Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P83a76v55e46l 28Š20r27é17d71l 5472772170877

R^Pochopení, že "mentální" svět není druhořadým světem oproti světu fyzickému, teprve bude muset většina z nás skousnout :-) Je krátkozraké myslet si, že naše myšlenky jsou jen vatou. Oni nejen že nejsou pouhou "vatou", ale zatraceně účinnou hybnou silou naší reality a jak prohlásil jeden nejmenovaný: Myšlenka je samostatná entita. Toť můj názor ....

+6/0
28.6.2014 15:54
Foto

J84a60n 46R46ý15z74n50a58r 4721816343680

Toť má zkušenost :-)!

0/0
28.6.2014 17:44

M96o95j27m10í63r 69R34o89d66e53n 6916885685447

Zde jede o druhý omyl, a ten je v tom že s tím civilizace nemá nic společného, ostatně její validita je úměrná našemu duševnímu rozhledu. Její smysl je zcela odlišný od našeho.

Tohle jde na vrub naší bytosti .

0/0
28.6.2014 10:56
Foto

J93a16n 79R23ý25z25n23a50r 4451356853540

Ale ta civilizace - respektive její školství - nám to má usnadnit. Protože tím pomůže sama sobě.

Místo toho to komplikuje. A to docela zarytě a zbytečně.

0/0
28.6.2014 13:31

M39o41j39m70í21r 94R31o77d31e24n 6106165175777

Ale ona umožňuje, každý ale má jiný tah a v tom je zákon Univerza :-). Civilizace je klam, je zde soubor společenství na historické a etnické platformě. 

Společnost vytváří plejádu stavů a hřiště pro výcvik lidských osobností a jejich rozmanitostí. 

Navíc podstatná část populace je pod sociálním a instinktivním vědomím a plní čistě přírodní úlohu našeho druhu, nemá ambice po vyšších ideálech a je to tak dobře a tím pomáhá i hrstce lidí jež mají tah jít dále ... .

Paradoxně my všichni jsme obklopení stavem naprostého kontinua kde je vše co bylo a bude všechny vesmíry a stavy.

To co nás odurčuje do našeho stavu a určité oddělenosti, je náš tvůrčí tah - gravitační gradient, postačí jej ztišit a jsme v určitém stavu kontinua a víme že víme. 

Jedna jednotka stavu kontinua je schopna vytvořit všechny naše dimenze a stavy v délce 1 tisíce let. Jelikož je to nesmírná substance, tak z ní můžeme čerpat jedině formou intuice. Spolupráce našeho aktuálního tvůrčího stavu a tahu - denní personální vědomí společně s kontaktem s tímto stavem vlastně vytváří myšlenky - projevy. Postačí překonat lidské denní vědomí a vytvořit si nadvědomí, kontinuální intuitivní vědomí a zde už je jiná existence lidský svět zanikne a je vlastně jen nepatrnou součástí ekosystému planety a její historie, kde má úplně jiný smysl a účel.Zde už nepoužíváme smysl, ale lidská existence je postavena především na smyslech - mozek ... . Bohužel nelze sem sdělit vlastní prožitek a cestu k pochopení. Civilizace je jako naše rodina - rodiče, jež májí účel nás chránit a pomoci vytvořit osobnost a samostatnost a po pubertě poznat jejích pravý smysl a dospět. V dospělosti nemáme účel se motat rodičům do života a pokoušet se je měnit ... . Máme se učit k samostatnosti a duševnosti ... .Civilizace je tedy otec a matka .

0/0
28.6.2014 14:30
Foto

J52a27n 30R41ý67z56n77a70r 4791436783590

Civilizace je abstrakt .... ale vzhledem k tomu, že "ona" bude formovat naše děti a vnoučata máme právo a spíš i povinnost se starat o její transformaci.¨

     S těmi rodiči nesouhlasím. Vděčíme jim za život´, ale pak dospějeme a jdeme si svojí cestou. I když pochopitelně vůči nim pak máme povinnosti např. pro jejich stáří.

    Ono biblické: Proto opustí muž otce i matku /a tím i celou původní rodinu/ a přilne ke své ženě, aby byli jedno tělo a jedna duše.

    Znamená naprostou zodpovědnost za svůj osobní život.

    Rodiče a sourozenci jsou minulá karma - buď se potkáváme, anebo nepotkáváme. Ale nesmíme se nechat jakkoli vázat původní rodinou.

0/0
28.6.2014 17:50

J66a18n 54C55h59u90c24h19m39a 5921609946418

S tím tak úplně nesouhlasím... Těžko transformovat civilisaci, když máme stále tolik problémů každý sám se sebou. Čili transformovat ne vlastními zásahy, ale vlastním příkladem. Řekl bych, že to je jediný způsob jak může transformace být opravdová.

