Děkujeme za pochopení.
M21i58r45o35s22l75a74v 25C15e93s47t21r
Plně se ztotožňuji s vyjádřením Jiřího Kinkora.
Náboženství a víru zásadně odmítám, jako obrovské zlo, z něhož koření ničivá sebeobětní morálka a z ní přímo plynoucí pošlapání individualismu, sebevědomí, sebeúcty, hrdosti. Nahrazení absolutní autority rozumu a logiky slepou vírou v jakékoli oblasti lidského myšlení a jednání nemůže mít jiné než zhoubné a fatální účinky, protože principy správného jednání diktují přírodní zákony, nikoli nepochopitelná mystická autorita. Přírodní zákony se nebudou ohýbat podle nás, dávají lidem jasně a nemilosrdně vědět, co je změnitelné a co není. Přirozenost člověka - jako myslící a rozumem poznávající bytosti vyžadující svobodu ke svému přežití - změnitelná není.
Náboženství bylo historicky největší překážkou dosažení poznávací jistoty a racionální morálky. Díky potlačení rozumu podkopává víra lidský život v samém základu a v konečné instanci je odpovědná za hrozivý kolektivistický a multikulturní trend Ameriky a Evropy (o zbytku světa ani nemluvě), za ztrátu svobody a směřování k fašistické nebo dokonce islámské diktatuře.
Posílení vlivu náboženství je alternativou soudobého politického pragmatismu a morálního subjektivismu. Je alternativou, pro člověka, který v realitě tápe, protože mu někdo šátkem zavázal oči a provazem spoutal ruce za zády. Náboženství mu jako alternativu nabízí vypíchnutí obou očí. Existuje ale i jiná alternativa. Rozvázání rukou a šátku. Tu nabízí rozum.
J55i48ř61í 54S45v54o48b84o84d34a
Jiří Kinkor ve své úvaze "Měřítkem morálky je člověk" například vyzývá, abychom se "vrátili k rozumu a hlasitě odmítli zrůdnou morálku sebeobětování ničící tento svět".
Bible oproti tomu píše, že "nemá větší lásku než ten, kdo položí život za své přátele". Zajímalo by mne, koho by chtěl mít Jiří Kinkor vedle sebe, kdyby mu šlo o život – jestli někoho, kdo vyznává jeho vlastní filozofii, nebo někoho, kdo by pro jeho záchranu byl ochoten obětovat život.
Jiří Kinkor píše, že "Náboženství bylo historicky největší překážkou dosažení poznávací jistoty a racionální morálky". Nikoli. Největší překážkou poznání a hrozbou pro lidstvo jsou lhostejnost, arogance, bezcitnost a chamtivost.
Jiří Kinkor prosazuje "morální subjektivismus" a říká, že "měřítkem morálky je člověk". Jenže měřítkem morálky nemůže být člověk. Spousta lidí nekrade proto, že je to špatné, ale proto, že by je chytili a zavřeli. Musejí tedy respektovat morálku, kterou osobně vnímají jako překážku. Morálka (Pravda) není něco, co bychom měli vytvářet, ale něco, k čemuž bychom měli hledat vztah (přijmout nebo odmítnout). Raději bych se svěřil do rukou lékaře, který přijal životní krédo lásky k bližnímu, než do rukou lékaře, který je přesvědčen o tom, že z lidstva je třeba důsledně odstraňovat vše slabé a neduživé.
J86a31n 67R57á38ž
Je dobře, že o něčem, co přesahuje rácio přemýšlíte. Ale máte ještě dlouhou cestu k pochopení.
Upřímně Vám přeji, abyste se k poznání toho, co se hovorově nazývá vírou, dopracoval a přestal si klást otázku, co "víra" je
P.S. Trvá to dlouho, neb máme naše vědomí zaplevelené racionální pseudopravdou, ze co nelze dokázat neexistuje, než dospějete k úvahám o nesmyslnosti teto téze. Pak se, někdy rychle (naráz), někdy pozvolna přihodí něco, buddhisté to nazývají "osvícení" , kdy v existenci něčeho, co přesahuje naše vědomí, přestanete věřit, protože "víte". To je stav o kterém se zmiňuje Jung: " Já nevěřím, protože vím". A pak přestane být pro Vás víra v duchovní rozměr našeho bytí tématem pro polemiku,ale jen a pouze pro dialog.
J59i74ř69í 25S36v71o41b75o28d80a
Dovolil bych si na tomto místě uvést jedny z nejcitovanějších veršů Bible, které poměrně jasně vyjadřují, jaký smysl má v křesťanství víra:
"Kdybych mluvil jazyky lidskými i andělskými, ale lásku bych neměl, jsem jenom dunící kov a zvučící zvon. Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem..."
