Zůstanu jen u podstatného - u věření a nevěření. Z hlediska kněze, je totiž dělení lidí na věřící a nevěřící docela podstatné.
Teologie to vidí jednoznačně: to, čemu oni říkají víra, je natolik pravdivé, že je vždy v souladu se zdravým rozumem.
Pokud však jejich víru někdo přijmout nechce anebo ji dokonce napadá, tak zkrátka zdravý rozum nemá.
To znamená, že podle teologů, jejich nevěřící kolegové z jiných fakult - včetně nevěřícího rektora :-) - zdravý rozum nemají.
Zatím to vypadá, že tato prapodivná zajištěnost "pravosti, jedinečnosti a nenapadnutelnosti" teologických nauk našim akademikům nevadí.
Dodejme jen, že tato premisa je pro církve velice zásadní a určující pro vztah víry a vědy.
Tato šílená klauzule také ospravedlňovala všechna zvěrstva inkvizice, kdy se navíc řeklo, že všechny bludy /i nové vědecké poznání/ jsou plodem nezdravého rozumu a společnost se musí před těmito plody nezdravého rozumu chránit.
Jan Pavel II. tvrdí, že: "VÍRA A ROZUM" jsou jako dvě křídla, jimiž se lidský duch pozvedá k nazírání pravdy.
Nevěřící, tedy k poznání pravdy nemůže dojít. Tady bych pouze poukázal na skutečnost, že i současní teologové se neustále navážejí do psychologie, medicíny, lékařství, souciologie a jiných oborů.
Ten, kdo nevychází z jejich víry, nemůže mít pravdu. Pokud i přez to na své pravdě trvá, nemá zdravý rozum.
Situace je ještě horší. Teologové totiž člověka naprosto degradují. Jan Pavel II. v poslední katolické encyklice na toto téma - přiznává lidskému rozumu pouze schopnost "spekulativního myšlení".
Teologie totiž člověka redukuje na racio. Naprosto ignoruje intuitivní složku člověka, která minimálně v oblasti psyché - což je pro teologii docela zásadní oblast - má zcela nepochybně i schopnost poznávací. Tuto schopnost teologie člověku dosud nebyla ochotna přiznat.
Psychologie tuto schopnost exaktně popisuje minimálně 120 roků.
Jaká je tedy odbornost a kompetence kněze?
Žádná. Má magisterský titul ze znalostí o Bohu udělený mu některou z našich univerzit.
Teologové a kněží nepředstavilelným způsobem degradují a limitují poznávací schopnosti člověka. Ze všech sil se snaží zasahovat do metod a výsledků "příbuzných" oborů.
Docela nedávno k tomu používali velice brutální metody, za jejichž používání se dodnes neomluvili.
Nevím jak vy, já ale naprosto nejsem srozumněn se skutečností, že se takováto degradace lidství, člověka a jeho poznávacích schopností může učit na současných státních univerzitách.
P.S. Teologie není věda, ale mocenský nástroj k formování kolektivního nevědomí. Důkaz tohoto konstatování je jednoduchý. O pravdivosti jednotlivých vědeckých postulátů rozhodují vědci daného oboru. V tomto případě teologové. Tak to ale nikdy nebylo. O pravdivosti teologických postulátů totiž rozhodují mocenské orgány té které církve.
Podobné téma:
Římskokatolický kněz - můžeme mu říkat duchovní?
Akademici na univerzitách nejsou směšní, oni jsou to mafiáni.
Teologie s čumákem na zdi - co je to víra?
Teologie používá mentální násilí jako vlastní vědeckou metodu.
Křesťanství popírá samo sebe - v učení o dědičném hříchu.
Omyly naší civilizace - pomíjivý jako myšlenka.
Bludný balvan č.2 pro kardinála Duku za ne-vztah psyché a duše
Gospa z Medžugorie Benediktu XVI.: opravte encykliku Fides et Ratio
Vztahy a konflikty: ř-k kněz je nekompetentní především jako člověk
Ježíšovo "zmrtvýchvstání" je vlastně "smrt" vyzářením.
Jiří Grygar na stará kolena zařadil teologii mezi pavědy.
Ideál evropské rodiny: Ježíš, Marie a Josef nikdy sex nepoužili :-)
Křesťanství končí. Narazilo na svoji vlastní licoměrnost.
Na aktuální téma: "Kritéria zdravé spirituality".
Katolíci: bez perspektivy. Jsou to křesťané, anebo jen hříchovci?
Římskokatolickou církev nezaložil Ježíš, ale římští císaři ve4.stol
Křesťanství jako přímý zdroj holocaustu.
Duše a tělo - veselý úvod do transpersonální psychologie
Bůh Benedikta XVI. není zdrojem etiky. Je jen zdrojem jeho moci.
Blízký konec nejrozšířenější utlačovatelské ideologie - křesťanství
5. a 6.červenec - svátky licoměrnosti křesťanských církví
Teologie je věda stejně jako astronomie či biologie.Cha cha chá!
Úsměvně úděsné - původ a aplikace dogmat římskokatolické církve
Bludný balvan č.3 pro křesťanskou akademii-Primát teologie nadvědou
Grygar konečně kardinálu Dukovi zlomil vaz. Sobě snad také ...
Na čem stojí autorita římsko-katolické církve?
Svatá Boží Trojice - podvod tisíciletí
Bludný balvan pro Halíka a Grygara č.1 - za papežskou neomylnost
Mezi rozumem a instinktem - klerikálové na pedagogických fakultách
Církevní restituce - ano či ne? Církve - k čemu tady jsou?
Ústí nad Labem, 22.7.2014