Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jistota lásky - základní premisy

Láska a vztahy. Vztahy a láska - mezi partnery, rodiči a dětmi. Láska a vztahy mezi přáteli. Všichni to řešíme. Generace za generací popíše haldy papíru .... a vlastně stále začínáme znovu a znovu.

 

On mě nemá rád a já jsem již pro něj tolik udělala! Anebo naopak - mám jej ráda víc než on mě a tak mu to dám konečně vypapinkat.

Táta má raději sestru než mě! Moje děti mě nemilují, jsou nevděčné.

Každý známe tyto otázky, váhání a rozpaky. Existuje nějaká jistota lásky? Můžeme si lásku nárokovat?

 

Milovat sám sebe, to je jediná láska se kterou můžeme a máme automaticky počítat.

Všechno ostatní z této naší schopnosti a jistoty vychází.

 

Pokud se nám takto podaří vychovat naše vlastní děti - dali jsme jim vše podstatné.

 

Milovat sám sebe - hezky se to poslouchá - ale jak na to? Možná od základů. Začít opakovanou otázkou:

 

Kdo jsem já?   

 

Jak se chceš mít rád, když nemáš elementární představu, kdo jsi? Jak tě potom vůbec mohou mít rádi druzí?

 

A pak hned další otázky:   Jak se mohu a mám mít rád? Co mi právě teď schází a mohu si to sám poskytnout?

 

Druzí jsou naším zrcadlem. Nikdy nebudeme spokojeni se vztahy kolem nás, pokud nepochopíme to základní:

Milovat sám sebe. To je skutečně jediná láska se kterou musíme umět automaticky počítat ve všech situacích našeho života.

Nemůžeš si nárokovat od druhého lásku, pokud nechceš mít rád sám sebe.

Mít rád sám sebe - a to bezpodmínečně.

V lásce k tobě může kdokoli zaváhat, ale ty sám nesmíš - pokud tedy chceš být šťastný. Šťastný teď i potom.

 

Diskutoval jsem na toto téma se svojí dcerou. Řekla mi: "Ano,mám ráda sama sebe. V tom jsem egoista."

 Milovat bezpodmínečně sám sebe, není egoizmus!

Egoista je ten, kdo si přivlastňuje něco, co mu nepatří. Egoista je ten, kdo krade druhým něco, co jim náleží.

Tohle je však docela něco jiného.

 

Skutečná láska září z nitra. Nikdo jiný než my sami ji tam nevloží.

Pokud v těžkých chvílích dokážeme projevovat lásku sami k sobě, bude k nám přicházet i od druhých.

Stejné přitahuje stejné.

 

.............

Pro úplnost také něco o "jistotě" Boží lásky.

 

Jistota Boží lásky neexistuje - mohou si za to sami křesťané.

 

Kdo ví kdy a zač se jejich Bůh na nás urazí a lásku nám odejme - dokonce prý i navěky.

Pokud začneme s láskou k sobě samým - a to bezpodmínečně - vše ostatní se narovná.

Pokud zakotvíme v jistotě lásky k sobě samým, brzy zjistíme, že nás tato "sebeláska" přesahuje a spojuje nás s těmi kolem nás.

To prý je základním Jeho projevem. Ale kdo ví ....

 

Podobné téme:

Láska není emoce, láska je stav, schopnost a síla

Kabala času, čas kabaly - model osobnosti v kabale

Jednoduchý návod ke šťastné sexualitě - PF 2013

Sebeláska - tajemství mistrů.

Muž a žena - sami i spolu, :-) problém i naděje

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy I.

Síla, jistota, láska i všudypřítomně neviditelná dravost Ženy II.

Opusť své příbuzné i dům svého otce. Povedu tě k Vítězství.Ano Tebe

Pověz nám .... o vztazích mezi dětmi jedné ženy a jednoho muže

Promluv k nám ... O Lásce.

Promluv k nám ... O Radosti

Život - cesta, hledání anebo jen hra?

Hrdost muže nejen v dnešní době - Aakhan Jor

Na aktuální téma: "Kritéria zdravé spirituality".

Domov

Když ti dojdou síly ...

Doteky meče

Boj se nás

Óda na Klausovu Livii

Odpustit: a) Nic jednoduššího b) To je projev slabosti

 

Ústí nad Labem,   26.1.2014

Jan  Rýznar

 

Autor: Jan Rýznar | neděle 26.1.2014 13:25 | karma článku: 8,80 | přečteno: 392x
  • Další články autora

Jan Rýznar

Už i prezident M. Zeman přestal považovat kněze a preláty za elity.

Máme v novodobé ČR novinku - veřejně se mezi sebou melou špičky české katolické církve. Možná si řeknete, že je nám to fuk. Třeba ano, ale jejich vliv na společnost a zejména univerzity byl hodně zásadní. To se mění.

16.1.2019 v 7:53 | Karma: 16,28 | Přečteno: 689x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Dědo, uřízni mi hlavu! - předvánoční koupání se 4-letou vnučkou

Týden před štědrým dnem, jsem byl na návštěvě u syna. "Dědo pojď, já se jdu koupat. Můžeš tam být se mnou." Pozvala mě navečer čtyřletá vnučka k oblíbené hře a rozpravě u vany.

26.12.2017 v 14:30 | Karma: 21,83 | Přečteno: 1183x | Diskuse| Společnost

Jan Rýznar

Tyto volby nebyly o p. Babišovi. Bylo to zúčtování se všemi, kdo mu vůbec neměli dát šanci

Jsem vyloženě potěšen výsledky právě skončených voleb - aniž bych je byl schopen v této nádheře očekávat. Až na Babiše se totiž klepou všichni kdo nám vládli v předchozím volebním období. Všichni včetně prezidenta Zemana.

22.10.2017 v 9:23 | Karma: 21,31 | Přečteno: 1349x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Tomáš Halík - žvanil odmítající dělat to, co dělat skutečně má.

Tomáš Halík - se vyjadřuje ke kdečemu a dokonce je ochoten být i českým prezidentem. K vyloženě překonaným a v současnosti neudržitelným představám své církve o psychologii, psychoterapii, psychosomatice, etice a pod však mlčí.

16.10.2017 v 7:56 | Karma: 32,39 | Přečteno: 1589x | Diskuse| Politika

Jan Rýznar

Kdo já to jen vlastně jsem?

Trvalý dotyk s jinou realitou - my jí říkáme třeba Matrix. Jsou však kultury, které ji nazývali Tao. Podstatou všeho je Tao, ale už když tato tři písmena vyslovíš, tak už nejsou Tao. Prostě Matrix.

18.3.2017 v 8:10 | Karma: 14,49 | Přečteno: 333x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

  • Počet článků 228
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1556x
Jsem elektroinženýr, obor technická kybernetika - robotika. Ročník 1961.Mým stále výraznějším zájmem jsou bojové sporty a hraniční možnosti ducha i těla.Experimentální psychologie a sebepoznání, filozofie i diskuse a předvídání důsledků techniky - TA.
V neposlední řadě i úplně obyčejný život,kde musíme ověřovat vše,co jsme se naučili.