Přímo o víře pak hovoří tyto verše:
"Co je platné, moji bratří, když někdo říká, že má víru, ale přitom nemá skutky? Může ho snad ta víra spasit? Kdyby některý bratr nebo sestra byli bez šatů a neměli jídlo ani na den, a někdo z vás by jim řekl: „Buďte s Bohem – ať vám není zima a nemáte hlad,“ ale nedali byste jim, co potřebují pro své tělo, co by to bylo platné? Stejně tak i víra, není-li spojena se skutky, je sama o sobě mrtvá. Někdo však řekne: „Jeden má víru a druhý má skutky.“ Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích."
Není co dodat. Existuje nějaké lepší a názornější vysvětlení smyslu víry?
J35a36k21u29b 18M24o64r58a23v77č64í85k
A co takové skutky bez víry? Ty nejsou možné?
Jinak, že by mi zrovna tyto verše přišly nějak názorné, to rozhodně říct nemůžu.
P17a53v33e19l 11V44é37b82r
Samozřejmě, že mezi vírou a přesvědčením je velký rozdíl:
Když jsem byl malý, tak mně maminka říkala, že ho mám jen na čurání. Tehdy jsem tomu věřil. Dnes jsem o tom přesvědčený.
M15a69r65t73i90n 54K31a71v66k18a
Pane Rýznare, vy jste si udělal svého boha z psychologie. Bohužel. Psychologie je však pavěda, vsugerující dojmy léčenému a pak ty dojmy léčí. To Vám říkám jako člověk, který psychologii studoval a pak studium vzdal vzhledem k poznání, že nejlepším psychologem byly naše babičky.....Máš bolavé srdce? Vezmi sekyrku a jdi naštípat dříví.
J44a60k11u72b 66M25o90r27a70v96č47í44k
" Psychologie je však pavěda"
Na to jste přišel konkrétně jak, resp. co je pro vás definicí pavědy?
F53r46a53n31t39i31š39e44k 40K46š33í55r
Mám také svou víru, kterou jsem hledal celý svůj život a před dvěma roky, ve svých 52 letech jsem ji nalezl. Je to víra, že dobrovolné vztahy mezi lidmi a svoboda dokáže vyřešit jakýkoliv problém, jakoukoliv poruchu v lidské společnosti. Násilí naopak vede jen ke kumulaci dalších a dalších problémů a k potřebě stále většího násilí.
Podle mne je víra to v co věříme, bez ohledu na to, jakým způsobem jsme k této víře došli.
M47a87r59t27i55n 22K65a26v28k53a
Každý člověk má víru. V to, či ono.
J31i87r26k30a 68L38i11b14e56ň70s70k25ý
Víra a (niterné) poznání jsou dvě různé věci, víra je vskutku jen přesvědčení často nadiktované, předané, spirituální poznání je jiná kategorie a z něj také ovšem roste víra. Víra zahrnuje i odhad, předpoklad, dedukci...aj.
M30a69r25t10i41n 32K77a96v36k55a
Pane Jiří. Víra je poznání a jako taková racionální. Věřit jen proto, že věřím je cestou do pekel.
B91o28h37u40m98í24r 83Š80i28m35e92k
Hm, sleduj křesťanskou víru bedlivěji! Třeba máš o současném křesťanském světě jen rigidní, fixní představu.
Víra je Dar.
Díky za diskusi, vážím si Tvého hledání.
J31a43n 23R11ý70z15n39a42r
Hledáte i vy, anebo už jste našel?
Víra je dar ve smyslu nalézt něco anebo ve smyslu narodit se ve věřící rodině?
- Počet článků 228
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1556x
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.
Seznam rubrik
- Aforizmy, významy slov
- Etika, občan a stát
- Filozofie vědy
- Fotoblog
- Kvantová fyzika, duch, hmota
- Křesťanství - u konce s dechem
- Osobní
- Politika
- Politika - ekonomie
- Politologie
- Pedagogika, školství a pod.
- Sociologie
- Spiritualita,církve
- Spiritualita-poezie
- Spol.vědy, církve a politika
- Vztahy,rodina
- Zdraví a psyché
- Nezařazené
- Armáda, bezpečnost, sebeobrana
Oblíbené blogy
- Andrea Anna Peldová
- Klára Mandausová
- David Nebeský
- Vanda Vávrová
- Jan Havelka
- Tomáš Briaský
- Kamil Novotný
- Pavel Tichý
- Tomáš Foldyna
- Jiří Mazánek
- Ivo Leinveber
- Karel Boháček
Co právě poslouchám
Oblíbené knihy
- Japonské umění války
- Kabala peněz
- Sedm návyků vůdčích osobností
- Kahlil Gibrán-promluv ...
- Tibetská kniha o životě a smrti
- J.Vacek - O jednotě a zlu
Oblíbené stránky
- Taiji.sk
- Dětský hospic Plamienok
- Problematika psychopatie
- kvantová psychologie
- Školákem v protektorátu