Osobní

Jan Rýznar

Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou

Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.

26.12.2017 v 14:30 | Karma článku: 21.66 | Přečteno: 1183 | Diskuse

Jan Rýznar

Co samet zamlčel - Germanizace českých nežidovských podniků po září 1938

V debatách na počátku 90.let - nad údajným bezprávím Benešových dekretů - byl zamlčen jeden velice důležitý aspekt. Němci ihned po záboru pohraničí zabrali všechny ne-německé průmyslové i zemědělské podniky pod německou správu.

17.11.2015 v 9:05 | Karma článku: 30.15 | Přečteno: 1790 | Diskuse

Jan Rýznar

Květen 1945 u dědy na gruntu: Strachu bylo dost, teď je čas pro radost ....

O našich předcích víme jen málo a o reálných dějinách ještě méně. Můj děda od mámy byl sedlák v Krumpachu v Zábřehu na Moravě. Jeho životní krédo znělo: "Boj je život vyvolených a smrt je jejich vítězstvím."

15.6.2015 v 1:00 | Karma článku: 16.02 | Přečteno: 757 | Diskuse

Jan Rýznar

Choditi do kostela budeš! .... Óda na tetu.

Včera jsem měl nádherný telefonát s :-) manželkou bratra mojí mámy (1933 - 2000). Do kuchyně za mnou přitom přišla dcera a tak jsem jí tetu také "půjčil". Předal jsem jí telefon a jen se s úsměvem, radostí a hrdostí díval.

19.2.2014 v 7:33 | Karma článku: 11.34 | Přečteno: 856 | Diskuse

Jan Rýznar

28. říjen je mimo jiné i svátkem náboženské svobody

Za císařpána stačilo zvolání "Svobodná myšlénka" k tomu, aby dotyčný opovážlivec dostal několik týdnů arestu. Za první republiky u nás fungovaly veškeré církve tehdejší doby. Iluminátské spolky, zednáři. Židé se až na excesy ihned po vzniku republiky také těšili svobodě.

28.10.2013 v 15:16 | Karma článku: 10.85 | Přečteno: 398 | Diskuse

Jan Rýznar

Vánoce anebo slunovrat? Pro mě vítězí slunovrat.

Vánoce jsem vždycky miloval. Kvůli jejich atmosféře - už od malička. Rodiče mi později vyprávěli, jak jsem s nadšením koukal na vánoční stromek a naprosto ignoroval dárky. Dokonce jsem prý trval na tom, že stromeček ihned musím ukázat všem svým kamarádům.

25.12.2012 v 9:02 | Karma článku: 19.89 | Přečteno: 1531 | Diskuse

Jan Rýznar

ČSSD spolu s KSČM ve vládě - blahobyt anebo pohroma?

Popularita KSČM je na vzestupu. Její představitelé se derou do vedení krajů. Těší se do vlády. O co tu jde? Co se u nás děje?

10.12.2012 v 7:33 | Karma článku: 25.76 | Přečteno: 1531 | Diskuse

Jan Rýznar

Je možné v ČR beztrestně znevažovat komunistické zločiny?

Bloger Jiří Čumpelík si myslí, že může v diskusi pod mým článkem - a asi nejen tam - beztrestně znevažovat komunistické zločiny. Takovýto diskusní příspěvek je stejně protizákonný jako např. znevažování a zpochybňování z

7.12.2012 v 7:45 | Karma článku: 30.51 | Přečteno: 1847 | Diskuse

Jan Rýznar

KSČM v parlamentu - výsměch demokracii

Když jsem byl malý, tak mi dědeček - kulak - říkával: "Jeníčku, nikdy nevěř bolševikům. Vždycky tě podvedou!

5.12.2012 v 12:35 | Karma článku: 30.09 | Přečteno: 1821 | Diskuse

Jan Rýznar

Bezpečnostní politika "státu" Israel - inspirace nejen pro Evropu.

Nezaleknu se záře, kterékoli Jeho tváře. Nezaleknu se zjevení Satana, Ježíše ani Antikrista. Neustoupím, neuhnu a nezaváhám. El Alaha je mojí silou.

14.11.2012 v 7:33 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 1427 | Diskuse

Jan Rýznar

Modlitba a píseň nad hrobem - Jiří 23 let

Před nějakým časem mi dcera představila svého přítele a kamaráda - tati to je Jirka, za dva roky bude záchranářem. Byl mi sympatický. Říkal jsem si proč ne. časem jsme si docela dobře rozuměli. K mému údivu jsem zjistil, že nad jeho postelí u nich doma visí stejné obrazy jako nad mým pracovním stolem. Ano, jsou to ty v perexu a v článku ....