Povinnosti vůči rodičům? Jakákoli povinnost je jen umělým mantinelem. Tady zaměňujete morální stanovisko za pravidlo. Nejsou povinnosti. Jsou jen úmluvy, které sami se sebou uzavíráme :)

+1/0
28.6.2014 19:16

M96o66j90m23í79r 16R72o15d46e71n 6946305145667

Přesně tak, tisíce let zde byla snaha napravovat společnost a kam to vždy vedlo.Problém je v tom že nikdo není osvícený a nemá patent a ani nemůže, jednak kdyby byl osvícený, tak by za vším viděl řád, zákony a smysl který nejsme zatím sto dohlédnout,. Zde po tomto prozření není zde tah k lidskému světu neboť z této perspektivy je vše v pořádku.Patent na pravidla, nemůže postihnout rozmanitost lidských charakterů, tahů a to a jak kdo používá své přirozené vědomí, instinktivní, sociální, či duševní.Připomenu co nesou tyto vědomí, instinktivní vědomí, je zachování sebe sama, sobeckost a vlastní prostor, sociální vědomí vytváří archetyp kmenu, státu, rodiny, hierarchii, autoritu, podřízenost, ochranářství, chránění svého teritoria a vlastnictví, ideologie, víra,  náboženství duchovnost, války ... .

Pak je tu ale přidaní latentní hodnota člověka a tím je duševnost duševenství, což není nic jiného než učení se hlubšímu smyslu všeho, zákonitostem a uchopování řádu, jež je i mimo hranice lidské personality.

To přináší zjemnění chování člověka, už není přírodní - sociální, ale má prvky intelektu, vcítění, a vytváří morálku, cit k hodnotám ... .

To je co člověka posune a posouvá civilizačně výše.

Vždy zde byla snaha montovat se společnosti do života dle různých názorů a podle toho který byl nejsilnější.Je to jako když přirozenou krajinu přetvoříme v šlechtěnou zahradu. Tato zahrada je jednak náročná na údržbu a jednak pokud ustane péče tak zanikne. Ohledně rodičů, tak to za nás dávno vyřešila sama příroda a dala nám pubertu. Co je to puberta, proces psychického osvobození od pospolitosti s názory a stavem rodičů a krok k vlastní svébytnosti. Je to poznání chybovosti rodičů, jejich smrtelnost, jsou to vlastně obyčejní chybující tvorové a jejich úkol je pomoci nám dospět a postavit se na vlastní nohy, to ale neznamená že je rovnou odvrhneme, zde je ale křižovatka kde už každý má svoji cestu.

+1/0
28.6.2014 19:39

M39o76j68m60í94r 91R60o37d22e32n 6746645185917

Dokončení,

Co se týče karmy tak zde je to jinak, jde o obsahování zkušeností a proces růstu duševnosti - duševenství a to může nastoupit až v dospělosti kdy se postavíme na vlastní nohy, dalším krokem pochopíme a zpracujeme případné bloky z dětství, kde jsme jinak chápali svět, pak přijde na řadu potenciál z minulosti, i když vlastně to žádná minulost není, jen že v naší dimenzi jsou konstanty času a prostoru, tak to vlastně opticky dělí jeden kontinuální proces na lidské životy ... .

Za vším je tvůrčí tak po obsáhnutí, zkušenostech a tvoření a je ve všem a vlastně začala atomem a je nesmrtelný.

Zde jde o doplnění některých rysů osobnosti a uzrání vědomí jež nám nakonec v další perspektivě (osvícení), umožní určitý stav, projev,průběh pochopit v kontinuálnosti a dosahu a otevře další skutečnosti a rozměry a takto jde do konečného osvícení, ztišení našeho tahu, tvůrčí gravitace a už zde nejsem já a ...  ale je všechno ... .

V rámci našeho lidského stavu, máme se najít v sobě samém a v sobě samém nalézt i celé univerzum, to je vyšší smysl lidské existence (vlastní). Základní smysl lidské existence je sociální a to udržování našeho druhu, respektive etnik, zde ale člověk je ve stavu podřízenosti jak myšlenkové, tak hmotné i duchovní své společnosti. 

Zde se nijak neodlišujeme od ostatních živočišných druhů této, planety a spadáme plně pod její moc a přírodní pochody ... .

+1/0
28.6.2014 19:53

J97a47n 59C66h34u10c70h88m85a 5561109376158

Ovšem komentářem nerozporuji Váš článek, ten je působivý a rozhodně je hoden zapamatování i opakovaného čtení. Jsou věci, které by člověk z mysli neměl vypouštět, měl by je svým postojem ztělesňovat. A to co jste popsal je dle mého jednou z nich ;) Díky za takový vhled a inspiraci :)

0/0
28.6.2014 20:22



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.