byla posílena v kolektivním nadvědomí ta složka zla. 20 . století bylo již praktikování marx-leninismu.

Křesťanský klérus toto všechno přirozeně ví, nesouhlasím však s tím, že principiálně mu jde o udržení myšlenky, že státní moc je od Boha. Církvi nejde o státní moc - podstatně víc jí jde o to, aby státní moc byla ohrožena i mocí církve. A moc církve je daná tím, že všechny strany ovlivňuje tím, že jednak nade vší moc staví Boha, a potom sebe, jako prostředníka výkladu božích (tedy mocenských) záměrů.

Souhlasím s vámi, že doby uzákonění křesťanství jako státního náboženství v Západořímské říši se církev zcela odklonila o Kristova učení a jde jí o mocenské postavení v jí ovlivněném světě.

+2/0
26.2.2016 6:56

A80l84e43š 63M63o66r37b62i93c72e81r 2719692585101

Že se církev zcela odklonila od Kristova učení?

"Tak určitě..."

+1/0
26.2.2016 8:39

F83r20a15n93t75i72š65e38k 81S84o10b26o64t47k66a 1497543544810

Na vaši otázku je podle mně celkem jednoduchá odpověď. Křesťanské církve (a zřejmě i ty ostatní) nemohou dovolit jakoliv bádat nad existencí či změnou chápání duše jako samostatného faktu. Protože kdyby připustily jejich neexistenci či spjetí s tělem - tak by potvrdily, že neexistuje žádný posmrtný život. Po smrti by člověk nemohl jít do ráje či do pekla a prostí věřící by se za života neměly proč bát. Padlo by hlavní heslo "Modli se a pracuj", tedy za života dři a trp příkoří a drž pusu. Jak tak sleduji současné dění u nás tak pro mně je římskokatolická církev stále více a více mocenská, politická, ideologická a zejména ekonomická organizace, která na základě starověké filozofie slibuje posmrtný ráj pokud se nechají věřící řídit samozvanými představiteli Boha. Lenin a další z této party (podle mně) něco podobného okopírovali a použili také - jenom místo ráje slibovali v budoucnosti růžový život v komunismu, což je obdobé jako ten křesťanský ráj.....

+1/0
26.2.2016 6:21

F81r40a75n92t96i31š18e90k 41S29o18b27o34t54k70a 1877873614680

prosím omluvte, opravuji hrubku "věřící neměli"

0/0
26.2.2016 6:23

A63l44e18š 29M14o81r78b65i21c97e55r 2169412275241

Nebojte, Bůh je spravedlivý a vševědoucí, až jednou předstoupíte před jeho tvář a budete souzen, bude započítáno skutečně vše, i to, co jste nemohl ovlivnit, i to nadosobní.

Na druhou stranu církev opravdu nemůže dovolit, aby kde kdo omlouval svoje pochybení kolektivním vědomím................ "Posílali jsme židy do plynu? Ale no ták. Taková byla doba kámo..." - uznejte, že takhle by to nešlo.

0/0
26.2.2016 5:52
Foto

J76a27n 52R44ý22z95n54a63r 4741966623760

Pane Morbicere církev s prominutím nemá co komu dovolovat, od toho tady nejsou. A to ani svým věřícím. To si pletete s islámem.

Působení kolektivního nevědomí je objektivní mechanizmus. Každý z nás má individuální odpovědnost a individuální osud. Jakýkoli alibizmus je mu houby platný.

Pochopení funkce kolektivního nevědomí umožňuje jednotlivci i společnosti se snáze vymotat z negativních tlaků a na druhou stranu použít to pozitivní, co nás podporuje v tom nejlepším slova smyslu.

0/0
26.2.2016 9:01



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.