Děkujeme za pochopení.
jaroléto
Jen to ne!
Nevím, jestli autor blogu vykonává nějakou pedagogickou činnost nebo na tento post teprve aspiruje. Každopádně se mi při čtení ježily všechny vlasy hrůzou, že by se mohl dostat na dohled či doslech nějaké vzdělávací instituce jako její zaměstnanec. Pokud se chystám psát blog na téma vzdělávání a výchova, přečtu si ho po sobě ne třikrát, ale pětkrát a ještě ho dám někomu na kontrolu.. A pokud se chystá psát bakalářku, tak tam mu takové elementární neznalosti rozhodně neprojdou. Obsahovou úroveň textu blogu z důvodu zachování vlastního duševního zdraví rozebírat a posuzovat nebudu.
Cynyc_
Já skutečně učím
a nejen díky tomu vidím, že toto, stejně jako kterýkoli jiný článek pana Rýznara, je neskutečný blábol nehodný někoho, kdo má údajně vystudovanou VŠ.
petrph
no jistě
jak by totiž měl fungovat ten bod a)plně vědomě používá didaktické postupy,které čistí a formují žákovo nevědomí,čili jeho intuitivní reakce?Tak to třeba fungovalo na vojně-rozkaz-neplnění-trest, nebo opačně rozkaz-příkladné splnění- vyznamenání,opušťák,povýšení.Podobně v práci-splněná práce plat, uděláno něco navíc- prémie,nesplněno-snížení platu,vyhazov.
Bohužel naše školství žádné takové motivační prvky nemá.Přesněji řečeno už je nemá,.Řekněme že v dřívějších generacích rodiče chápali že právě škola, vědomosti, vzdělání,titul přinese jejich dětem životní úspěch. Ale pouze dohromady.Absolvent musel být dostatečně školou připraven,aby v praxi-i s diplomem své dosažené vědomosti zhodnotil pílí a poctivou prací.
To dnes padlo-buď rodiče i děti na vzdělání kašlou-min.na podpoře to jde i bez něj,nebo požadují na škole bezpracně,nebo za peníze dobré známky a diplom,protože si oprávněně myslí ten sám o sobě přinese majiteli prospěch a výhodu.Motivace na učení a výchovu nevědomí mínus 100%
pedr64
prdlačky
škola má učit, ne vychovávat. Od toho je rodina. Stejně jako nedáte ne výchovu děcko sousedovi nebo kolegovi z práce.
petrph
Re: prdlačky
právě naopak,protože většinu informací které škola dětem odpřednáší stejně brzo zapomenou.Chvála bohu že aspoň ty první ročníky jedou tvrdým drilem (tedy skoro výchovou), tak že číst psát, počítat už lidé nezapomenou. Ale jak se pak přidávají další předměty, tak míra vědomostí sice učených, ale velice brzy zapomenutých vědomostí vysoce stoupá..
- Počet článků 228
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1556x
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.
Seznam rubrik
- Aforizmy, významy slov
- Etika, občan a stát
- Filozofie vědy
- Fotoblog
- Kvantová fyzika, duch, hmota
- Křesťanství - u konce s dechem
- Osobní
- Politika
- Politika - ekonomie
- Politologie
- Pedagogika, školství a pod.
- Sociologie
- Spiritualita,církve
- Spiritualita-poezie
- Spol.vědy, církve a politika
- Vztahy,rodina
- Zdraví a psyché
- Nezařazené
- Armáda, bezpečnost, sebeobrana
Oblíbené blogy
- Andrea Anna Peldová
- Klára Mandausová
- David Nebeský
- Vanda Vávrová
- Jan Havelka
- Tomáš Briaský
- Kamil Novotný
- Pavel Tichý
- Tomáš Foldyna
- Jiří Mazánek
- Ivo Leinveber
- Karel Boháček
Co právě poslouchám
Oblíbené knihy
- Japonské umění války
- Kabala peněz
- Sedm návyků vůdčích osobností
- Kahlil Gibrán-promluv ...
- Tibetská kniha o životě a smrti
- J.Vacek - O jednotě a zlu
Oblíbené stránky
- Taiji.sk
- Dětský hospic Plamienok
- Problematika psychopatie
- kvantová psychologie
- Školákem v protektorátu