23.7.2012 v 12:36 | Karma článku: 13.72 | Přečteno: 1652 | Diskuse

Jan Rýznar

Co udělám pro svůj i náš šťastný rok 2012?

Každý si najdeme nějaký důvod k nespokojenosti mimo nás. Každému z nás chybí ke štěstí nějakých pár /desítek/ tisíc korun měsíčně navíc. Kdekdo by vyhodil Nečase z vlády anebo Sobotku ze sněmovny. Přez 35 tisíc lidí již četlo pate

4.1.2012 v 16:02 | Karma článku: 13.64 | Přečteno: 676 | Diskuse

Jan Rýznar

Malé předvánoční zamyšlení - budou vánoce, tak co s nimi?

Máme konec adventu paní Mullerová, a je to s námi nahnuté,zahlásil kardinál Švejk při dnešním kafíčku nad zprávami ČSÚ o podpoře církví v ČR. Co řekl tentýž pán na včerejší zprávy o desetitisících zneužívaných dětech jeho ins

17.12.2011 v 15:08 | Karma článku: 12.43 | Přečteno: 1221 | Diskuse

Jan Rýznar

Bod zlomu - poděkování i radost

Byla jednou krásná blondýna a jméno měla ..... . Sice stále ještě je - ale život šel dál - a tak už není součástí mého světa. Je a není. Byli jsme spolu pět let. Scházeli se a rozcházeli a nakonec i dva roky spolu žili. Asi uprostřed té doby - když se něco stalo - dostal jsem od ní tento dopis:

10.11.2011 v 7:30 | Karma článku: 11.56 | Přečteno: 1538 | Diskuse

Jan Rýznar

Poděkování mým učitelům

Mám na mysli to,čemu se mnohdy říká duchovní cesta. Cestu vnitřní transformace, která začíná sebepoznáním a pokračuje vnitřními změnami. Mohu konstatovat, že až po letech jsem si na ten trvalý proud vnitřních změn zvykl.

9.11.2011 v 7:30 | Karma článku: 18.42 | Přečteno: 4421 | Diskuse

Jan Rýznar

Já a můj bratr - psychopat v rodině?

Některé příběhy jsou těžce uchopitelné. Neboť to co je vidět zvenčí není to nejpodstatnější co se děje. Jak se postavit k dosti zásadním problémům s jedním ze sourozenců když už je nám 40,50 let?

8.11.2011 v 7:30 | Karma článku: 18.83 | Přečteno: 3832 |

Jan Rýznar

Nad hrobem mých rodičů - máma - smrt v nemocnici

Snažím se dát dohromady rodinné příběhy, jako přílohu k rodokmenům."Vůbec si nedovedeš Jendo představit co se dělo v rodině Hajtmarů,když si Tvoje babička v r.1933 dovolila porodit jako prvorozené dítě dceru." Takhle glosovala manželka mého strýce narození mé matky Stanislavy. Dětství bylo asi nepředstavitelně tvrdé. "Když mi moje babička chtěla udělat radost,tak dala potají do zástěry vajíčko při sbírání - vše se evidovalo, staré sešity mi ještě ukazoval děda - a usmažila je narychlo na plotně ve vejminku" - říkávala máma. A to byla z druhého největšího statku na vsi. Po celou druhou sv. válku byl její otec jako první na seznamu desíti rukojmí. Kdyby se v Zábřeze na Moravě a okolí něco semlelo, šel by ke zdi.

3.11.2011 v 10:00 | Karma článku: 15.16 | Přečteno: 2097 | Diskuse

Jan Rýznar

Nad hrobem mých rodičů - táta - smrt v kruhu rodiny

Když jsem po škole nastoupil na své první pracoviště - zkušebnu pohonů MEZ Vsetín - tak mi její vedoucí řekl: "Hmm, ty jsi mladý Rýznar.To jsem zvědavý, jestli budeš stejně dobrý jako tvůj táta." Zkrátka otec byl respektovanou osobností a vyhledávaný odborník na pohony. Jak mi o hodně později došlo, tak v naší rodině téměř nefungovaly emoce. Ale i s tímto vědomím řeknu, že jsem jej měl hodně rád a on mě. Byla to taková pevná chlapská láska s jasnými hranicemi. Určitě jsem jej vnímal jako oporu a kotvu.Přes to je nutno říci, že byly i hodně důležité otázky, které jsem se vůbec neodvážil otevřít.

31.10.2011 v 16:40 | Karma článku: 21.32 | Přečteno: 2374 | Diskuse
Počet článků 228 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1556
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA. V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.